Om man köpt stöldgods
Om man ovetandes köpt stöldgods och den första ägaren sen kräver tillbaka detta, vad händer då? Får man tillbaka pengarna, måste man lämna ifrån sig det man köpt?
Om man ovetandes köpt stöldgods och den första ägaren sen kräver tillbaka detta, vad händer då? Får man tillbaka pengarna, måste man lämna ifrån sig det man köpt?
Jag har inte gjort något fel här.
Men det är MISSTÄNKT stöldgods.
Och du tror inte att ägaren vill ha tillbaka sin pryl eller? Först bli bestulen och sedan stöta på ännu en ohederlig människa. Lämna tillbaka den omgående.
Vilka är förutsättningarna?
Bara sådär, utan bevis på att hen talar sanning?
Jag är inte ohederlig.
Du vet NU att detta är stöldgods. Du behåller det om inte den ursprungliga ägaren betalar dig för det? Då gör du dig skyldig till häleri. Om du lämnar tillbaka det, och tar pengaförlusten så har du ryggen fri.
Ring polisen om du känner dig osäker hur du skall göra detta på lagligt sett och helst inte förlora några pengar.
Men hur ska du ha det? I din ts skriver du att det är stöldgods, för att sedan ändra historia ju mer skit du fick motta.
Bara sådär, utan bevis på att hen talar sanning?
Jag är inte ohederlig.
Om det saknas några bevis alls för att personen är den rättmätiga ägaren tvivlar jag starkt på att du hade startat en tråd där du pratar om vad som händer om man köpt stöldgods samt fiskar efter teknikaliteter som gör att du kan slippa lämna tillbaka det till ägaren. Det är åtminstone för mig rätt uppenbart att du förmodligen också misstänker att så är fallet och söker efter vägar att ändå få behålla prylen.