Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Nu räknar jag ner på riktigt. Om en vecka vet jag om jag är gravid eller inte!
Joinar tråden! Testade positivt igår, är i vecka 5 ?? Visst hade ni startat en Facebookgrupp också? Tyckte jag läste det i tråden någonstans ????
Går in i vecka 7 imorgon! Ringde BM i veckan: Hälsosamtal 20/3 (!) och inskrivning 23/4 :( Känns som inskrivningen kommer sent (v12) om man ska hinna med att prata om diagnostik då ( KUB ska väl göras v11-14) och boka efter det.
Ska försöka prata om det på hälsosamtalet redan. Vill gärna göra ett tidigt ul innan påsk (v10-11) då vi ska träffa svärföräldrarna på påsken och eftersom jag redan tycker att magen syns så borde den ju definitivt göra det om 5 veckor... Om inte BM kan ordna med det så blir det ett privat ul.
Idag ringde jag barnmorskan och fick tid den 4/4. Hon ville även att jag skulle fundera på om ville ta kubb. Vilket vi än väljer så kommer vi få ett ultraljud. Hur ska ni göra ska ni göra kubb?
Går in i vecka 7 imorgon! Ringde BM i veckan: Hälsosamtal 20/3 (!) och inskrivning 23/4 :( Känns som inskrivningen kommer sent (v12) om man ska hinna med att prata om diagnostik då ( KUB ska väl göras v11-14) och boka efter det.
Ska försöka prata om det på hälsosamtalet redan. Vill gärna göra ett tidigt ul innan påsk (v10-11) då vi ska träffa svärföräldrarna på påsken och eftersom jag redan tycker att magen syns så borde den ju definitivt göra det om 5 veckor... Om inte BM kan ordna med det så blir det ett privat ul.
Vad roligt att jag äntligen hittade en tråd med BF november 2019 :D är helt ny här så har inte riktigt greppat hur allt funkar ????
Idag ringde jag barnmorskan och fick tid den 4/4. Hon ville även att jag skulle fundera på om ville ta kubb. Vilket vi än väljer så kommer vi få ett ultraljud. Hur ska ni göra ska ni göra kubb?
Heeej!
Åh jag hakar på tråden här! Är i vecka 5 nu :D
Första graviditeten! Plussade igår kväll. Så allt är vääääldigt spännande!!
Har bokat tid hos bm den 25/3 för inskrivningssamtal! :)
Finns det fler förstagångs gravida här? :)
Jag vill gärna göra ul/kub eftersom vi har viss risk för en gen som ger någon typ av extrem dvärgväxt med ca 0% överlevnad pga underutvecklade lungor och hjärta. Visar sig denna gen så måste vi avbryta eftersom det inte finns någon reell chans för överlevnad eller livskvalitet.
I övrigt vill vi såklart ha en frisk bebis, men vi har inte diskuterat vad vi har för åtgärder vid kromosomskador.
Vill gärna göra ul/Kub även för att bekräfta antal foster. Jag åt letrozole vilket kan ge en förhöjd risk för flerbörd.