• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2019

Snurranfian skrev 2019-11-19 18:28:07 följande:

Intressant att vissa kliniker tar hänsyn till blodgrupp. Har de varken gjort i Finland eller i Sverige där vi också står i kö.

I norden är 0+ den vanligaste blodgruppen, i andra länder är 0+ ovanligt. Inte någon av våra kliniker har sagt något om vilken blodgrupp. Bebisen kan ju lika gärna få pappans blodgrupp.
  • PeeWee44
    Lillivanilli skrev 2019-11-19 21:19:12 följande:

[quote=80045411][quote-nick]SuzieZ skrev 2019-11-19 20:13:07 följande:[/quote-nick]Det är väl därför man tar blodtryck och urinprov varannan vecka (och varje vecka från v.30)? För att upptäcka avvikelser/symptom i god tid.. Är det något som Trombyl förebygger också? Eller hjälper det bara mot blödningar?[/

Jag hade på gränsen till HF med vår son i vecka 40...

(helbiologisk)... nu gravid med äd och jag är rh negativ donatorn positiv...st Petersburg har inte sagt att det medför högre risk för HF med olika blodgrupper...

Jag har inte fått det till mig att jag ska ta blodtryck och urinprov varannan vecka får du det?

Äter trombyl såklart ...

Jag har inte heller fått att man ska kolla blodtrycket så ofta. Nu går jag till mvc var tredje vecka. 30+0 idag.
  • PeeWee44
    CrookedTail skrev 2019-11-21 14:04:55 följande:

Imorgon är det dags för andra försöket. Är på väg till Riga alldeles själv då mannen jobbar. Lite pirrigt, men rätt skönt att åka själv :)

Lycka till!
  • PeeWee44
    Milla91 skrev 2019-11-21 18:30:42 följande:

Hur har ni mått i början av era graviditeter? Jag mår så fruktansvärt illa just nu, yr i huvudet, svimningskänslor hela tiden och en trötthet som inte går över hur mycket jag än sover. Att graviditeten fortlöper är det inga tvivel på just nu men denna yrsel är så obehaglig!!!!!

Jag mådde väldigt illa till vecka 18 ungefär, yr är jag fortfarande nu i vecka 32. Nu är jag väldigt trött, har inte varit det innan.
  • PeeWee44
    Frazze skrev 2019-11-23 23:05:44 följande:

Stort Lycka till! Denna gången går det vägen ska du se

Hur går det för Lilla Gs mamma? Hon hade ju testdag 14/11? Hänger inte riktigt med i alla som ruvar och har FET etc.

LillaG testade negativt.
  • PeeWee44
    Frazze skrev 2019-11-24 09:09:29 följande:

Ok! Så synd! Det är så många namn att jag kan inte hålla ordning på alla!

Så är det ju, många namn att hålla reda på.

Hur går det för dig? Kan inte vara många veckor kvar nu.
  • PeeWee44
    Frazze skrev 2019-11-24 12:01:12 följande:

Nä nu är det inte långt kvar 37+0 på tisdag och då ska vi in på tul. Får se om de sätter igång mig då! Helt ärligt så orkar jag verkligen inte mer nu Det är såååå tungt nu! Det är ju som att flytta en medicinboll i sängen varje gång man ska vända sig. Och jag kan inte ligga på ena sidan längre än 5 min innan det värker i hela höftpartiet och benen. Jag har blivit en riktigt äkta gnällkärring det sista. Oj oj oj! Nu vill jag ha min bebis att pussa på och min mobilitet tillbaka. Hur går det för dig?

Spännande! Men inte kul att ha så ont.

På tisdag är jag i vecka 31+0 så jag är sex veckor efter dig. Ska ha förlossningsplanering på sös på tisdag och tul på onsdag. Än så länge har jag mest problem med sätet, vill inte sitta så länge. Ska till kiropraktor på måndag som ska få klämma lite på mig. Har inte så mycket mage än så vända mig fungerar fortfarande, sover med kudde mellan benen.
  • PeeWee44
    Frazze skrev 2019-11-25 07:52:00 följande:

Jag kan dricka dina julöl i år . Nu är det tredje sommaren på 5 år som jag vart utan och efter denna graviditeten så förtjänar jag lite gott att dricka i jul. Fast jag längtar nog mest efter mitt rödvin och min vinglögg! Önskar dig STORT Lycka till på tisdag! Hoppas allt går bra denna gången nu. Och så önskar jag mig oxå lycka till på tul att de sätter igång mig så jag får bebis snart

Jag börjar också längta efter ett glas rött!
  • PeeWee44
    Lillivanilli skrev 2019-11-25 13:47:15 följande:

[quote=80058320][quote-nick]PeeWee44 skrev 2019-11-25 09:39:20 följande:[/quote-nick]Jag börjar också längta efter ett glas rött! [/

Jag med!!!! :))) hihihi, har bara 60% kvar hehehe

Jag har bara 22% kvar så snart får jag ta ett glas, antagligen blir man full på ett glas.

Hur går det med träningen? Har du börjat igen?
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-11-25 16:50:09 följande:

Jag blöder typ hela tiden känns det som så fort jag inte går på dubbeldos progestron:( Ja, det är vanligt att blöda och på min klinik tar man först Nån rysk motsvarighet till cyklo F tills det slutar och sen ökar på progestron och östrogen men verkar som om det är progestron som jag behöver mest. Ska på UL imorgon och se hur det står till!

Lycka till med ul imorgon.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019