-
-
Och då får du ju hjälp av Försäkringskassan. Jag förstår inte varför du tvivlar på det när de försörjt dig hela ditt vuxna liv.Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-03 17:39:25 följande:
Nej jag säger bara att jag i framtiden rent teoretisk kan brabbas av fysiska sjukdomar som gör det omöjligt för mig att jobba. Precis som vem som helst när som helst också kan drabbas av fysiska sjukdomar. Kanske får jag cancer, tvingas amputer ett eller båda benen, förlorar synen eller vad som. Ingen kan veta.
-
Hur går det med läkarkontakten för din sömnstörning?
-
Har du slutat med dem? Vad hade du för dos?Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-03 23:53:34 följande:Jag har fått melatonintabletter i dec och åt dem ett par veckor i början men de hjälpte inte sedan dess händer inget fören jag sjläv tar kontakt med läkaren igen.
-
Vilken styrka på tabletten?Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-04 14:31:13 följande:
1 tablett och de hjälpte inte. Slutade efter ett par veckor. Tog sedan en tablett igen för typ någon vecka sedan, vaknade då flera gånger under natten och mådde dessutom illa hela natten sista gången jag åt tabletten.
Om du slutar med medicin ska du ju också prata med läkaren, men generellt tar det ju en tid innan man märker skillnad.
De är inte heller sömntabletter, så DU måste göra ditt för att de ska verka, stänga av mobil etc. -
Vad är nästa steg för att komma vidare TS?
-
Vad har ändrat sig sen du startade tråden då?Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-08 14:32:42 följande:Därför att jag just då inte såg möjlighet till att börja studera i och med att man är tvungen att studera 75% för att få fullt CSN.
-
Det Nationella som du fuskade på?Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-08 17:26:40 följande:
Om du läser det senaste veckornas inlägg från mig ser du vad jag skriver om det.
-
Vilka fler prov än dessa har du gjort?Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-08 18:45:41 följande:
Jag använde bara Google på en liten del av hela provet innan jag kom på mitt misstag och slutade med Google. Men på det stora hela så var själva provet inte så svårt om man bortser den del som jag använde Google till.
-
Ja, det håller jag med om att det gör det svårare att komma in i studierna och försvårar att nå resultat.Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-11 17:50:54 följande:Så jag måste alltså först börja studera på 100% i typ 2 månader vilket jag vet kommer misslyckas. Därefter kan jag gå ner i studietakt och samtidigt söka för att få behålla 100% CSN. Detta känns ju som att börja i fel ände i och med att det drar ut på tiden, jag vet att jag inte kommer klara 100% samt att min motivation till att studera blir sämre om jag märker att jag inte klara av att studera vilket jag inte kommer att göra med 100% studier, jag kommer dessutom bli trött och få för lite återhämtning. Detta kommer göra att jag kommer att klara av deltidsstudierna sämre än om jag hade börjat med deltidsstudier på en gång utan att först ha provat 100%.Kontakta SYV eller sök redan nu ändå så att det inte blir för sent.Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-11 18:46:26 följande:Så fort som är min tanke. Ska kontakta studievägledaren redan denna vecka eller nästa. Jag måste först så aktivitetsersättningen beviljad vilket troligen skulle bli inom 2 veckor enligt min handläggare på FK.