Tösen01 skrev 2019-01-17 12:27:47 följande:
Hej j igen. Alltså mitt humör. Haha, säkert lite graviditetshormoner, men framförallt nikotinabstinen, har nu slutat snusa helt, gjorde en snabb nedtrappning sen plusset i söndags. Gått från typ en dosa om dagen till idag, ingen. Efter plusset blev det bara tobaksfria super white, två om dagen. Idag helt utan. Jag är ingen beroendeperson, lider inte alls av att sluta på så sätt att jag "saknar det" eller är sugen, utan bara det kroppsliga, dåligt humör och kli i kroppen. Trodde ändå att det skulle vara svårare att sluta än det var. Motivationen är ju på topp och tycker inte det minsta synd om mig själv. Dock är jag irriterad, men kan ej göra något åt det tyvärr. Jag har ju bara tagit ett test, clearblue digital vecko, fick då 2-3 v. Ser att många tar flera, men jag kommer inte göra det. Känner av "mensvärk" och illamående till oss från hela tiden och mina bröst börjar kännas mer och mer. Har väldigt mycket flytningar, typ genomskinliga? Har tid hos bm den 5 februari och ska göra vul då. Sedan blir det NIPT runt v. 12 om allt går bra. Rädsla för mf är stor, men jag försöker vara glad ändå. Det är utom min kontroll. Hur går det för er andra?
Jag är en person som är väldigt impulsiv och rastlös och har otroligt svårt att vänta på saker... det är verkligen förenat med ångest och pina! Så detta med graviditeter är inte min grej ;) Hatar att inte ha koll på hur det ska gå eller vad som ska hända!
Pratade precis med min kompis om detta och hon hade haft 5 mf under sin tid som "mamma". Hon har 3 barn i dag. Jag blev ännu mer nojig (hon vet inte att jag är gravid...) och tänker att va fan!! Detta kommer inte gå!
Dessutom så har vi haft svår att bli gravida och varit på IVF första ggn och det gör att det är ännu större risk för mf känns det som...eftersom allt inte riktigt "är som det ska". Detta gör mig galen! Mår väldigt psykiskt dåligt faktiskt och det är ju bara början...kommer ju vara många veckor av oro (förhoppningsvis...) kvar. Hur överlever man?
Har dessutom väldigt väldigt lite symtom vilket gör det ännu svårare att acceptera att det KAN gå bra!! Nu känns det som det bara är en tidsfråga innan det skiter sig! Usch önskade att jag kunde slappna av men känns som om det är så otroligt tidspressande för oss om det INTE skulle funka nu!!