Inlägg från: EmberEyes |Visa alla inlägg
  • EmberEyes

Hur får man in mer djur i sitt liv trots allergi?

Anonym (Hanna) skrev 2019-01-20 06:29:56 följande:

Har ni provat sphynx? De är väldigt härliga och har otroligt mycket personlighet!

Sphynx är inte en allergivänlig ras, ingen skillnad i mängden allergener som produceras av denna rasen än en perser. (Håller dock med om att det är mycket personlighet i "liten" förpackning!)

TS,
    Har ni funderat på att bli dagmatte/husse?
    Kanske erjbuda att ta hand om andra personers katter i deras eget hem vid resor (då får du/ni komma dit 2gg/dag).
    Beroende på hur allvarliga era symtom är kanske ni kan ta hand om hund i ert eget hem när husse/matte far bort?
    Eller "ragga hundar i parken"? Jag har en granne som regelbundet lånar min valp för att gå ut och leka med.
  • EmberEyes

Förresten, har ni funderat på och provsniffat andra djur?
    Kanin, hamster, chinchilla, osv? Hur är det med fågel? Undulater och papegojor är ju otroligt smarta och sociala. Jag är inte insatt alls på fågelsidan, men det finns säkert fler sorter som kan vara härliga som husdjur.

• EmberEyes
    Anonym (Allergiker) skrev 2019-01-20 08:02:42 följande:

Är själv mycket allergisk. Så pass att jag får andnöd och sväller upp som en ballong men för mig funkar ragdoll utan problem.

Vad spännande! Gäller det alla ragdolls, eller bara en specifik individ eller linje?
Svar på tråden Hur får man in mer djur i sitt liv trots allergi?