Inlägg från: Anonym (kp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kp)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (X) skrev 2018-11-28 17:24:44 följande:
    Jag länkade till billiga lakan från IKEA för en femtilapp men det har Ts inte bemött...
    Jag har en hel bunt av de billigaste. Verkligen toppenbra och har över soffan också så drar dagligen i dessa och är allmänt oförsiktig.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-28 17:27:58 följande:
    Ja det förstår jag. Men jag trodde att de typ svarade när som helst mellan sina möten. Att när det är möte så svarar det inte men annars svarar de.
    Nej då jobbar de med att sammanställa infon från möten, handhar de klienter som de har med t.ex återkoppling, har raster etc. Hade blivit för stressigt att alltid vara tillgänglig också.
  • Anonym (kp)

Du vet att alla biverkningar måste rapporteras in va? Även om de inte behöver beror på själva medicinen eller ens vara bevisade.

Börja litet med Melatonin, den brukar inte ha biverkningar.

• Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-28 22:24:22 följande:
    Men melatonin ges väl bara till personer över 55 eller har jag uppfattat fel? På nätet står det så i alla fall. Utomlands kan man ju köpa melatonin hur som helst typ.
    Jag är då långt från 55 och vet att det även ges till barn. Blivit mer vanligt att få utskrivet här de senaste åren.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-29 23:53:56 följande:
    Därför att om jag nekas bidrag är enda möjligheten att ta försörjningsstöd och då måste jag söka jobb. Ingen kommer vilja anställa mig, arbetsträning gör inte heller i och med att det är osäkert om AF vill godkänna bidrag för det. Alltså jag blir fast med försörjningsstöd.
    Du kan arbetsträna på försörjningsstöd.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-30 18:15:32 följande:
    Ja men jag kan knappast överleva på försörjningsstöd en längre period. Sen är det ju inte säkert att det låter mig arbetsträna på deltid utan det kanske tycker att det bör ske på heltid. Eftersom jag inte får bidrag från FK kanske försörjningsstöd inte anser mig som sjuk.
    Det där kan jag dementera direkt. Jag arbetstränar på försörjningstöd, ska egentligen få en viss del som aktivitetsstöd från FK dock men har inga krav på att vara uppe på heltid. En vän till mig och kollegor på arbetsträningen har även de försörjningsstöd även när de jobbat långt ifrån heltid. Låååångt ifrån. Man får börja med mindre procent och jobba upp sig.
  • Anonym (kp)

Överlever även på det även om det inte håller för några större utsvävningar i inköp.

• Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-30 18:38:16 följande:
     Men oavsett så är ju inte försörjningsstöd menat att man ska leva på månad eller månad, år efter år osv. det är tänkt som en nödlösning en kort period till det har ordnat upp sig.
    Ja, är det en nyhet för någon? Men har man behov så är det möjligt att gå på rätt länge. Det är svintrist att gå på försörjningsstöd men måste man så måste man, speciellt vid nedsatt arbetsförmåga.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-30 19:11:27 följande:
    Jag skulle jag självmant skriva in mig där så nekas jag all form av bidrag från FK.
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-30 19:00:09 följande:
    Jag har inte sagt att det inte går. Jag säger bara det att det blir svårt för mig att hitta en arbetsgivare som vill anställa mig på deltid. Dessutom är jag mycket tveksam till att AF vill gå in och hjälpa till med någon form av anställningsstöd i det läget jag är nu, alltså i klorna på FK.

Men då har du rätt till försörjningstöd.

Nej, du är nog inte tillräckligt testat enligt deras mått för att få lönebidrag.

Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?