Vi som planerar äggdonation 2019
Sitter just nu på båten på väg till Riga. Imorgon blir det förhoppningsvis FET om embryon nu klarar upptiningen. Ingen annan som ska dit imorgon?
Sitter just nu på båten på väg till Riga. Imorgon blir det förhoppningsvis FET om embryon nu klarar upptiningen. Ingen annan som ska dit imorgon?
Taack! Vet ju det...ställer till det för mig själv. Va dag 7 första dagen du testade eller minus före?
Tack????
Insåg nu på morgonen att jag glömt lägga i trombyl i min dosett????.... Hur illa kan det vara? Jag kommer ju missa det både idag och imorgon bitti..... nån som vet, behöver jag försöka få tag i det idag?
Ava Riga rekommenderar att göra "hysteroscopy (to check uterus cavity) and endometrium scarthing".
Jag som inte läst så noga då ni nämt det undrar nu: vad fasen innebär detta? Kan man göra det i Sverige och hur går man till väga? Är det dyrt? Tar det lång tid? Blir både nervös och modstulen nu...
Att inte kunna få barn.. fan man ska vara gjord av pengar. :( Sjukt dyrt ju.
Hur märker man om man har nåt som borde åtgärdas genom denna undersökning? PeeWee44; varför gjorde du dem?
Jaa hittar inte heller nivåerna som Liamarie skriver. PeeWee44 vet du hur de ska ligga? Har du nån bra länk? Har du använt typ Werlabs för koll före?
Får jag fråga på vilka dagar under förmedicineringen och efter insättning du kollat hormonerna? Skulle kunna gå på Werlabs och ta prov nästa FET.
Det verkar vara lite olika hur lång kö det är. Pratade med Carl von Linné igår..de hoppades kunna börja med donationer (färskförsök) i vår. Sen vet man ju inte exakt när det blir ens egen tur.. men det lät inte som 1 år.
Jag hörde också med GynHälsan Fertilitetsklinik i Uppsala igår och de skrev: "Vi har inga väntetider för äggdonationsbehandling som det ser ut just nu. Vi använder oss endast av frysta ägg och vi tycker att det fungerar bra". Det kostade runt 100 000 där för 10 ägg. Liite dyrare än 10 frysta ägg hos ex Ovumia Fertinova Finland.. men då har man resor att betala när man ska till Helsingfors..
Så beror på lite hur man vill göra med färska eller frysta med..
Färska är ju kanske lite mindre gambling om man säger så.... men man har inga garantier med nåt inom detta område. :(
Vi var på KUB idag och allt såg toppen ut! BF 20/6:)
Mmm tack! Vi har en blasto kvar i Finland.. kommer köra på det. Sen lutar det åt att kasta in handduken i detta. :/