Inlägg från: Lala90 |Visa alla inlägg
  • Lala90

Bf november 2019

Nu vågar jag mig på att hoppa in här.. väntar första barnet efter ett års försök <3 håller tummarna att vi äntligen får vår lilla gos kring bf 8/11.

Jag har inga symtom alls vilket skrämmer mig verkligen (förlåt ni som har det jobbigt om jag låter bortskämd nu, det är inte med flit!).. tidigt UL inbokat 25/3, hoppas att ett tickande hjärta syns då och att man kan börja tro lite mer på detta.

Nu till denna rookies stora pinsamma fråga:

- i vilken vecka och dag är jag i?

Alla appar och bm säger olika och jag blir desto mer osäker. Jag har en regelbunden mens på 28-29 dagar och sista mensens första dag var 1/2. Återigen, pinsam fråga ändå men är det någon jag litar på kring detta så är det en flitig FL:are.. haha

• Lala90

Och hörrni, jag är lite sugen på att hänga med på facebookgruppen (om än rädd för att jinxa..) men jag vill absolut inte att någon i min omgivning ska kunna se detta, jag är rätt oteknisk vad gäller sånt där.. hur gör man?

• Lala90
    Love5 skrev 2019-03-16 17:09:19 följande:

Ger mig på en gissning. Jag hade också senaste mens den 1/2, har en 30-dagarscykel och bf 10/11, är idag i v 5+6. Tror att du är idag på v 6+0 eller 6+1. Och då säger man i v 7 då den sjunde graviditetsveckan har startar.

Jag har också så pass lite symptom att det gör mig lite orolig, skönt att ha ett tidigt UL bokat :)

Tack snälla för hjälpen! :) jag hoppas våra symtomfria graviditeter endast innebär att vi har det lite ?glassigt? och inget annat, jag håller tummarna för oss :)
  • Lala90
    SB92 skrev 2019-03-16 17:33:32 följande:

Jag har samma bf som dig och jag är i v 7 (6+1)

Nu är ni två som sagt v. 7, så nu säger jag v 7 jag också :D tack snälla för hjälpen <3
  • Lala90

Glad påsk allihopa <3

Påskmiddag hägrar o jag blir inte riktigt klok på vad man får äta o inte.... julskinka som står framme en stund på bordet? Eller som kylts igår? Rödbetssallad? Alltså gaaah! Jag nipprar ihjäl mig, är jag ensam?

• Lala90

Vi var på kuben förra veckan och fick se våran lille sprattlis <3 UL såg jättebra ut, men tydligen avvek proverna så vi landade precis på ?hög sannolikhet? (1:168) för trisomi 21. Lämnade just NIPT, nu börjar den långa väntan på svaret därifrån.. 10 dagar ca sa de. Jaja, lille plutt såg ut att må gott där inne iaf <3 och nu börjar bulan synas, tjohoo!!

• Lala90
    Nyckelpigan4 skrev 2019-05-06 17:13:12 följande:

Vad kul! Okej, är lite orolig inför kub, hur man kommer reagera om det är hög sannolikhet. Har tid nästa vecka. Hur gammal är du och hur gick Nipt till?

Jag var naiv nog att tro att det inte alls skulle vara någon fara. Jag försökte vara cool. Så där satt jag med två bilder på min lilla skrutt medans barnmorskan säger ?okej.. nu hamnade du tyvärr på hög risk..?. Jag tror inte orden gått in riktigt. Vi får ta det som det kommer.. :) jag är 29 år och nipt var bara ett enkelt blodprov, två rör. Hoppas det går bra för er nästa vecka, njut av att få se den lille, det är verkligen helt galet häftigt.. jag bara låg och log hela tiden <3
  • Lala90

Är såååå trött idag.. har även börjat få lite ont i nedre delen av magen, till vänster. Kommer som små hugg :/ nån annan som haft lika? Började idag..

• Lala90
    Muusan skrev 2019-05-12 17:16:24 följande:

Ja ett tag sen. Är för det växer tror jag. :/

Då tänker jag hoppas på det, för det är ju en okej-smärta iaf.. :?)
  • Lala90
    Muusan skrev 2019-05-12 17:43:38 följande:

Ja :) hit långt har du gått ?

Vecka 16 imorgon! Det går så fort men samtidigt såå långsamt.. :) du då?
  • Lala90
    Muusan skrev 2019-05-14 08:50:54 följande:

Vecka 14 sen i söndags :) får se om det ändras. Ska på UL idag :) dom vill ha extra koll på mig eftersom jag har haft havandeskapsförgiftning med äldsta sonen.

Åå spännande! Hur gick det? :D bra att de har sån koll, måste kännas tryggt :)
  • Lala90

Fick tillbaka NIPT idag, snabba ryck! Detta var normalt, så nu kan man pusta ut.. :)

• Lala90
    Muusan skrev 2019-05-14 17:35:18 följande:

Det gick jätte bra :) det är två där inne :) räknade på att jag var i vecka 13 nått så jodå. Är nog i chock än. :)

Men wow! Hade ni nån aning om att det kunde tänkas vara tvä? :D så skönt att höra att det gick bra, grattis! Till fint UL och till dubbel bebislycka :D
  • Lala90
    Muusan skrev 2019-05-14 20:06:30 följande:

Gubben har sagt från början det är två. Jag har inte trott honom. Men började ana för jag är liksom rund redan nu. Så kommer väl rulla fram i slutet :) men ja trodde knappt jag var gravid. Kände mig inte gravid :)

Tufft! Tänk vad kroppen är häftig ibland :D
  • Lala90
    Detvarkatten skrev 2019-05-15 11:27:21 följande:

Vi kanske kan göra en egen grupp då? Fler som är intresserade? Då kanske vi blir lagom många också? :)

Jag är jättegärna med jag med :D men bara om den är hemlig, inte alla i min omgivning som vet om detta ännu :)
  • Lala90
    Nyckelpigan4 skrev 2019-05-15 16:51:46 följande:

Gud vilken tur!!! Vi gjorde kub i förrgår, fick jättebra siffror och allt var normalt. Var så häftigt att se lillevän där inne som rörde sig hit o dit!

Åh vad skönt!! :D ja visst är det tufft? Så overkligt <3
  • Lala90

Hur farligt är det med UVI under graviditeten egentligen? Jag har symtom på UVI men blank urinsticka. Odling är skickad och jag börjar ändå med en PC-kur idag. Jourläkaren tyckte det var dumt att chansa. Men ingen vill tala klarspråk riktigt, ska jag oroa mig för något eller är det lugnt? Det ilar i underlivet och spänner i magen emellanåt, annars bara det vanliga med täta trängningar, sveda och känslan av att inte kunna kissa ur sig. Drygt! någon som vet något? Usch, var försvann min tuffhet sedan jag plussade, känner mig så löjlig som nojar..

• Lala90
    Detvarkatten skrev 2019-05-18 20:38:07 följande:

Jag har endast haft känningar av UVI som sen gått över inom 24 h. Säkert 4 ggr minst under graviditeten. Pratade med min barnmorska som sa att jag inte behöver komma in och lämna prov utan ska återkomma om det blir värre. Säkert ingen fara. Tror jag hade fått komma in och lämna prov annars. Du behöver nog inte oroa dig. Särskilt inte om provet inte visar infektion.

Åh, tack snälla för svaret! Både 1177 och jourläkaren sa att jag skulle ringa mvc på måndag för det var särskilda riktlinjer vid graviditet och att man kan orsaka sammandragningar och allt.. men nu tänker jag pusta ut faktiskt, så det så.. :)
Svar på tråden Bf november 2019