Inlägg från: Anonym (kp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kp)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-01 16:19:36 följande:
    Ja men för min del finns det ingenting att vara där för. Jag mår inte bra av att vara där.

Nja. Du har ju ett mål om att få arbetsträna? Hörlurar på och intressanta poddar?

• Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-01 16:34:30 följande:
    Ja men då ska det ju ge någon tillbaka. Om arbetsträningen inte ger något så är det ju meningslöst. Träning betyder ju att man ska träna på något och jag tränar inte på något där. Jag har inte lärt mig något nytt om mig själv eller hur jag fungerar av att vara där.
    Du är väldigt självmedveten, det är väl bra (jag har lärt mig massor på min arbetsträning bara genom att vara där och samspel/samtal med folk). Meningen är ju för dig att visa att du kan vara på en arbetsplats. Du tränar på att vara där och det vore bra om du kunde öka tiden som du tränar på det.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-01 17:34:55 följande:
    Nej jag skulle aldrig nämna denna dagliga verksamheten om hag skulle söka ett arbete. Arbetsgivarens frågetecknen bör bli större när det får veta att jag har varit på.en daglig verksamhet än om det inte får veta det.
    Nja, att arbetsträna är ändå oftast mer plus än att enbart varit hemma i x antal år och vilja direkt ut i arbeta. Arbetsträning var ett krav från FK.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-01 17:46:37 följande:
    Träning innebär ju att man blir bättre på något, får mer erfarenhet, ny kunskap om sig själv osv. av den biten har jag inte fått så mycket.
    Nja. Du eller någon annan kunde inte med all säkerhet veta att du skulle klara av att gå så många timmar som du gör idag. Det är mer mängdträning med sånt som kanske är trist men som faktiskt kan ge möjligheter senare.
  • Anonym (kp)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-01 18:03:23 följande:
    Fast daglig verksamhet är inte arbetsträning utan kan möjligtvis leda till arbetsträning
    DV då, men det är ändå mer som arbetsträning då målet inte är att TS ska stanna där under en väldigt lång tid utan gå vidare. Tycker själv att det är lite konstigt men det var som jag förstått den mest lämpliga platsen kommunen hade.
  • Anonym (kp)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-01 18:20:00 följande:
    Uppenbarligen anser både Fk och kommunen att det för Ts krävs deltagande på daglig verksamhet en längre tid innan det kan bli aktuellt med arbetsträning, denna typ av verksamhet ger ju ett visst mått på hur många timmar en person klarar, hur man fungerar med andra och hur man klarar av att sysselsätta sig följa instruktioner osv.
    Ja, motsäger inte vad jag säger. Jag tycker att TS bör öka tid och då det inte verkar gå att byta så på detta ställe. Även fast det tar emot.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 20:58:30 följande:
    Fast det kostar pengar och pengar har jag lixom inte överflöd av.
    Ica Basics eller liknande bakplåtspapper har du garanterat råd med. Aldrig att jag skulle orka diska en plåt för varje användning. Ungsformar finns även de Ica Basic= billigt och finns även på second hand. Ska själv köpa en extra så min matlagning blir smidigare.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 22:37:10 följande:
    Om det är det enda alternativet så tar jag det om jag får lön för att vara där och sedan blir sjukskriven med bidrag resterande timmar. Får jag inte mer i inkomst än idag skulle jag ifrågasätta ifall det verkligen inte finns något annat och om det verkligen har sonderat alla möjligheter till att finna fler arbetsgivare för mig att välja på än bara en enda.
    Skulle du ifrågasätta ett bra erbjudande som t.om tidsmässigt passar( inte morgnar) som AF faktiskt kommit över och vill förmedla till just dig????? Detta är så väldigt verklighetsförvrängt att... AF kommer inte att kasta jobb över dig och ett städjobb med lönebidrag har de många andra som gärna tar.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 23:04:15 följande:
    Ja om dem eller vi tillsammans endast kommer fram till att det bara finns en potentiell arbetsgivare som vill anställa mig, då skulle jag ifrågasätta om alla vägar verkligen var uttömda. Är dem det så får jag se då hur jag agerar. Typ så menade jag. kanske var jag lite luddig i mitt svar.

Va, just då hittar ni endast en arbetsgivare(ändå bra!) men du skulle ifrågasätta det?

Även ett sådant jobb kommer ha en prövotid.

• Anonym (kp)
    Anonym (Hmm..//) skrev 2018-12-02 23:28:08 följande:
    Fast det vi alla är rent bs. Ts har alldeles för högt bidrag och kan utan problem köpa både täcke och bakplåtspapper.

1900 är betydligt mer än 10 kr. Så hög inkomst har TS inte att den summan inte skulle påverka rejält. Rätt onödigt när det är bäst att testa ut olika täcken så lättare att hyra.

Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?