BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Är det någon mer än jag som har sjuk molvärk i magen? Vet ju att det är växtvärk sedan tidigare barn men mindes inte alls att det kom såhär tidigt då (vecka 4).
Jag känner likadant! Är nervös och orolig hela tiden. Vi berättade faktiskt för familjen igår (är bara 4v). Det är förstås helt individuellt men jag vill gärna att de ska veta ifall det inte går vägen, så man kan få stöd. (Självklart får man det även om man inte skulle berätta)
Är det någon mer än jag som har sjuk molvärk i magen? Vet ju att det är växtvärk sedan tidigare barn men mindes inte alls att det kom såhär tidigt då (vecka 4).
Har ni börjar tänka på gravidförsäkring än?
Är lite osäker på hur man ska göra. Känns tidigt att betala för en innan man tagit sig igenom de första 12 veckorna?
Hej! Jag har plussat med bf 13 december 2019. Enligt första dagen i min senaste mens har jag bf typ 7 december men jag vet att det inte är så tidigt då jag hade stenkoll på min ägglossning. Den var senare än vanligt i mars. Jag fick ett missfall i v.8 i december så det var på tredje försöket efter missfallet. Jag vågar nu inte riktigt ta ut min glädje ännu. Jag ska till samma barnmorska som förra gången om 2,5 v och försöka få ett vul.
Hej! Jag har precis pussat! Det blir en lite sladdis! BF 6 december.
Härligt har ni en till som oroar sig. Har 11 missfall bakom oss, 3 IVF-försök och ett FET.
Teststrecket är starkare än kontroll nu. Om jag ska gå efter när jag hade ÄL-känningar går jag in i vecka 6+0 idag.
Igår em mådde jag riktigt illa och kräktes så snart jag rörde på mig. Känns gott att kroppen börjar påverkas mer. Det stillar min oro.
Sen har min mage gjort ett palats åt bebis för den kom ihåg hur det ska va. Det går inte att dölja min graviditet. Måste ha mammabyxor. Det blir femte förlossningen på exakt åtta år om allt går som det ska.
Härligt har ni en till som oroar sig. Har 11 missfall bakom oss, 3 IVF-försök och ett FET.
Teststrecket är starkare än kontroll nu. Om jag ska gå efter när jag hade ÄL-känningar går jag in i vecka 6+0 idag.
Igår em mådde jag riktigt illa och kräktes så snart jag rörde på mig. Känns gott att kroppen börjar påverkas mer. Det stillar min oro.
Sen har min mage gjort ett palats åt bebis för den kom ihåg hur det ska va. Det går inte att dölja min graviditet. Måste ha mammabyxor. Det blir femte förlossningen på exakt åtta år om allt går som det ska.
Hej,
Jag skrev ett inlägg här för 1 v sedan om att jag plussade (för en vecka sedan). BF 3 dec 2019. Jag har blivit gravid samtliga 3 ggr (på första försöket med IVF). Sista gången var dock annorlunda då jag fick ett fryst embryo som blev över från andra IVF försöket 2014.
Nu när jag vetat om att jag är gravid sedan en vecka tillbaka har jag börjat oroa mig för nästa steg dvs tidigt ultraljud som ska göras 17 april (v8), att det ska finnas ett hjärta som slår. De dagar jag känner symptom (molvärk och bröst) är jag superglad men aå kommer dagar jag inte känner mkt alls. Då får jag ångest och undrar om allt avstannat där inne. Någon mer som känner som jag? Tiden mellan embryoåterföringen och testet var överjävlig men nu känner jag att det blir jobbigt igen. Jag är 44 och det är typ sista tåget för mig. Tycker också det suger att hålla graviditeten för mig själv. Vill ju bara berätta för alla om min lyckan.