• Micec

Gravid BF slutet av juli/augusti

Hej!

Jag har precis plussat efter mitt första IVF/icsi försök efter 3,5 ofrivilligt barnlösa. Är helt överlycklig. Nu hoppas vi allt gå vägen bara. Enligt app kommer jag ha BF 2 augusti. Fler än mig som har bf juli/augustk 2019 så kan vi väl följas åt och starta en fb grupp så småningom?

Vore skoj!!! Hur ser er historia ut ? hur gamla är ni? första barnet eller har ni fler? :)

• Svar på tråden Gravid BF slutet av juli/augusti
  • Anonym (Anonym)

Hej, är helt ny här och plussade idag, beräknad bf 4 augusti. Inte planerat. Är 17år, 18 i början av Januari, min sambo är 23. Jag vet att jag är ung, men för det betyder det ej att jg inte är redo ;)

• Honsomlängtar
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-03 22:07:18 följande:

Hej, är helt ny här och plussade idag, beräknad bf 4 augusti. Inte planerat. Är 17år, 18 i början av Januari, min sambo är 23. Jag vet att jag är ung, men för det betyder det ej att jg inte är redo ;)

Grattis verkligen :)
  • Anonym (A)

Jag plussade nu i helgen efter ett utomkvedshavandeskap och operation i somras. Så nu hoppas jag att det går bättre den här gången. Jag är gärna med i fb-gruppen framöver, men vill se att det sitter rätt den här gången först!

• DoriaP

Plussade förra veckan och är beräknad i början av augusti enligt appar. Dock har jag svårt att njuta då jag ät grymt orolig att det blivit ett utomhavandeskap. Gyn kan dock ingenting göra förrän jag är i vecka 6-7, så det blir några långa oroliga veckor. Tråkigt att inte riktigt kunna njuta.

• Anonym (A)
    DoriaP skrev 2018-12-04 18:08:04 följande:

Plussade förra veckan och är beräknad i början av augusti enligt appar. Dock har jag svårt att njuta då jag ät grymt orolig att det blivit ett utomhavandeskap. Gyn kan dock ingenting göra förrän jag är i vecka 6-7, så det blir några långa oroliga veckor. Tråkigt att inte riktigt kunna njuta.

Vad gör att du tror att det kan vara ett utomkveds? Om det finns anledning att tro att det rör sig om det bör gyn ta blodprov för att mäta om hcg-nivåerna ökar som de ska. Det gjordes så fort det misstänktes för mig och jag kan inte ha varit i mer än vecka 5.
  • DoriaP
    Anonym (A) skrev 2018-12-05 10:53:12 följande:

Vad gör att du tror att det kan vara ett utomkveds? Om det finns anledning att tro att det rör sig om det bör gyn ta blodprov för att mäta om hcg-nivåerna ökar som de ska. Det gjordes så fort det misstänktes för mig och jag kan inte ha varit i mer än vecka 5.

Okej ska höra med barnmorskan om hon kan ta ett prov.

Jag har haft betydligt mer värk på höger sida, den sidan som jag misstänker släppte ägget. Det har gjort ont runt äggstock, ner mot ben och ryggen. Känner också av det om jag ligger på ett visst sätt, som att någonting trycker och gör ont. Har haft betydligt mindre av samma värk i vänster sida.

Är samma sida där jag har haft problem med gulkroppscystor och jag tänker att det kanske finns ärrvävnad eller likande.

Men gyn så igår att det vara alldeles för tidigt för att känna något men oroar mig ändå.

Hur kändes det för dig ??
  • Anonym (A)
    DoriaP skrev 2018-12-05 11:39:26 följande:

Okej ska höra med barnmorskan om hon kan ta ett prov.

Jag har haft betydligt mer värk på höger sida, den sidan som jag misstänker släppte ägget. Det har gjort ont runt äggstock, ner mot ben och ryggen. Känner också av det om jag ligger på ett visst sätt, som att någonting trycker och gör ont. Har haft betydligt mindre av samma värk i vänster sida.

Är samma sida där jag har haft problem med gulkroppscystor och jag tänker att det kanske finns ärrvävnad eller likande.

Men gyn så igår att det vara alldeles för tidigt för att känna något men oroar mig ändå.

Hur kändes det för dig ??

