• Jojjans

Nya BIM januari 2019

mammsenS skrev 2019-01-10 05:44:27 följande:

Visst borde det vara positivt när det har blivit en stegring ?

Det tror jag verkligen! Ser lovande ut :) på vilka äl+dagar är testen tagna?
  • Jojjans
    mammsenS skrev 2019-01-10 05:53:11 följande:

+9 +10 +11

Hade positivt äl test 28 och 29

Spännande att det syntes så otroligt tidigt för dig! Säger ett försiktigt grattis och hoppas det fortsätter bli starkare :)

Jag är på äl+8 idag så ska testa i helgen, och försöka hålla ut till söndag. Men jag har inte mycket känningar förutom stt tempen är högre än vanligt, så vi får se.
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2019-01-10 06:15:00 följande:

Dagens test, det syns något svagt, nån annan som ser? Är på Bim+7 och är rätt frustrerad nu!!

Jag tycker mig aaaana något om än svagt, svårt stt säga vilken färg det har!
  • Jojjans
    vwmamman skrev 2019-01-10 06:59:09 följande:

nej äl är den 7 enligt den kalendern.. är ett litet ägg där . blommorna visar vilks dagar man troligt kan bli gravid på. alltså dagar att ha sex på.

Ok! Då hade nu ju sex några dagar innan äl, så det borde finnas en chans!
  • Jojjans
    mammsenS skrev 2019-01-10 07:16:20 följande:

Min fjärde graviditet syndes det inget alls förens ca en vecka efter bim vet dock i te när jag hade äl men har regelbunden cykel

Intressant att det är så olika tycker jag. Undrar vad det beror på att hcg-nivåerna kan variera så mycket... jag har vid 3 av 5 graviditeter (3 aborter 2 missfall) testat innan bim och då plussat på äl+10 en gång och äl+11 andra gångerna.

Jag tror att jag säkert skulle kunna se något på äl+10 på lördag men väntar till söndag så blir inte väntan på nästa äl så lång om det är negativt.
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2019-01-10 07:14:30 följande:

Jag reagerade för va så inställd på att det skulle bli helt blankt, men sen när jag kollade så va det inte riktigt som vanligt, men får vänta och se! Blir galen snart om jag inte får mens eller positivt resultat! XD hur går det för dig? :D

Äl+8 idag. Fylld av förväntan! Men tycker inte jag känner nånting än så vi får se helt enkelt. Testar på söndag! :)
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-10 08:43:12 följande:

När har du bim? Nu blir det nya tag ????

Har bim på tisdag den 15e, och har ganska kort lutealfas så kan nog inte testa innan lördag/söndag. Är på äl+8 idag och tempen ligger sen några dagar tillbaka lite högre än den brukar. Men i övrigt känner jag ingenting. Får se hur det utvecklas närmsta dagarna :)
  • Jojjans
    Sheltielife skrev 2019-01-10 12:02:42 följande:

Beställde test för flera dagar sedan på apotea och dem har fortfarande inte kommit.... bim idag och är hur kissenödig som helst och hoppas innerligt dem kommer på brevlådan snart!! xD flera som beställt från apotea med sen leverans? :O

Vad irriterande! Jag bor i Stockholm och brukar välja att få dom levererade samma dag.

Du kan alltid spara urin i kylskåpet och testa sen när dom kommer :)
  • Jojjans
    PetitTjej skrev 2019-01-10 12:21:55 följande:

Hej allihopa:) Enligt Flo har jag äl idag. Jag och mannen myste den 6/1 och 8/1 men mina flytningar är vita idag är inte det tecken på att äl har redan varit?? Jag är ny med hela babymaking processen haha

Tack för svar :)

Jag tycker det låter som att äl passerats då ja, kankse hade igår helt enkelt? Flo baseras väl inte på nåt annat än dina inställningar och utgår ifrån en standardcykel. Har du tempat eller tagit äl-test?
  • Jojjans

Nu iaf på äl+8 har en molvärk kommit smygande mitt i nedre delen av magen, precis bakom blygdbenet. Alla symptom kommer i rätt ordning och påminner om förra månaden då jag plussade. Jag känner mig väldigt lugn, inte alls stressad eller orolig. Jag vet när jag vet.

Svar på tråden Nya BIM januari 2019