• sysop

Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen

TS vilket namn lystra kisse?

Jag vet hur stor katastrof det kan vara när en nära vän inte går att hitta och det närmar sig sängdax.

Vi håller alla tummar för att kisse snart kommer hem till lillmatte Glad

• sysop

Det kanske kan vara värt att kontakta huvudkontoret för Guldfynd och höra om de har någon kisse liggande som behöver ett varmt hem

Tfn. 08-650 1137

SANKT ERIKSGATAN 34
    11234 Stockholm

Topriver AB
    Org.nummer: 556322-6595
  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-17 11:09:54 följande:

Hej!

Jag har kollat på Guldfynds nuvarande katt men tror tyvärr inte att den duger då det inte är vår riktiga Selma.

Vi har kontaktat Silja direkt som hänvisar till Lost and Found International som är deras avtalspartner vad jag förstått. Där kommer vår anmälan ligga i 14 dagar.

Jag har även kontakt med Guldfynd som har letat i gömmorna men de har ingen katt kvar. Jag har bett att få leverantörens kontaktuppgifter men dessa får Guldfynd inte lämna ut. De skulle kontakta leverantören och kolla om de möjligen har en katt kvar.

Jag bad även Guldfynd kolla med personalen om inte någon anställd kanske fått en katt till barn eller barnbarn men som inte används längre och fick inte napp där heller som det verkar.

Jag har legat halva natten och googlat på mjukiskatter men hittar inte Selma. Jag har verkligen slut på idéer.

Har någon nåt mer tips på hur jag kan gå vidare?

Har du kollat med Guldfynd centralt eller lokalt? kan vara stor skillnad på vilket svar man får.

I Juletid kanske det går att lösa problem som annars skulle vara lite svårare, ofta kan det vara lättare att gå uppifrån i en organisation.

Du kan även kontakta Teddykompaniet 0431?725 10 och Bukowski 08-6110806, är det någon av dessa som levererat till Guldfynd så borde de veta om det och då har de säkert någon katt kvar.
  • sysop
    sysop skrev 2018-12-17 11:26:27 följande:
    Har du kollat med Guldfynd centralt eller lokalt? kan vara stor skillnad på vilket svar man får.

I Juletid kanske det går att lösa problem som annars skulle vara lite svårare, ofta kan det vara lättare att gå uppifrån i en organisation.

Du kan även kontakta Teddykompaniet 0431?725 10 och Bukowski 08-6110806, är det någon av dessa som levererat till Guldfynd så borde de veta om det och då har de säkert någon katt kvar.
    Kontakta Lisbeth Lindström 070-943 93 33 lisbeth.lindstrom@iduna.se så ska du se att ditt problem blir löst.
  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-17 12:12:37 följande:

Vem är Lisbeth? Vad kan hon hjälpa till med?

Lisbeth har en centralfunktion på ägarbolaget till bl.a. Guldfynd så hon kan säkert lösa ditt problem om du lägger fram det på ett bra sätt.
  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-17 18:30:25 följande:
    Ja, om jag lagt fram det på ett bra sätt vet jag inte, men jag skrev som det var och hoppas att hon tar till sig det och gör ett försök.

Ikväll började dottern grina helt oförhappandes och sa att hon saknar sin katt.
    TS jag vet inte vad jag skulle ta mig till om min lilla tjejs goseget försvann, det skulle vara som om en kär familjemedlem helt plötsligt hade försvunnit.

Vad tror du om att skriva ett fint upprop att nu i juletid leta efter kissen och skicka detta till någon kvällstidning, får man upp många ögon så ökar chanserna att något sett kisse.

Min dotter skulle säkert låna ut sin get en liten kort med kärleksfull stund till din lilla tjej om vi var i närheten. Hjärta
  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-17 19:42:06 följande:
    Ja, det känns verkligen som att något fattas oss. Det är ju löjligt egentligen, men i och med att denna katt blivit så viktig för dottern så har den blivit det för oss övriga oxå.

