Inlägg från: Qwerty1214 |Visa alla inlägg
  • Qwerty1214

Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen

Min dotter har tappat bort sin favoritkatt som hon fick när hon föddes. Katten har varit med på många resor men helgens resa till Helsingfors ställde till det då katten verkar ha blivit kvar på båten. Dottern på 4 är jätteledsen och jag känner mig usel som inte hade bättre koll.

Nu till frågan - kan någon av er ha en sådan mjukiskatt som jag kan få köpa? Katten följde med ett köp som gjordes på Guldfynd för 4,5 år sedan och är grå och vit med rosa nos. Katten ligger utsträckt på magen med benen bakåt och är cirka 20 cm lång.

Katten är efterlyst på Hittegodsavdelningen i Finland. Som ni säkert förstår så är denna katt enormt viktig för min dotter.

Hon blev så oerhört besviken när vi vid sovdags ikväll insåg att katten försvunnit. Det skulle bli den allra bästa av julklappar om vi hittade en likadan katt.

• Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen
  • Qwerty1214

Nej tyvärr.. jag har kollat på den men det är inte rätt katt. Den påminner ganska mycket om vår Selma men jag misstänker att den ändå inte får godkänt.

Tack för ett mycket gott försök - för ett ögonblick trodde jag att vi hittat rätt.

Jag hoppas så att personalen på Silka Serenade inte slänger vår älskade katt utan lämnar den till hittegods för då finns det en chans att hon hittar hem.

• Qwerty1214

Silja Serenade menar jag förstås.

Är det någon som vet hur hittegods hanteras på Silja Line? Är ett gosedjur hittegods eller slänger man det bara direkt?

• Qwerty1214

Vår saknade kattkompis heter Selma (oftast).

Det absolut första dottern sa i morse var att katten är borta och att det är hennes eget och mitt fel. Hennes för att hon ville ha katten med på båten och mitt för att jag inte hittade den när vi tömde hytten. Jag har hela tiden tagit på mig skulden för att den försvann, det är ju oerhört beklagligt att höra dottern säga att det även är hennes eget fel.

Kommer ni ihåg när man var liten och hade gjort något dumt och precis hade blivit påkommen? Så känner jag med den här katten..

• Qwerty1214

Hej!

Jag har kollat på Guldfynds nuvarande katt men tror tyvärr inte att den duger då det inte är vår riktiga Selma.

Vi har kontaktat Silja direkt som hänvisar till Lost and Found International som är deras avtalspartner vad jag förstått. Där kommer vår anmälan ligga i 14 dagar.

Jag har även kontakt med Guldfynd som har letat i gömmorna men de har ingen katt kvar. Jag har bett att få leverantörens kontaktuppgifter men dessa får Guldfynd inte lämna ut. De skulle kontakta leverantören och kolla om de möjligen har en katt kvar.

Jag bad även Guldfynd kolla med personalen om inte någon anställd kanske fått en katt till barn eller barnbarn men som inte används längre och fick inte napp där heller som det verkar.

Jag har legat halva natten och googlat på mjukiskatter men hittar inte Selma. Jag har verkligen slut på idéer.

Har någon nåt mer tips på hur jag kan gå vidare?

• Qwerty1214

Svaret från Guldfynds infoadress:

?Jag har nu hört mig för med vår avdelning som har hand om dessa produkterna, och det är inte någon kvar i lager.

Vi får tyvärr ej lämna ut kontaktuppgifter till leverantörer, jag ska skicka mailet vidare till de på kontoret, men då denna produkt var en vara som man fick med i samband med köp i våra butiker så är det troligtvis inget vi har.

Om det skulle vara så att någon återkopplar så kommer jag givetvis att höra av mig till er.?

Jag får känslan av att de nog inte kommer göra så mycket mer åt detta. Jag hoppas jag känner fel.

Det är ju ett barn som tappat sin käraste ägodel precis innan jul och den här tiden på året brukar ju många anstränga sig lite extra för att göra goda gärningar. Jag hoppas så att katten hittar hem igen. Den blicken av besvikelse som jag fick av min dotter igår kväll, vill jag aldrig ha igen.

• Qwerty1214
    Glinda från Oz skrev 2018-12-17 11:34:07 följande:

Hoppas den kommer tillbaka! Det är inte alls säkert att hon kommer tycka om en ny likadan, det kan vara just den gamla hon vill ha.

Nej, det har du alldeles rätt i men jag måste dra i alla tänkbara trådar som jag bara kan.
  • Qwerty1214
    sysop skrev 2018-12-17 11:26:27 följande:

Har du kollat med Guldfynd centralt eller lokalt? kan vara stor skillnad på vilket svar man får.

I Juletid kanske det går att lösa problem som annars skulle vara lite svårare, ofta kan det vara lättare att gå uppifrån i en organisation.

Du kan även kontakta Teddykompaniet 0431?725 10 och Bukowski 08-6110806, är det någon av dessa som levererat till Guldfynd så borde de veta om det och då har de säkert någon katt kvar.

Jag tog kontakt med Guldfynd centralt, men det ser väl inte ut som att det kommer ge så mycket tyvärr så jag vet inte om jag ska börja maila butikerna lokalt med en bild på katten för att se om någon i personalen kanske tagit med en överbliven katt hem.
Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen