Inlägg från: Totte123 |Visa alla inlägg
  • Totte123

Bf november 2019

Hej!

Plussade tidigare i veckan och är beräknad 22 november. :D

Detta är min andra graviditet men den första slutade i MA som upptäcktes v 12

I november 2018. Känner mig så orolig denna gång :(

Jag önskar bli inbjuden i Facebookgruppen, kan inte hitta den på Facebook :)

• Totte123
    Smillis skrev 2019-03-16 09:58:59 följande:

Hej alla nya!! kul att ni hittat hit

Vad vanligt det verkar vara med missfall och framförallt MA, hade aldrig hört talas om det innan det hände mig. Undrar varför det talas så lite om det?

Jag trodde inte heller att det var så vanligt innan jag blev gravid, och tänkte såklart då att "det inte händer mig".. usch kände mig så lurad. Men nu tar vi nya tag!
  • Totte123
    Malin Annie Carolina skrev 2019-03-16 18:47:53 följande:

Ni som upplevt MF/MA, hur har dom yttrat sig för er? Jag har som jag tidigare skrivit varit med om ett MF tidigare och då visste jag att det skulle komma några timmar innan jag började blöda (känslan av att vara gravid bara försvann helt plötligt). Nu var det 3 dagar sen jag var övertygad om att ngt vad fel (samma känsla igen, att gravidkänslan bara är borta) och att jag skulle få ett MF men jag har inte börjat blöda än. Alla de symptom jag tidigare kunnat känna är kvar och därför har jag väl mer en känsla av att det kan vara ett MA. Har ett tidigt vul om 1.5 v och jag vet ju att det egentligen bara är att vänta som gäller men skönt att höra hur andra känt...

Minnet sviktar lite men det gick ungefär till såhär. Hade gått relativt smärtfritt genom alla veckor, hade ont i brösten och mådde illa ibland men verkligen inget som var jättefarlig. I vecka 11+ (minns inte vilken dag) dvs när jag gått in i vecka 12 fick jag en blödning när jag satt på toa. Fick inte ont eller någonting utan upptäckte det när jag torkade mig, var inte mycket men ändå såpass myclet att jag blev rädd. Blödde inget mer efter det. Jag kontaktade ändå barnmorskan och fick inbokat ett tidigt UL 2 dagar senare. Jag hade inte blött mer fram till ultraljudet så jag hade lugnat ner mig lite. Men på skärmen såg jag min livmoder som var helt tom.

Håller verkligen tummarna för att din känsla INTE stämmer! Själv har jag drömt att jag får missfall 3 nätter i rad.. kram
Svar på tråden Bf november 2019