Akvamarin skrev 2019-11-01 22:26:05 följande:
Vi tittar på möjligheten att bli gravida med hjälp av äggdonation, men det känns så himla svårt att veta vilken väg som är rätt väg att gå.
Ena dagen har jag suttit och sökt i databaser med bilder och information om äggdonatorer. Med bilder och information kan barnet kanske bli likt mig, tänker jag. Liksom att det känns bra att kunna vara med och påverka något.
Andra dagen har jag känt mig övertygad om att det bästa för mig är att inte veta nästan någonting om äggdonatorn. Då skulle jag knappt ha några förväntningar på utseende eller egenskaper. Jag resonerar också som så att jag inte skulle ha vetat någonting om det gällde någon annan typ av donation, t.ex. av organ eller blod (även om det så klart inte är samma sak).
Jag känner mig just nu helt villrådig. Ska vi välja en klinik i ett land där vi matchas ihop av kliniken eller ska vi välja en klinik där vi väljer själva genom att se foton av donatorn och text om henne?
Hur har ni som genomgår eller genomgått behandling med äggdonation tänkt?
Håller med sjuttiosjuan. Men du måste gå på hur du/Ni känner. För oss här vi haft tre donatorer på äd och i St Petersburg har vi gjort embryodonation så där har vi fått välja mellan olika färdiga kombinationer. Men kul att kolla på bilderna ibland även om donatorerna är anonyma.