• Jojjans

Nya BIM januari 2019

Miichaella skrev 2019-01-10 14:52:34 följande:

Spännande! Jag är ju på samma dag (ev. äl+7) och har lite känningar i livmodern och har väldigt mycket vita flytningar, alltså jag blir tvungen att torka bort i trosan och blir blött. Eller det kanske snarare är ett tecken att man inte är gravid, hmm.

Jag reagerade också precis på myclet lotionflytningqr! Mer än vanligt.
  • Jojjans
    Issari skrev 2019-01-11 00:16:33 följande:

Söker lyckan i jakten på ett positivt LH-test vilket jag aldrig helt har fått tidigare. Jag har fått streck tidigare cykler som är nästan lika starkt men inte riktigt som kontrollstrecket. Denna cykel har det sett ut så som på bilden. Fertila flytningar började på cd13 men har varit lite on och off dessa dagar - mest igår/idag morgon. ÄL brukar jag vanligen ha cd15-16 men har två cykler ganska nyligen inte fått den förrän cd20-21 (aldrig hänt så sent tidigare under de 18 månader jag tempat).

Är det vanligt att ha så här så många dagar i sträck? Kommer jag någonsin få ett riktigt positivt test? Eller kommer det minska imorgon igen? Jag vet så klart att ni inte har svaren, men är det någon som har erfarenhet?

Jag pratade med en barnmorska som var anställd av rfsu angående att jag inte heller brukade få så tydliga test. Hon sa att det viktigaste inte var att dom var lika starka, utan att man såg en tydlig ökning och sen minskning. Om du också tempar behöver du ju aldrig tvivla på om äl varit.

Däremot ser det ut som att du tagit test väldigt många gånger samma dag, hinner det verkligen gå 4 timmar innan du kissar då?

Mina första äl-test-månader fick jag aldrig helt positivt, men var inte så noga med att vänta 4 timmar innan jag kissade. Sen använde jag heller inte tidtagarur när jag doppade stickan. Men när jag väl började ta tid så insåg jag att jag doppat för kort stund innan.

Så min rekommendation är att hålla dig längre (och dricka mindre), samt doppa lite längre stund, så får du nog tydligare test :)
  • Jojjans
    Anonym (1989) skrev 2019-01-10 20:29:44 följande:

HJÄLP!!!

Jag har BIM idag fast det brukar vara plus, minus någon dag.

Jag upptäckte nyss att jag hade rosa/brun flytning.

Livmodertappen är stenhård den brukar ju vara mjuk vid mens ? Har ingen mensvärk som ja annars brukar få direkt då mensen kommer. Det kommer ingen mer rosa/brun flytning.

Om jag hade ägglossning 29/1 eller 30/1 Kan detta då vara en sån där nidblödning fast kan man få det så här sent ?

Märkligt att tappen är hård om stängd om mens skrälla vara påväg. Det är ganska vanligt att få en mindre blödning runt tiden för mens när man är gravid. Hoppas mensen inte kommer!
  • Jojjans
    vwmamman skrev 2019-01-11 07:02:17 följande:

hjälp ett par trötta ögon..

enöigt en äl app har ja äl den 15e å enligt den så är de typ idag man börjar bli mottaglig å kunna bli gravid

ser ja en viss stegring . vänster till höger eller? ska såklart fortsätta med testen för vill kartlägga hela älen...

Mina test ser likadana ut allihopa (svagt streck) fram till dagen innan stegringen. Då blir det lite starkare och sen dagen inna äl positivt. Dagen efter brukar det vara blankt.
  • Jojjans
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-11 07:03:37 följande:

En annan får mer och mer molvärk i dag går det ut mot höger sida och kan inte sätta mig snabbt då hugger det till. :/ så skumt äl+3 enligt appen. Har dock känt av mina tidigare grav tidigt. Men första vet jag att jag hade ungefär samma som nu. Spännande :)

Om du är på äl+3 så finns ännu ingen graviditet att känna av, så det ör nog något annat du känner. Men hoppas det går bra!
  • Jojjans
    Banuni skrev 2019-01-11 08:44:33 följande:

Hej alla..

Jag plussade med CB digital för några dagar sedan. Fick Gravid 1-2 och stickorna har stegrat fint. Imorse (på bim) sa den Inte Gravid och stickan var ganska blank....

Vad i helvete betyder detta?! Är det ett mf? Eller visade den fel från början?

Är i chock.

Ååå neeeej! Det låter som ett mf som är på gång. Men hoppas det bara är koncentrationen i urinen som är annorlunda! Hur är dina symptom?
  • Jojjans
    Banuni skrev 2019-01-11 09:15:36 följande:

Ja. Den visade Gravid 1-2 i tisdags och stickan från Babyplan fick ett fint test streck i onsdags. Har inte haft mer ont än vanlig molvärk. Och idag ville jag bara se om den skulle slå om till 2-3 så stod det Inte Gravid.......

Antingen är det ett tidigt missfall eller så är det utspätt urin - men jag har inte kissat sedan igårkväll så då har det ändå varit i mig i ca 8-9 timmar..... så tror inte heller det är det. Ska man ringa till gynakut? För jag blöder ju inte...

Gynakuten kommer inte göra något eller se något såhär tidigt, om Du inte har väldigt ont. Om du får negativt på stickorna och det är mf på gång så kommer du nog börja blöda inom några dagar. Avvakta lite skulle jag säga och ta ett nytt test om några dagar om du inte börjat blöda.

Förstår att det känns tufft!
  • Jojjans
    Sångfågeln87 skrev 2019-01-11 16:10:30 följande:

Hej!

Jag har haft samma tankar som dig. Vi har haft avbrutet oskyddat sex i två år och jag har inte råkat bli gravid av det. Nu har vi försökt aktivt sedan oktober. Det har inte tagit sig ännu och jag vet att det inte är lång tid med 3 månader, men tankarna kommer ändå. Man tror att det är något fel på kroppen. Det är lätt att stressa upp sig och tänka massa negativa tankar, men det blir inte bättre av det. Jag har börjat tempa sedan december för att få bättre koll på kroppen och jag försöker ta det lugnt och tänka positivt.  Hoppas det blir pluss för oss båda denna månaden =)

Jag har använt avbrutet samlag/säkra perioder som preventivmetod i 10+ år och aldrig blivit gravid så. Men de 3 gånger som snubben kommit utan ok från mig, och jag inte tagit dagen-efter-piller har jag blivit gravid. Det är stor skillnad på avbrutna och fullbordade samlag även om det KAN hända ;)
  • Jojjans
    Birdiz skrev 2019-01-11 17:43:40 följande:

Gills det som plus om man ser det efter 5 minuter och bara man håller det i en viss vinkel under en lampa :P lol

ska bli spännande och se om det blir starkare de kommande dagarna!

Svårt att säga, det kan ju ändå vara ett spök. Hur många dagar efter äl är du exakt?
  • Jojjans
    Birdiz skrev 2019-01-11 18:42:33 följande:

Är på bim-4 så det skulle kunna vara ett suuuuuuuuuupersvagt plus :P men ska såklart prova igen :)

Lägg upp bild vettja? :) vad är det för test du testar med?
Svar på tråden Nya BIM januari 2019