Ok, jag tycker du ska kolla upp det direkt. Ju tidigare det upptäckt desto bättre, om det nu skulle vara utomkveds. Jag hade lite småsmärtor långt ner i magen på ena sidan och ringde 1177, de sa att jag skulle åka till gynakuten direkt. Märker man det tidigt kan man eventuellt behandla det medicinskt med metotrexatspruta istället för med operation. Tyvärr fungerade inte sprutan för mig och det hela slutade med spräckt äggledare och akut operation för mig. Värsta smärtan jag har varit med om, så mitt råd är verkligen att kolla upp det så tidigt som möjligt.
  • DoriaP
    Anonym (A) skrev 2018-12-05 12:02:20 följande:

Ok, jag tycker du ska kolla upp det direkt. Ju tidigare det upptäckt desto bättre, om det nu skulle vara utomkveds. Jag hade lite småsmärtor långt ner i magen på ena sidan och ringde 1177, de sa att jag skulle åka till gynakuten direkt. Märker man det tidigt kan man eventuellt behandla det medicinskt med metotrexatspruta istället för med operation. Tyvärr fungerade inte sprutan för mig och det hela slutade med spräckt äggledare och akut operation för mig. Värsta smärtan jag har varit med om, så mitt råd är verkligen att kolla upp det så tidigt som möjligt.

Okej. Jag pratade med gyn igår och de ville som sagt var inte ta emot mig ännu eftersom de inte kunde se något så tidigt.

1177 sa samma i helgen. Konstigt att de inte tar det på allvar känner jag.

Ska höra med barnmorskan i morgon.

Kram.
  • Anonym (A)
    DoriaP skrev 2018-12-05 12:23:07 följande:

Okej. Jag pratade med gyn igår och de ville som sagt var inte ta emot mig ännu eftersom de inte kunde se något så tidigt.

1177 sa samma i helgen. Konstigt att de inte tar det på allvar känner jag.

Ska höra med barnmorskan i morgon.

Kram.

Lycka till! Hoppas att allt är som det ska :)
  • Bella9876

Jag vill vara med i fb-gruppen! :)

Enligt appen är jag i v 4+4 och har BF 10/8 :)

• Bella9876
    Bella9876 skrev 2018-12-06 16:52:47 följande:

Jag vill vara med i fb-gruppen! :)

Enligt appen är jag i v 4+4 och har BF 10/8 :)

Nu har jag skickat vänförfrågan :) lägg till mig i gruppen
  • DoriaP
    Anonym (A) skrev 2018-12-05 14:36:31 följande:

Lycka till! Hoppas att allt är som det ska :)

Nästa vecka ska jag får komma till gyn. Har nu en punkt som smärtar när jag böjer mig fram och som strålar mot ljumsken. Men jag måste vara i vecka 6+0 för att de ska kunna hjälpa mig. Bröt ihop hos barnmorskan igår, vill bara veta.
  • Angelina89

Hoppar också in här! Plussade 22/11 efter en insemination. Gick på första försöket, så det känns lite läskigt och overkligt än då vi försökte i drygt 1,5 år innan vi sökte hjälp. Går in i vecka 7 (6+0) idag enligt mina beräkningar.

Vore kul att följas åt, är gärna med i Facebook-gruppen också! :)

• Anonym (A)
    DoriaP skrev 2018-12-07 06:53:57 följande:

Nästa vecka ska jag får komma till gyn. Har nu en punkt som smärtar när jag böjer mig fram och som strålar mot ljumsken. Men jag måste vara i vecka 6+0 för att de ska kunna hjälpa mig. Bröt ihop hos barnmorskan igår, vill bara veta.

Jag förstår dig. Jag har också VUL nästa vecka för att kolla att det inte är ett nytt X. Håller tummarna för dig att allt är som det ska!
  • JohannaT

Hur tidigt ska ni göra ert ultraljud? Jag fick tid i slutet av januari (är nästan i vecka 14 då). Helt hopplöst att vänta...

• bumhag

Jag vill vara med i fb-grupp om den är hemlig! Jag har BF 1 augusti enligt preglife ???? Matilda Rindberg heter jag

• Anonym (A)

Hej alla. Har ni fortfarande den där facebookgruppen? Får man vara med i så fall?

Svar på tråden Gravid BF slutet av juli/augusti