Hur får man in mer djur i sitt liv trots allergi?
Har alltid haft en stor kärlek för djur, och skulle för allt i världen vilja adoptera ett husdjur. Problemet är att både jag och min man är allergiska. Eftersom vi tidigare "provnosat" på allergivänligare kattraser och reagerat, och min man reagerar över allergivänligare hundraser, känns detta som en dröm som tyvärr ligger långt borta.
Min fråga är därför: Finns det något sätt man kan få djur att bli mer närvarande i sitt liv trots allergi? Ös gärna på med idéer!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-20 08:00
Har börjat fundera i banorna av att volontärarbeta på ett hem med herrelösa katter, men då vi börjat fundera på att skaffa barn snart och det känns som att det kanske inte är den bästa idén p.g.a. eventuell exponering för toxoplasmos.
Har också börjat fundera kring att arbeta på djurparker, djursjukhus och liknande, men som ekonom får man nog inte så mycket kontakt med djuren ändå kanske, haha! Finns inte heller djurparker i närheten av där jag bor, annars hade det ju varit drömmen att gå från sitt kontorsarbete och klappa djuren i barnens zoo innan man går hem för dagen ;)