Vi som planerar äggdonation 2019
Är Estradot samma sak som Progynon?
Det ni ska tänka på för er det närmar sig. Ska ni ta tre gånger per dygn, är det väldigt viktigt att ta vår åttonde timme, inte 10 timmar mellan. Lycka till nu!
Är Estradot samma sak som Progynon?
Jag är ingen expert inom ämnet... bara det jag fått till mig av min klinik... att de endast gör sånt som har stark evidens i forskningen. När de inte väljer att göra mkt av det som görs i Ryssland får det ju en självklart att tänka att de metoder de har där inte är lika befästa i forskningen. Med det sagt är de inte alls säkert sämre.. inte så jag menar.. det kanske kommer göras i Sverige och Finland med i framtiden... men här vill man ju inte göra något innan det är bevisat i tillräckligt mkt forskning. Som ofrivilligt barnlös är det frustrerande att det går så sakta i forskningen. Jag vill ju göra behandlingen i Sverige helst...eller i Finland. Av olika skäl är inte Ryssland aktuellt för oss. Men jag önskar så att man kunde driva på mer studier, istället för att en klinik ska behöva stå för det mer eller mindre själv. Medicinerna skulle ju kunna användas här med om man bara befäste ATT de faktiskt hjälper och inte leder till farliga biverkningar. Ett bättre grepp om infertilitetshjälp helt enkelt. Men det händer ju inte känns det som.....
Ni som fått Trombyl under behandlingen. När började ni respektive när sätt ni ut det? Förstår att till v 12 rekommenderas på några kliniker. Men när börjar man? Skulle vara intressant att höra hur det var för er?
Stort tack för infon om att östrogen ska tas var 8:e timma, det hade inte jag förstått, men nu gör jag det och ställer klockan för att inte missa :)
Jag är chockad! Vet inte vad jag ska tro. Jag är i klimakteriet! Gjorde ÄD insättning 26 nov 2019 som blev minus och blödning. Tänk om det är nån cysta.....??
Men ju såna hemska upplevelser du har! :( Kram!
Jag väntar ännu på svar på HCG blodprov..tog på Werlabs igår. Inte hört nåt. suck.
Tack för din tumme :D
HCG var 728 E/L...
Imorgon kommer vår efterlängtade lilla prins! Han ligger fortfarande i säte/tvärläge så jag hade inte kunnat föda vaginalt.
Lycka till alla ni som fortfarande kämpar, ta mig som ett exempel på att det går om man inte ger upp. Fem år och 11 försök senare så är vi i mål!
Tjohooo kära vän!! Såå ljuvligt lycka till imorgon!!!
Kraaaamar
Vad fantastiskt!! Lycka till!!
Vi var på tillväxt-UL idag, v.32+6, och vår lilla guldklimp följer kurvan finfint! Redan 2,2 kg!! <3 Huvudet låg neråt nu iaf så antagligen vänder den sig inte något mer..
kraam