Issari skrev 2019-01-11 00:16:33 följande:
Söker lyckan i jakten på ett positivt LH-test vilket jag aldrig helt har fått tidigare. Jag har fått streck tidigare cykler som är nästan lika starkt men inte riktigt som kontrollstrecket. Denna cykel har det sett ut så som på bilden. Fertila flytningar började på cd13 men har varit lite on och off dessa dagar - mest igår/idag morgon. ÄL brukar jag vanligen ha cd15-16 men har två cykler ganska nyligen inte fått den förrän cd20-21 (aldrig hänt så sent tidigare under de 18 månader jag tempat).
Är det vanligt att ha så här så många dagar i sträck? Kommer jag någonsin få ett riktigt positivt test? Eller kommer det minska imorgon igen? Jag vet så klart att ni inte har svaren, men är det någon som har erfarenhet?
Jag pratade med en barnmorska som var anställd av rfsu angående att jag inte heller brukade få så tydliga test. Hon sa att det viktigaste inte var att dom var lika starka, utan att man såg en tydlig ökning och sen minskning. Om du också tempar behöver du ju aldrig tvivla på om äl varit.
Däremot ser det ut som att du tagit test väldigt många gånger samma dag, hinner det verkligen gå 4 timmar innan du kissar då?
Mina första äl-test-månader fick jag aldrig helt positivt, men var inte så noga med att vänta 4 timmar innan jag kissade. Sen använde jag heller inte tidtagarur när jag doppade stickan. Men när jag väl började ta tid så insåg jag att jag doppat för kort stund innan.
Så min rekommendation är att hålla dig längre (och dricka mindre), samt doppa lite längre stund, så får du nog tydligare test :)