• Jojjans

Nya BIM januari 2019

Miichaella skrev 2019-01-14 13:15:37 följande:

Jag har också 25/9 :) Är du med i någon bf grupp?

Vad kul! Jag håller koll på BF-september-gruppen men är än så länge inte aktiv. Vill helst vara med i en grupp som stannar på familjeliv då jag är så less på Facebook.
  • Jojjans
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-14 14:05:48 följande:

Nja, mellan nov-dec var min menscykel 42 dagar, så när jag skriver i min första mensdag blev bf 17/18 sept enligt "preglife" och "min kalender".

Aaah! Jag har ju koll på min äl vilket var den 2/1, och BF blir 38 veckor efter den (barnmorskor räknar alltid med att det är 14 dagar mellan sista mensens första dag till äl).
  • Jojjans
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-14 14:05:48 följande:

Nja, mellan nov-dec var min menscykel 42 dagar, så när jag skriver i min första mensdag blev bf 17/18 sept enligt "preglife" och "min kalender".

Tänker att vi ju borde hamna en dag ifrån varandra med BF eftersom vi hade äl en dag ifrån varandra? :)
  • Jojjans
    Anonym (BIM19/1) skrev 2019-01-14 15:25:55 följande:

Hoppar in i denna tråden då jag har bim nu på lördag och tog ett test idag ÄL + 9. Vad tror ni?

Jag tycker mig ana något! Ser rosa ut med. Testa närmsta dagarna och se indet syns bättre.
  • Jojjans
    Skruttan855 skrev 2019-01-14 16:50:43 följande:

Utgångsläget blev inte som jag hade hoppats. Sex dagen innan Lh-stegring och förhoppningsvis ikväll fast jag tror att ägget släppte nån gång i natt i och med negativt Lh-test vid lunch idag men solklart positivt vid kl 19 igår med kraftig värk hela kvällen...Om inte annat så har jag mer koll inför nästa månad då jag börjat tempa och haft stenkoll på äl nu genom tester. Har någon av er blivit gravida fast ni inte prickade äl exakt på dagen utan nån/några dagar innan?

Ja jag :) 3 eller 4 dagar innan äl blev jag gravid i våras. Det bekräftades med vul (åldern på fostret) att det var så. Så nog finns det chans!
  • Jojjans
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-14 21:27:05 följande:

Aha okej :) Jag hade ÄL 3/1 men sista mensens första dag var 21 dagar innan. Så jag vet inte om dom ändrar bf på inskrivningen kanske? Hade lång menscykel innan förra graviditeten också och då blev vi flyttade ca 7 dagar totalt (4 på kub och 3 på rul). Så vi får väl se när bf blir :) nån gång i september i alla fall :)

Ja det där med sista mensens första dag förstår jag inte varför alla barnmorskor håller på med, känner mig alltid dumförklarad av det. Det är ju på äl barnet blir till så vet man när man haft äl så är det ju oftast korrekt. :)
  • Jojjans
    Emeliesh skrev 2019-01-14 20:54:18 följande:

Finns de någon facebookgrupp för oss som plussat nu i januari?

Det finns en BF september 2019-grupp här på FL, och i den tror jag många är med i en fb-grupp om jag minns rätt.
  • Jojjans
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-14 22:24:43 följande:

Ja jag håller med xD haha! Däremot kanske det är mer vanligt att man har ett datum på sin första mensdag än sin ÄL (för folk som inte försöker aktivt) och då har barnmorskorna nått att gå på :) Men det är konstigt att dom inte bryr sig när man själv säger att man vet när ÄL var xD

Ja jag tänker att dom kunde fråga ?vet du när du hade ägglossning?? Och om man svarar nej kan dom ju använda sin mens-metod. Förra gången lät jag dom gå på mensens sista dag, trots att jag vet att min äl var 4 dagar sen. Men då blev jag ju mycket riktigt flyttad 4 dagar på kub sen. Så nu ska jag stå på mig.
  • Jojjans
    mangon skrev 2019-01-14 22:31:11 följande:

Ni som plussar hittills.

När fick ni till det?

Flera dagar kring äl? Innan? Samma dag?

Den här gången låg vi dom flesta dagarna innan äl och på äl-dagen. Förra gången varje dag fram till äl, men inte på äl. Gången innan det endast 3-4 gånger innan äl. Så allt kan gå :)
  • Jojjans
    liten89a skrev 2019-01-14 22:20:30 följande:

Fick feeling nyss och testade, vågar inte tro det????

GRATTIS!! Är det inte ovanligt många plus i den här tråden? Helt sjukt. :)
Svar på tråden Nya BIM januari 2019