• Qwerty1214

Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen

Min dotter har tappat bort sin favoritkatt som hon fick när hon föddes. Katten har varit med på många resor men helgens resa till Helsingfors ställde till det då katten verkar ha blivit kvar på båten. Dottern på 4 är jätteledsen och jag känner mig usel som inte hade bättre koll.

Nu till frågan - kan någon av er ha en sådan mjukiskatt som jag kan få köpa? Katten följde med ett köp som gjordes på Guldfynd för 4,5 år sedan och är grå och vit med rosa nos. Katten ligger utsträckt på magen med benen bakåt och är cirka 20 cm lång.

Katten är efterlyst på Hittegodsavdelningen i Finland. Som ni säkert förstår så är denna katt enormt viktig för min dotter.

Hon blev så oerhört besviken när vi vid sovdags ikväll insåg att katten försvunnit. Det skulle bli den allra bästa av julklappar om vi hittade en likadan katt.

• Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen
  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-17 19:42:06 följande:
    Ja, det känns verkligen som att något fattas oss. Det är ju löjligt egentligen, men i och med att denna katt blivit så viktig för dottern så har den blivit det för oss övriga oxå.

Ni vet när man går hemifrån: nycklar, plånbok, telefon, katt..

Jag funderade på det där med en kvällstidning men är de verkligen intresserade..?! Det är ju inte direkt löpsedeln (även om man ibland undrar).
    Vi känner likadant när det gäller gosegeten som funnits från första minuten av hennes liv.

Tidningar gillar sådant om man får ihop det till en bra historia, och nu i juletid fungerar det ännu bättre i konstrast till regeringskris, våld och stök.

Du kan även ringa Tomten på Mix Megapol, de skulle säkert tycka att detta är värt att hjälpa till med.

Vi skickar varma tankar till kisse så att den inte känner sig ensam samt varma kramar till er med en stark önskan att kisse snart kommer hem igen. Hjärta
  • trollhona
    Qwerty1214 skrev 2018-12-17 19:42:06 följande:
    Ja, det känns verkligen som att något fattas oss. Det är ju löjligt egentligen, men i och med att denna katt blivit så viktig för dottern så har den blivit det för oss övriga oxå.

Ni vet när man går hemifrån: nycklar, plånbok, telefon, katt..

Jag funderade på det där med en kvällstidning men är de verkligen intresserade..?! Det är ju inte direkt löpsedeln (även om man ibland undrar).
    Prova Aftonbladet. De ÄLSKAR ju snyfthistorier.

Får du ut frågan så kanske någon i städpersonalen är extra uppmärksam också. Eller personalen i hamnarna.
    Hoppas verkligen att Selma hittar hem till er igen.
  • Fågel Flax

Jag tycker att det är så bra ide att gå ut i tidningarna, och andra media, upprop, och håller med om att någon bör ha en sådan katt någonstans.

Samtidigt tänker jag också att det kanske är själva städpersonalstyrkan på den båten som borde kunna veta något om hur det har gått för Selma, eller som kan hjälpa till att hitta och ta tillvara Selma. De är ju också människor, så kunde ni nå ut till dem direkt, så hade det varit det bästa... I värsta fall, kan ni åka med båten en gång till, och ta chansen att förklara situationen för de i städpersonalen ni ser/träffar på plats? De känner ju varandra, och ni kan byta mobilnummer om de får reda på något från någon kollega som hittade Selma.

Under tiden är en tanke att ni kan köpa en av katterna som är så lik Selma som möjligt, och berätta för dottern att det är ett syskon till Selma. Som har kommit för att vara hos dottern denna svåra tid.

Som sagt, jag önskar så att detta ordnar sig. Allra allra helst att den äkta Selma kommer hem nu till jul. Ni är i mina tankar.

Kram

• Fågel Flax

...En ytterligare tanke är att om inte ni kan åka med båten en gång till, så kanske ni kan hitta någon annan under uppropet som kan eller ändå ska göra det, som kan ta med en bild på Selma. Eller få kontakt via uppropet med någon av de anställda på båten.

• tobbe01

Stackars lilla flickan. Hoppas det löser sig.

• Qwerty1214
    Tow2Mater skrev 2018-12-17 23:25:15 följande:

Fast ögonen ser inte riktigt lika ut....

Den här katten är tyvärr inte heller vår Selma. Jag uppskattar verkligen alla förslag, tack!
  • Qwerty1214
    trollhona skrev 2018-12-17 22:26:01 följande:

Prova Aftonbladet. De ÄLSKAR ju snyfthistorier.

Får du ut frågan så kanske någon i städpersonalen är extra uppmärksam också. Eller personalen i hamnarna.

Hoppas verkligen att Selma hittar hem till er igen.

Men hur tar man kontakt med Aftonbladet och vad skriver man? Skriver jag bara historien i korthet och försöker samtidigt sälja in den?
  • Qwerty1214
    sysop skrev 2018-12-17 19:32:39 följande:

TS jag vet inte vad jag skulle ta mig till om min lilla tjejs goseget försvann, det skulle vara som om en kär familjemedlem helt plötsligt hade försvunnit.

Vad tror du om att skriva ett fint upprop att nu i juletid leta efter kissen och skicka detta till någon kvällstidning, får man upp många ögon så ökar chanserna att något sett kisse.

Min dotter skulle säkert låna ut sin get en liten kort med kärleksfull stund till din lilla tjej om vi var i närheten. 

Tack!
Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen