• Jojjans

Vi som har BIM november 18

Anonym (CE) skrev 2018-10-28 01:06:06 följande:

Jag förstår helt din känsla! Barntankar har fullständigt ätit upp mig det senaste halvåret, varannan tanke jag har är angående barn och det är väldigt tärande. Sedan är jag ingen Stockholms tjej i grunden utan enbart inflyttad för studier, jag är egentligen från en småstad där mina gamla klasskompisar har barn som har börjat skolan, det gör det hela ännu jobbigare.

Jag har haft förmånen att vid varje ÄL känna en lätt smärta, lika lätt mensvärk och få en liten blödning, men den här veckan har jag inte haft någon blödning och har haft tydliga ?känningar? tisdag-söndag, det gör att jag känner mig lite frustrerad på apparna när de inte visar samma dag, den ena onsdag, den andra fredag.

Jag är inte heller stockholmare från början, och precis som du säger är det många gamla kompisar som nu fått sitt tredje barn. Och det är extra frustrerande eftersom jag visste att jag ville ha barn innan dom ens visste det. Men i slutändan kommer man nog se tillbaka på sitt liv och känna att allt blev perfekt och som det blev av en anledning...

Jag förstår att det känns frustrerande och svårt att veta exakt. Men tycker också att det låter som att ni fick till det med god täckning för alls eventuella äl-dagar så det borde finnas en bra chans ändå!

Den månaden jag var mest desperat över graviditet i våras flyttade min äl fram 4 dagar, antagligen pga stress över att bli gravid och ligga på beställning. Så vi hade sex sista gången 3 dagar innan äl. Trodde det var kört men blev gravid ändå :)
  • Jojjans
    Canary skrev 2018-10-28 09:07:58 följande:

Nä, negativt idag igen. Fan.

Men det är många dagar kvar till Bim för dig. Att det vidare negativt nu låste inte betyda något. <3

Jag läste också att du länge varit osäker på din cykel, haft pcso och varit orolig att du inte haft äl. Jag skulle verkligen vilja rekommendera tempning för att kunna bekräfta äl och kanske bli lugnare i det ifall det inte skulle ta sig denna gång.

Men som sagt, än är det inte kört. Håller tummarna för dug!
  • Jojjans
    Canary skrev 2018-10-28 17:27:19 följande:

Tack Jojjans, gulligt av dig!

Det som fått mig att skippa tempning såhär långt är dels att det skulle lägga in ännu fler moment där jag tänker på barnalstrande i min vardag. Samt risken för felkällor, typ att jag druckit alkohol kvällen innan, eller mäter inkonsekvent och därigenom att jag ska börja noja över och analysera även detta...

men vi får se, kanske börjar med det senare!

Jag förstår, det kan verkligen bli mycket att hålla i huvudet. Jag tänker att grundförutsättningen för graviditet är ju äl, så det första att få koll på är ju att man alls har ägglossning. Annars gör ju inte alla andra tillskott/tester osv någon nytta.

Men har du regelbunden cykel så har du säkert äl. Tänkte mer om det kanske kan lugna dig att få det bekräftat, just med din bakgrund.

För min egen del ser jag egentligen inte tempningen som en del av barnplaneringen, utan mer för att jag vill ha koll på min kropp och min cykel. Började hålla koll pga hemsk pms/pmds och blir mer och mer intresserad.
  • Jojjans
    CarrooJ skrev 2018-10-28 17:50:09 följande:

Hej! :) Jag följer gärna detta forum.

Andra försöket för min del! BIM 22/11.

Ska bli kul och följa er alla :)

Lägger till dig i listan :)

1/11Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768, mallllllin

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Incognita, CE

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

20/11 idaisraelsson

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ

23/11 Miichaella, lw12

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

27/11 Cassandra92
  • Jojjans
    EliMil skrev 2018-10-28 17:36:36 följande:

Du tände mitt hopp med denna tabell. Har känt att bi totalt missat äl denna vecka, inte lätt att pricka när man en jobbar kväll och den andra dag. Såklart till helgen blev jag hängig och trött så har somnat nästan innan barnen. Vi fick till det förra lördagen och i måndags. Äl borde varit i torsdags. Så nu med en titt på tabellen känns det inte helt kört längre. Ska leva på det hoppet tills en eventuell mens dyker upp :)

Ja men dåså! När jag blev gravid så var det just 3 dagar innan äl vi hade senaste sexet. Så inte alls kört för dig.

Ser också att vi har samma Bim-datum! Jag hade äl i fredags och vi fick till det lör, mån, ons och torsdag. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna ochförsöka tänka på så mycket annat kul som det går.
  • Jojjans
    Annamalmo90 skrev 2018-10-28 20:02:40 följande:

Såg nu att det var en tråd med första försök. Förlåt, läste snabbt och snappade upp ?försök i november?. Hoppas vi alla får plus i november :). Lycka till till oss. <3

Som jag förstått det är det en tråd för första försöket just denna graviditet, oavsett antal barn sen innan. Och även för dem som försökt sen tidigare och varit med i andra bim-trådar. Tycker absolut att du ska känna dig välkommen!
  • Jojjans
    Livethänder skrev 2018-10-28 20:25:33 följande:

Hej alla! Hade äl idag, första gången sedan augusti som jag verkligen kände av den också :) har testat med äl-test och bifogar en bild här. Tre timmar efter det starka testet blev det svagare igen på kvällen. Kan stegringen gå förbi så snabbt? Och tycker ni att det nedersta testet ser positivt ut? :)

Stegringen kan absolut gå förbi så snabbt! Och enligt barnmorskan som jobbar på RFSU (fick prata med henne om mina tester då jag fick för svaga streck) så sa hon att man ska inte stirra sig blind på det enskilda testet och hur starkt det är, utan ser man en tydlig ökning och sen sänkning jämfört med omkringliggande dagar så är det positivt, även om det är lite svagare sträck.
  • Jojjans
    Anonym (CE) skrev 2018-10-29 15:03:12 följande:

Vilken rolig idé! Om jag får plus nästa vecka så kan jag kanske vänta till söndag med att berätta, men inte så stor chans att få till det på första försöket :)

Hur gör ni andra med alkohol mellan äl och bim? Jag ska på 30 års firande på lördag och har bim 6-7/11, är kluven om jag bör dricka ett par glas vin till maten eller inte.

Tycker också det där är svårt! Ska på fest på fredag och har bim 8/11. Vet ju att det säkert inte skadar med ett par glas, men skulle nåt hända skulle jag verkligen klandra mig själv...
  • Jojjans

1/11Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768, mallllllin

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18 

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

7/11 Incognita, CE 

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda 

9/11 ero13 

11/11 Livethänder, Selmans 

12/10 Missempi 

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia 

14/11 mangon 

15/11 saraholm, April2 

16/11 SofieElise 

17/11 Clemmentina 

19/11 JohannaLi, Evi 82 

20/11 idaisraelsson 

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad 

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ 

23/11 Miichaella, lw12 

24/11 Persi91 

26/11 Mia86a 

27/11 Cassandra92

28/11 LinaLinnea

• Jojjans
    malllllin skrev 2018-10-29 16:39:04 följande:

Hörni ???? tror vi har tappat bort alla oss som har bim den 1 i listan ????

gummsanmadde skrev 2018-10-29 17:04:43 följande:

Jag tyckte att listan såg konstig ut. Men jag kan ej fixa det på min mobil, hoppas att någon annan kan göra det!!

Hoppas jag fick med alla nu! :)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18