Inlägg från: Anonym (kp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kp)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Du uppmålar en hel del bilder som inte är aktuella just nu. Bättre att fokusera på nu:et än att börja prata landsförfall och att du eventuellt skulle råka bli sjuk nångång.

• Anonym (kp)
    Fiona M skrev 2019-02-03 18:34:47 följande:
    Och då får du ju hjälp av Försäkringskassan. Jag förstår inte varför du tvivlar på det när de försörjt dig hela ditt vuxna liv.

Eller försörjningsstöd.

Förstår inte riktigt hur tanken på försörjningsstöd kan vara så mycket värre än nuvarande försörjning då båda är bidrag.

• Anonym (kp)

Jag har Melatonin AGB 5 mg, det var startdosen så låter rätt lågt med tanke på dina rejäla sömnproblem.

• Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-04 20:27:17 följande:

Har man bara försörjningsstöd måste man själv ligga ute med pengarna och sedan ansöka om dessa som en separat summa månade efter.

Eller så tar man på faktura (när datumen passar då) och bifogar fakturan i ansökan. Så gör jag med min medicin om jag inte har pengar att hämta den just då, beställer från apotea och bifogar detta.
  • Anonym (kp)
    Tiina87 skrev 2019-02-08 19:53:11 följande:
    Förstår du inte att man aldrig ska använda Google på prov?

För dig var provet uppenbarligen svårt.
    Ja, TS förstår ju uppenbarligen det. Är man van att leta information automatiskt och inte ett dugg van vid prov... ja det blev väl någon felkoppling där som inte görs om. Man måste inte gå på om det.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-08 20:29:47 följande:
    Jo nu inser jag det, men gjorde misstag på första delen jag gjorde. Jag har skrivit detta nu flera gånger vad är det du inte förstår? Resterande del fick jag ju hyfsade poäng på.
    Gjorde du det på rätt tid?
  • Anonym (kp)
    Tiina87 skrev 2019-02-08 20:33:37 följande:
    Nej, ts förstår inte test ska tas utan olovliga hjälpmedel. Men så har ta svårigheter med många saker i livet så det är inte så konstigt.

Samma sak som att du inte förstår att du går på för hårt( inte enbart här). Vi har alla lite problem med vissa saker. Tycker inte att TS ska behöva upprepa ursäkt på en sån oväsentlig detalj i tråden.

Jag ser faktiskt inte problemet då jag i ett stressat/trött/whatever ögonblick hade säkert kunna gjort samma sak. Det skulle inte kunnat hänt på ett riktigt nationellt prov hursomhelst.

• Anonym (kp)
    Tiina87 skrev 2019-02-08 21:06:36 följande:
    Nej, jag går inte för hört fram. Om du tycker det få stå för dig.

Gör man ett prov, testprov etc så vet att man inte får använda ex Google. Dessutom gör man inte de under stress.

Nej, det har ju inte alls påpekats i ett flertal trådar... Det bästa vore att inse att TS faktiskt skrivit att hn gjorde fel x antal gånger och nöja sig med det. Ingen mår bättre och inget får en lösning av det. Allt behöver inte ältas.

Jag gjorde alla min nationella prov under stress, teoriprov, etc och när man gör liknande testprov så brukar det finnas en tidsbegränsning för att det ska vara exakt som det provet man övar för. Stress under prov har fått folk att göra betydligt värre än att "få hjärnsläpp och googla några saker".

• Anonym (kp)

Du kan kontakta studievägledaren redan nu och boka in ett möte. Går ju att avboka om något ändras.

• Anonym (kp)

TS har ju ändå en funktionsnedsättning där det är vanligt med ökat sömnbehov så.

Även om TS borde göra mer för att få bättre sömn. Har du pratat med läkare om doseringen av Circadinet eller ny medicin Ts?

Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?