Noanda skrev 2018-10-23 12:34:59 följande:
Hallå alla!
Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på. Jag använder clearblue fertilitetsmonitor och under hela förra månaden fick jag aldrig maximal fertilitet utan endast hög. Alltså detekterades aldrig någon lh-ökning.
Trots detta är jag ganska säker på att och när jag hade ägglossning då jag alltid får en ganska speciell värk i magen när det är dags.
Denna månad är det likadant! Vaknade med ägglossningssmärtan i morse, testade men fick resultatet att ingen lh-stegring detekterats.
Vad ÄR detta? Jag vet att jag har ägglossning, jag känner det och det dessutom i dag den är beräknad.
Kan man ha ägglossning utan att det ger utslag?
Du kan ha äl utan att nånsin upptäcka någon LH-stegring eftersom att stegringen ibland är så kort att man testar vid fel tillfälle. Det enda sättet att veta att äl skett är att mäta basaltemperatur och se om du fått temperaturhöjning efter beräknad äl.
Jag blev gravid en månad när jag inte hade någon synlig stegring, så är rätt säker på att det går att ha äl ändå :)
Nu senast hade jag endast ett svagt svagt sträck på ett LH-test trots att jag testade två gånger om dagen runt äl. Men dagen efter kände jag den karaktäristiska värken och dagen efter det steg min temperatur.
Tror att precis som att grav-test visar olika tidigt så är det skillnad med äl-test från person till person. En del är låghormonare eller har väldigt kort stegring. Det säger ingenting om huruvida du har äl eller ej.