Ni vet när man går hemifrån: nycklar, plånbok, telefon, katt..

Jag funderade på det där med en kvällstidning men är de verkligen intresserade..?! Det är ju inte direkt löpsedeln (även om man ibland undrar).
    Vi känner likadant när det gäller gosegeten som funnits från första minuten av hennes liv.

Tidningar gillar sådant om man får ihop det till en bra historia, och nu i juletid fungerar det ännu bättre i konstrast till regeringskris, våld och stök.

Du kan även ringa Tomten på Mix Megapol, de skulle säkert tycka att detta är värt att hjälpa till med.

Vi skickar varma tankar till kisse så att den inte känner sig ensam samt varma kramar till er med en stark önskan att kisse snart kommer hem igen. Hjärta
  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-17 19:42:06 följande:
    Ja, det känns verkligen som att något fattas oss. Det är ju löjligt egentligen, men i och med att denna katt blivit så viktig för dottern så har den blivit det för oss övriga oxå.

Ni vet när man går hemifrån: nycklar, plånbok, telefon, katt..

Jag funderade på det där med en kvällstidning men är de verkligen intresserade..?! Det är ju inte direkt löpsedeln (även om man ibland undrar).
    Det här precis en sådan sak som fångar folks intresse och varma känslor speciellt så här i juletid.

En sådan här sak kan lätt bli viral

Vi håller tummarna för att kisse ska hitta hem snart 
  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-18 11:58:38 följande:

Selma är upphittad!!

Dottern blev så glad så att hon började gråta. Jag själv blev alldeles rörd. Dottern går och sjunger och fnissar hela tiden med glädjetårar i ögonen, trots magsjukan.

Katten kom med hem från resan men storebror hade gömt den direkt när vi kom hem så då tog vi för givet att Selma aldrig kom med hem.

Man hade ju kunnat tänka sig att storebror skulle säga nåt när han märkte hur stort detta blev, men det kanske var just därför som han inte tordes berätta sanningen. Syskonkärlek när den är som bäst...?!

Jag är oerhört tacksam för att Selma är tillbaka och för all hjälp jag fått från er - tack ska ni ha för allt ni gjort!

Fantastiskt, jag blir så glad Skrattande
  • sysop
    trollhona skrev 2018-12-18 21:44:15 följande:
    Aftonbladet har en hemsida, så det är bara kolla efter kontaktuppgifter. Annars kan jag gissa att deras mail är [email protected]

Skriv hela historien, berätta ingående och med detaljer samt skicka med en bild på katten.
    Det skulle bli en underbar historia med ett lyckligt slut vilket visar på glädjen i jul ...
  • sysop
    LittleSunshine84 skrev 2018-12-19 21:02:39 följande:

Det går inte på något sätt att prata med dottern om katten och att det finns andra katter som kan behöva ett hem? På så sätt låta henne välja en ny? Göra ngt fint av att andra kanske inte kunnat ha kvar sin katt el dylikt?

Min son har också en katt och en vessla som är hans allt. Han är iofs bara 2 år. Så förstår dilemmat.

Hoppas lilla Selma kommer hem!

Läs #45 kissen Selma har hittat hem :) Solig
  • sysop
    LittleSunshine84 skrev 2018-12-19 21:58:55 följande:
    Nämen, fantastiskt! Läste tråden men den hakade upp sig och jag kunde inte läsa de sista inläggen. Härligt! :)
    Visst blir man glad, min lilla är två år och jag vågar inte ens tänka tanken på vad som skulle hända om älsklingsgosisen försvann
  • sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-20 08:20:06 följande:

Vi är så glada här hemma! Katten är välbehållen och dottern supernöjd. Jag blir alldeles rörd när jag tänker på vilket drama det blev och att vi nu har katten hemma.

Jag hoppas ni andra slipper vara med om att favoritdjuret försvinner!

Det vore roligt med en liten julbild

God Jul från min familj till Er alla HjärtaNalleSolig
Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen