-
Nej än de på verksamheten.Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-01 23:57:06 följande:Jag har inte sagt att jag är bättre än de som jobbar på ett vanligt arbete.
-
- På vilket sätt blir du diskriminerad?Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 22:01:16 följande:Oavsett så är det inte lönt att diskutera vem som är bäst lämpad till vad eller vem som fungerar bättre än den andre i olika situationer. Det viktiga är att alla bedöms utifrån sina egna förutsättningar och att ingen blir diskriminerad, ej blir lyssnad på eller tagen på allvar. Jag blir både diskriminerad, ej lyssnad på, ej tagen på allvar osv när jag påpekar hur jag mår och vilken förmåga jag har till att klara ett vanligt arbete.
- Har du pratat med handläggaren om hur du upplever din arbetsplats?
- Har du gjort en utredning för "vanligt arbete" eller vad baserar du detta på? Varför söker du inte deltidsjobb redan nu om du har förmågan? Varken FK eller AF måste ju vara inblandade... -
TS, det här var ett bra råd. Har ni pratat om det? Om inte borde du be om det.Anonym (Eelise) skrev 2018-12-02 22:09:58 följande:
Ett av dina problem är din sömnstörning. Sök hjälp för den!! .
Det vore väl toppenbra att testa i genom ett par varianter, då har allt att vinna. Du kan bli av med vad du uppfattar vara ditt största problem.
Förutom insomningstabletter eller sömntabletter så kan du få hjälp av en arbetsterapeut. De hjälper till med att få ordning på dåliga vanor. De kan hjälpa dig och presentera lösningar där du ser omöjliga hinder.
Ingens skattade pengar ska behöva gå till bidrag till dig när du inte ens försöker ta dig ur din situation.
-
TS, det här var ett bra råd. Har ni pratat om det? Om inte borde du be om det.Anonym (Eelise) skrev 2018-12-02 22:09:58 följande:
Ett av dina problem är din sömnstörning. Sök hjälp för den!! .
Det vore väl toppenbra att testa i genom ett par varianter, då har allt att vinna. Du kan bli av med vad du uppfattar vara ditt största problem.
Förutom insomningstabletter eller sömntabletter så kan du få hjälp av en arbetsterapeut. De hjälper till med att få ordning på dåliga vanor. De kan hjälpa dig och presentera lösningar där du ser omöjliga hinder.
Ingens skattade pengar ska behöva gå till bidrag till dig när du inte ens försöker ta dig ur din situation.
-
Liknande erfarenheter här.Bunny on speed skrev 2018-12-02 22:16:56 följande:Och som outbildad får man sällan särskilt stimulerande jobb.
Jag har städat hotellrum, varit dörr-till-dörr försäljare, vårdbiträde, reklamutdelare, kundservice på tele2. Alla dessa jobb har gett mig viktiga erfarenheter. Det handlar om inställning. -
Men... För att få det måste du ju först visa att du har arbetsförmåga. Att rata verksamheten för att den inte är tillräckligt stimulerande är inte skäl nog.Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 22:24:04 följande:Därför att jag vill ha/behöver ha AFs hjälp med anpassad anställning i någon form. Detta kommer det vägra att hjälp mig med i dagsläget.
Säg att AF skulle hjälpa dig, men det blir ett städjobb, 4h per dag, låt oss för sömnproblemens skull säga att det är kl.13-17.
Skulle du ta det? -
Hur blir du diskriminerad? Jag har förstått att du känner att de inte lyssnar på dig, men hur blir du diskriminerad?Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 22:24:04 följande:Därför att jag vill ha/behöver ha AFs hjälp med anpassad anställning i någon form. Detta kommer det vägra att hjälp mig med i dagsläget.
-
Säg att du skulle få mindre än du har nu, men mer än alternativet med försörjningsstöd. Du ville ju komma bort från bidrag?Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 22:37:10 följande:Om det är det enda alternativet så tar jag det om jag får lön för att vara där och sedan blir sjukskriven med bidrag resterande timmar. Får jag inte mer i inkomst än idag skulle jag ifrågasätta ifall det verkligen inte finns något annat och om det verkligen har sonderat alla möjligheter till att finna fler arbetsgivare för mig att välja på än bara en enda.
(Jag tror du har missförstått vilka krav du kan ställa...) -
Du svettas ju redan så du måste tvätta lakan varannan dag, vad spelar det då för roll? Kan du inte, med alla dessa förslag du får, tänka att det kan funka och testa det istället för att förkasta allt?Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 23:29:57 följande:Ja men då bör det vara ett tyngdtäcke som är lika svart som att bara sova med påslakan. Sover jag med något varmare än bara ett påslakan blir sover jag dåligt, svettas mycket osv.
(Jag har ett kedjetäcke, och tycker inte det blir så farligt varmt.) -
Jag skulle också dra mig för den utgiften när jag inte testat, och TS borde ha rätt till det genom vården.Anonym (Hmm..//) skrev 2018-12-03 10:08:10 följande:Om ts slutade slösa pengar på trams så skulle han lätt ha råd med det.
Han kan betala på 2 månader om det känns bättre.
Han har minst 3000kr ÖVER existensminimum så självklart skulle han kunna om han ville.