Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Läste bara första sidorna kan jag tillägga, saker kan ju förändrats sedan dess då det är en äldre tråd, men ändå det behövde skrivas.
Läste bara första sidorna kan jag tillägga, saker kan ju förändrats sedan dess då det är en äldre tråd, men ändå det behövde skrivas.
Att leta upp något kan även räknas som paus. För mig så om jag undrar något så kan det gnaga i huvudet så enklare att lösa det med en snabb googling. Tar dessa sidospår verkligen timmar att googla igenom så visst att det är ett problem men är det verkligen så illa?
Att ha godkänt i en kurs och ha ett moment kvar i en annan är inte att misslyckas. Det är som vilken annan gymnasieelev som helst= jättevanligt.
Hur går det TS? :)
Man får beräkna att TS faktiskt har nedsatt funktionnivå och heltid har väl aldrig varit meningen även med jobb. Har man problem med att orka så kan extra mycket sömn efter avslutad kurs eller att det kan ta längre tid att plugga än vad dag-för.dag/veckoplaneringen av läraren vara helt i sin ordning. Även om man pluggar på helger så måste man lyckas göra mat, städa och tvätta även på miniminivå. Jag kan själv krascha totalt på lediga dagar och knappt orka röra mig. Att kroppen vägrar öppna ögonen även om man verkligen försöker. När jag studerat på heltid så har det inte varit tal om umgås med vänner eller träna och då har jag egentligen inte ens kunnat studera bra. Vilket kanske gått under bättre förutsättningar och med stöd men heltid vore inte optimalt under en längre period.
Mina svar var mest mot att "alla klarar 100%" som folk verkar tycka. Nej, alla gör inte det och det är inget fel med det. Ingen ide att prata om avkall för det får alla göra, för vissa är avkallen lite väl stora. Känns trist med den attityden när det är en individs tråd som uppenbarligen kämpar. Tycker absolut att TS borde få rätt med anpassat bidrag utan att misslyckas med tanke på sin bakgrund men det verkar inte gå och är nog den enda anpassning som verkar vara aktuell. Vilka typer av studier som passar en individ är en annan fråga :) Även om nu TS valt efter vad han trodde passade bäst och vilket som också verkar passa bäst.
:)