• Qwerty1214

Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen

Min dotter har tappat bort sin favoritkatt som hon fick när hon föddes. Katten har varit med på många resor men helgens resa till Helsingfors ställde till det då katten verkar ha blivit kvar på båten. Dottern på 4 är jätteledsen och jag känner mig usel som inte hade bättre koll.

Nu till frågan - kan någon av er ha en sådan mjukiskatt som jag kan få köpa? Katten följde med ett köp som gjordes på Guldfynd för 4,5 år sedan och är grå och vit med rosa nos. Katten ligger utsträckt på magen med benen bakåt och är cirka 20 cm lång.

Katten är efterlyst på Hittegodsavdelningen i Finland. Som ni säkert förstår så är denna katt enormt viktig för min dotter.

Hon blev så oerhört besviken när vi vid sovdags ikväll insåg att katten försvunnit. Det skulle bli den allra bästa av julklappar om vi hittade en likadan katt.

• Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen
  • Ellie
    Qwerty1214 skrev 2018-12-18 13:22:34 följande:

Ja, vi är så glada här hemma! Varje gång dottern tittar på mig så börjar hon le och får tårfyllda ögon - jag har nog aldrig sett ett barn bli så innerligt glad.

Underbart! Vad härligt med en sådan lyckohistoria :) Hoppas Selma vill hålla sig framme nu! God jul!
  • trollhona
    Qwerty1214 skrev 2018-12-18 09:12:35 följande:
    Men hur tar man kontakt med Aftonbladet och vad skriver man? Skriver jag bara historien i korthet och försöker samtidigt sälja in den?
    Aftonbladet har en hemsida, så det är bara kolla efter kontaktuppgifter. Annars kan jag gissa att deras mail är tipsa@aftonbladet.se

Skriv hela historien, berätta ingående och med detaljer samt skicka med en bild på katten.
  • sysop
    trollhona skrev 2018-12-18 21:44:15 följande:
    Aftonbladet har en hemsida, så det är bara kolla efter kontaktuppgifter. Annars kan jag gissa att deras mail är [email protected]

Skriv hela historien, berätta ingående och med detaljer samt skicka med en bild på katten.
    Det skulle bli en underbar historia med ett lyckligt slut vilket visar på glädjen i jul ...
  • LittleSunshine84

Det går inte på något sätt att prata med dottern om katten och att det finns andra katter som kan behöva ett hem? På så sätt låta henne välja en ny? Göra ngt fint av att andra kanske inte kunnat ha kvar sin katt el dylikt?

Min son har också en katt och en vessla som är hans allt. Han är iofs bara 2 år. Så förstår dilemmat.

Hoppas lilla Selma kommer hem!

• sysop
    LittleSunshine84 skrev 2018-12-19 21:02:39 följande:

Det går inte på något sätt att prata med dottern om katten och att det finns andra katter som kan behöva ett hem? På så sätt låta henne välja en ny? Göra ngt fint av att andra kanske inte kunnat ha kvar sin katt el dylikt?

Min son har också en katt och en vessla som är hans allt. Han är iofs bara 2 år. Så förstår dilemmat.

Hoppas lilla Selma kommer hem!

Läs #45 kissen Selma har hittat hem :) Solig
  • LittleSunshine84
    sysop skrev 2018-12-19 21:53:52 följande:

Läs #45 kissen Selma har hittat hem :) 

Nämen, fantastiskt! Läste tråden men den hakade upp sig och jag kunde inte läsa de sista inläggen. Härligt! :)
  • sysop
    LittleSunshine84 skrev 2018-12-19 21:58:55 följande:
    Nämen, fantastiskt! Läste tråden men den hakade upp sig och jag kunde inte läsa de sista inläggen. Härligt! :)
    Visst blir man glad, min lilla är två år och jag vågar inte ens tänka tanken på vad som skulle hända om älsklingsgosisen försvann
  • Qwerty1214

Vi är så glada här hemma! Katten är välbehållen och dottern supernöjd. Jag blir alldeles rörd när jag tänker på vilket drama det blev och att vi nu har katten hemma.

Jag hoppas ni andra slipper vara med om att favoritdjuret försvinner!

• sysop
    Qwerty1214 skrev 2018-12-20 08:20:06 följande:

Vi är så glada här hemma! Katten är välbehållen och dottern supernöjd. Jag blir alldeles rörd när jag tänker på vilket drama det blev och att vi nu har katten hemma.

Det vore roligt med en liten julbild

God Jul från min familj till Er alla HjärtaNalleSolig
  • legomum
    Qwerty1214 skrev 2018-12-20 08:20:06 följande:

Underbart <3

Tack för du uppdaterade om detta.

God fortsättning.
  • Dutchess Maja

Skönt att historien fick ett lyckligt slut.

Törs man föreslå att Selma kanske utrustas med ett fint katthalsband med namn och telefonnummer nästa gång ni åker iväg på en resa? 

Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen