• Jojjans

Nya BIM januari 2019

bibimbap skrev 2019-01-16 14:39:21 följande:

Förstår ändå vad du menar! Man blir ju varken mer eller mindre gravid för att man tar ett test, haha. Ska försöka se det som ingen big deal och ta ett test i förebyggande syfte på fredag, bara för att säkerställa att jag kan ta en massage. Inga konstigheter..... 

Var har du hört att mm inte ska ta massage som gravid? Jag blir lite orolig då jag gjorde det i både min förra och förrförra graviditet, och skulle gärna få mer information.
  • Jojjans
    bibimbap skrev 2019-01-16 15:29:58 följande:

Hittade detta nu:

www.1177.se/Uppsala-lan/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ska-jag-undvika-massage-nar-jag-ar-gravid-/

Så det finns inget som tyder på att det skulle vara skadligt!

Tack, vad lugnande! Jag har nämligen två missfall i bagaget och i båda fallen var jag på massage i början av grav... visserligen hände det ena missfallet långt efter massagen och långt efter vecka 12, men ändå.
  • Jojjans
    hallonsaft24 skrev 2019-01-16 20:31:15 följande:

Nu är jag på ÄL+5 på ett ungefär. Har ej tempat eller tagit test så jag är inte helt säker. Kan även vara ÄL+8.

Men i alla fall så kände jag nu på kvällen hur det stack till ett flertal gånger nere i magen precis ovanför blygdbenet. Kan det vara ägget som fäster?

Ni som är gravida, har ni kännt något liknande?

Precis så kände jag när jag blev gravid både denna och förra månaden (mf förra). Dagen efter började det stråla och mola. Först mer sträckande och senare mer molande. Jag fick känslan på äl+6 och äl+5. Hoppas det är ett gott tecken för dig med!
  • Jojjans
    Nicciz skrev 2019-01-17 07:37:09 följande:

Testade negativt idag, inte ens en skugga, så jag antar att mensen kommer inom kort. Lycka till ni andra!

Å nej :( hur många dagar efter äl är du?
  • Jojjans
    Sandra14 skrev 2019-01-17 12:35:29 följande:

Ni som plussat innan BIM, har ni testat er pga att ni varit för nyfikna för att vänta in BIM eller har ni testat pga av symptom? Vilka symptom har ni isf haft så tidigt? :)

Jag kände nån märklig stickning på äl+5, som att nån nöp mig i äggledaren/livmodern, och dagen efter det började jag känna svaga sträckningar ner mot ljumskarna. Några dagar senare kom ömma bröstvårtor och mer mensvärkslik molvärk. Jag var gravid förra månaden men fick tidigt missfall och jag kände exakt samma sak då och hade det färskt i minnet. Men då kom nypet först på äl+6, så antar att ägget växte fast otroligt tidigt denna månad vilket gjorde att jag kunde få positivt så tidigt.

Testade första gången äl+9 denna gång för att jag var så säker, och fick ett svagt knappt synbart sträck men nästföljande dag starkare och på äl+11 inte längre någon tvekan. Tog precis ett idag med och det verkar ha blivit en acceptabel stegring!

• Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-17 14:04:07 följande:

Jag har dessa stickningar i höger sida, men neg grav test. Mått illa både igår och idag. Men däremot hade jag en kort blödning på 2 dagar mellan torsdag och fredag, lördag inget och söndag fick jag bara ljust ljust rosa på pappret. Jag fattar ingenting just nu va kroppen gör med mig.

Vad märkligt! Men OM det var en nidblödning du fick så är det ju inte säkert hcg ökat tillräckligt än. Jag verkar både ha ägg som fäster tidigt, och öka snabbt i hcg, men är ju så olika! Är du säker på att du hade äl när du trodde är väl frågan?
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2019-01-17 14:13:58 följande:

Jättefin stegring

Tack :) får se när jag vågar gå med i nån BF-grupp, men detta var ett litet steg i rätt riktning.
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-17 15:20:50 följande:

Enligt appen jag har hade jag äl 27:dec, gjorde inga ältester. Blir inte klok på detta dumma kropp

Ja en app har ju egentligen ingen koll på verkligheten och kan inte se om ägglossning verkligen händer på beräknat datum tyvärr. Hade du några symptom eller känningar på äl då? Annars är det nig svårt att veta vad som hänt.

Jag som i vanliga fall har menscykel som en klocka fick äl 4 dagar senare än beräknat när vi började försöka, antagligen för att jag var så stressad över hela bebisverkstaden.
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-17 16:14:31 följande:

Sluta med min nuva ring i november, fick min mens som jag brukar där vid lucia, enligt den appen hade jag då äl 27:e, tänkte inte på symptom då eftersom det var så nytt allt med bebisverkstan. Hade som sagt två dagar med blödningar och i lördags inget och så bara lite på pappret i söndags.

Ok, om du haft hormon-p-piller nyligen är det inte alls säkert att cykeln blivit regelbunden eller förutsägbar vilket gör det omöjligt för en app att veta när äl ska ske. Jag har lite dålig koll på det då jag senast åt p-piller för typ 17 år sen ;)
  • Jojjans
    Ereya skrev 2019-01-17 18:02:53 följande:

Jag skulle haft ägglossning i förrgår men fick NU först ganska kraftigt utslag på testerna. Tidigare har det varit i det mesta blanka. Så jag har ingen aning vad som händer. Ska man gå efter testerna eller? Haha så svårt att veta...

Ja jag är rätt säker på att du ska gå på testerna i det här fallet. Om du redan haft ägglossning produceras nämligen inget mer LH-hormon så då kan du inte få nån stegring. Men det är lurigt att veta! :)
Svar på tråden Nya BIM januari 2019