DoriaP skrev 2018-12-05 11:39:26 följande:
Okej ska höra med barnmorskan om hon kan ta ett prov.
Jag har haft betydligt mer värk på höger sida, den sidan som jag misstänker släppte ägget. Det har gjort ont runt äggstock, ner mot ben och ryggen. Känner också av det om jag ligger på ett visst sätt, som att någonting trycker och gör ont. Har haft betydligt mindre av samma värk i vänster sida.
Är samma sida där jag har haft problem med gulkroppscystor och jag tänker att det kanske finns ärrvävnad eller likande.
Men gyn så igår att det vara alldeles för tidigt för att känna något men oroar mig ändå.
Hur kändes det för dig ??
Ok, jag tycker du ska kolla upp det direkt. Ju tidigare det upptäckt desto bättre, om det nu skulle vara utomkveds. Jag hade lite småsmärtor långt ner i magen på ena sidan och ringde 1177, de sa att jag skulle åka till gynakuten direkt. Märker man det tidigt kan man eventuellt behandla det medicinskt med metotrexatspruta istället för med operation. Tyvärr fungerade inte sprutan för mig och det hela slutade med spräckt äggledare och akut operation för mig. Värsta smärtan jag har varit med om, så mitt råd är verkligen att kolla upp det så tidigt som möjligt.