• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Totte123
    Smillis skrev 2019-03-16 09:58:59 följande:

Hej alla nya!! kul att ni hittat hit

Vad vanligt det verkar vara med missfall och framförallt MA, hade aldrig hört talas om det innan det hände mig. Undrar varför det talas så lite om det?

Jag trodde inte heller att det var så vanligt innan jag blev gravid, och tänkte såklart då att "det inte händer mig".. usch kände mig så lurad. Men nu tar vi nya tag!
  • Smillis

Är det någon som vet om det är vanligt att symptom kommer och går? Först var jag orolig för att inte hade några symptom sen blev jag illamående tors-fre men nu inget igen?

Blir galen av mitt översnalyserande men känner ju igen att det inte är ett bra tecken när symptom försvinner :/

• Soliss1

Hej!

Hoppar in här. Plussade svagt redan i onsdags men har haft starkare plus sedan dess. Idag räknar vi oss som gravida efter ett positivt digitalt test.

Osäker på bf pga kort mencykel. Räknar jag på senaste mens så är bf 27/11 men räknar jag efter ÄL så är bf 24/11.

Då vi försökt länge samt påbörjat en fertilitetsutredning, så har jag sedan tidigare en gyntid inbokad på tisdag. Kan va lite väl tidigt att se något på vul då men hon sa att jag skulle behålla tiden ändå så hon iaf får titta.

Hoppas att det syns någonting redan då!

• Isavanna1
    Smillis skrev 2019-03-16 12:52:09 följande:

Är det någon som vet om det är vanligt att symptom kommer och går? Först var jag orolig för att inte hade några symptom sen blev jag illamående tors-fre men nu inget igen?

Blir galen av mitt översnalyserande men känner ju igen att det inte är ett bra tecken när symptom försvinner :/

Vem överanalyserar INTE? Jag tänker samma som du. En del av mig vill köpa nytt gravtest med veckoindikator men en annan är livrädd för det. Bara 6 dagar till ul och då kommer jag förhoppningsvis få veta på riktigt. Tror nog att man kan må olika från dag till dag helt generellt. Men skulle allt försvinna helt och hållet hade jag nog blivit riktigt orolig. Håller mina tummar för dig.
  • SB92

Nu börjar jag må illa till och från, och trött som aldrig förr, minns ej att jag va så här trött när jag väntade dottern.

• bligravid123

Idag har jag haft en konstig värk i livmodern... inte molvärk direkt utan lite mera som att det ilar.

Är normalt tror ni?

• Lala90

Nu vågar jag mig på att hoppa in här.. väntar första barnet efter ett års försök <3 håller tummarna att vi äntligen får vår lilla gos kring bf 8/11.

Jag har inga symtom alls vilket skrämmer mig verkligen (förlåt ni som har det jobbigt om jag låter bortskämd nu, det är inte med flit!).. tidigt UL inbokat 25/3, hoppas att ett tickande hjärta syns då och att man kan börja tro lite mer på detta.

Nu till denna rookies stora pinsamma fråga:

- i vilken vecka och dag är jag i?

Alla appar och bm säger olika och jag blir desto mer osäker. Jag har en regelbunden mens på 28-29 dagar och sista mensens första dag var 1/2. Återigen, pinsam fråga ändå men är det någon jag litar på kring detta så är det en flitig FL:are.. haha

• Lala90

Och hörrni, jag är lite sugen på att hänga med på facebookgruppen (om än rädd för att jinxa..) men jag vill absolut inte att någon i min omgivning ska kunna se detta, jag är rätt oteknisk vad gäller sånt där.. hur gör man?

• Love5
    Lala90 skrev 2019-03-16 16:51:29 följande:

Nu vågar jag mig på att hoppa in här.. väntar första barnet efter ett års försök <3 håller tummarna att vi äntligen får vår lilla gos kring bf 8/11.

Jag har inga symtom alls vilket skrämmer mig verkligen (förlåt ni som har det jobbigt om jag låter bortskämd nu, det är inte med flit!).. tidigt UL inbokat 25/3, hoppas att ett tickande hjärta syns då och att man kan börja tro lite mer på detta.

Nu till denna rookies stora pinsamma fråga:

- i vilken vecka och dag är jag i?

Alla appar och bm säger olika och jag blir desto mer osäker. Jag har en regelbunden mens på 28-29 dagar och sista mensens första dag var 1/2. Återigen, pinsam fråga ändå men är det någon jag litar på kring detta så är det en flitig FL:are.. haha

Ger mig på en gissning. Jag hade också senaste mens den 1/2, har en 30-dagarscykel och bf 10/11, är idag i v 5+6. Tror att du är idag på v 6+0 eller 6+1. Och då säger man i v 7 då den sjunde graviditetsveckan har startar.

Jag har också så pass lite symptom att det gör mig lite orolig, skönt att ha ett tidigt UL bokat :)
  • Lala90
    Love5 skrev 2019-03-16 17:09:19 följande:

Ger mig på en gissning. Jag hade också senaste mens den 1/2, har en 30-dagarscykel och bf 10/11, är idag i v 5+6. Tror att du är idag på v 6+0 eller 6+1. Och då säger man i v 7 då den sjunde graviditetsveckan har startar.

Jag har också så pass lite symptom att det gör mig lite orolig, skönt att ha ett tidigt UL bokat :)

Tack snälla för hjälpen! :) jag hoppas våra symtomfria graviditeter endast innebär att vi har det lite ?glassigt? och inget annat, jag håller tummarna för oss :)
Svar på tråden Bf november 2019