• Jojjans

Vi som har BIM november 18

LinaLinnea skrev 2018-10-30 15:39:39 följande:

Tack för svar! Jag ligger på 27 dagar i snitt skulle jag tro. Pendlar mellan 26 och 28 dagar. 

Vad använder du för termometer? Funderar också på att samtidigt köra med temp men har inte så bra koll på om det måste vara en speciell typ av termometer eller vilken temperatur som indikerar att ägglossning är på G. Som sagt, jag är ganska grön på detta trots två barn 

Tempning är en värld för sig, men det kommer tyvärr inte hjälpa dig att se när äl är påväg, utan temperaturen förändras först EFTER äl.

Grundprincipen är att mäta basal kroppstemperatur. Du mäter då ungefär samma tid varje morgon (+-2h) efter minst 4 timmars sammanhängande sömn.

Du mäter med en termometer med 2 decimaler för att kunna utläsa även små skillnader. Viktigt att mäta långt in under tungan och inte öppna munnen/prata innan du mäter.

Från mensens första dag fram til dagen för öl så ska din temperatur vara lite lägre, och dagen efter äl (om öl skett) så ska temperaturen höjas och hålla sig lite högre fram tills nästa mens. Skulle du bli gravid så fortsätter temperaturen vara hög genom hela graviditeten.

Min temp ligger under 36,4 (36,2-36,35) mellan mens-äl, och över 36,4 (36,45-36,65) mellan äl-mens.

Klistrar in en bild där man tydligt ser vilka hormoner som varierar under cykeln, och hur det påverkar temp. Den mörkgrå linjen är äl.

• Jojjans
    Teresee skrev 2018-10-30 18:52:01 följande:

Kan inte hålla mig från att publicera denna även fast jag vet att det är så himla svagt. Oredigerad bild. Ser ni nåt? Vad tror ni? :D :D :D

Jag tycker att jag ser nåt! Mycket svagt dock. När är bim?
  • Jojjans
    1995lj skrev 2018-10-30 19:43:14 följande:

Hej jag är på bim - 2 testade nu ikväll med predictor Early jag ser ett sträck men känner mig ändå så osäker

Ser absolut nåt här också! Men svagt svagt
  • Jojjans
    Alllleee skrev 2018-10-30 19:14:26 följande:

[quote=79178081][quote-nick]Teresee skrev 2018-10-30 18:52:01 följande:[/quote-nick]

Kan inte hålla mig från att publicera denna även fast jag vet att det är så himla svagt. Oredigerad bild. Ser ni nåt? Vad tror ni? :D :D :D[/

Jaaa!!! :D hooppassss

Det verkar försvinna en del av texten varje gång du citerar någon, tror det ska stå /quote] i slutet på meddelandet, som lätt faller bort. Inte så konstigt i glädje-yran att det går lite fort såklart hehe :)
  • Jojjans
    Alllleee skrev 2018-10-30 20:43:23 följande:

Jag vet inte vad jag ska Göra annorlunda Hahag!

Skriver efter quote? Är dr fel?

Jag tror att du råkar radera en del av quote-koden när du börjar skriva... har hänt mig med
  • Jojjans
    mangon skrev 2018-10-30 22:48:16 följande:

Måste bara få gnälla av mig.

Vi hade sex i fredags. Igår, måndags fick jag positivt äl test.

Sambon har bara gått och lagt sig varje kväll lördag söndag och måndag. Trots att han vet att jag har äl.

Imorse pratade jag med honom. Dels för att jag gärna vill kramas lite när vi kryper ner men också förklara att jag gärna vill få till det 1 gång nu kring äl.

Han blev sur. Sa att han inte alls blir sugen när jag äns nämner äl. Att han är så trött just nu. Att det finns fler månader att bli gravid på.

Men han sa även att vi kör ikväll.

Ikväll drog nattningen ut på dottern. Jag ville bara somna men höll mig vaken för att få till det ikväll dagen efter positivt äl. Han satte sig och a

Spela gitarr i 1.5 timme. Jag vänta ut honom sen skulle han duscha och gud vet vad

När han kommer in till sägen lägger han sig bara och blundar. Jag försöker pratar med honom. Men han bara säger att han inte kan få för att han är trött.

Vi börja bråka. Blev så sjukt besviken på honom bara!

Nu sover han

Så ja. Här blev det bara sex 1 gång 4 dagar innan äl denna månad. :(

Känns som jag inte äns behöver vänta på att testa.

Om männen ibland bara kunde få uppleva denna längtan och väntan. Hur sakta dagarna går.....

Så bitter ikväll....

Jag tror inte att det går att generallisera att ?männen inte uppplever den här längtan? för det är många som gör.

Men jag tycker det låter som att just din man inte gör det eller är helt är med på noterna när det kommer till att få till en graviditet.

Det låter lite som att han undviker hela situationen och på något sätt tror jag att ni behöver prata med varandra ordentligt och där du också måste vara beredd att förstå honom. Gå och få hjälp i det samtalet om det känns som att det behövs?
  • Jojjans
    mangon skrev 2018-10-30 22:48:16 följande:

Måste bara få gnälla av mig.

Men vill också säga att jag lider med dig. Det är otroligt jobbigt att vilja olika saker i en relation, eller att inte förstå varandra.

Särskilt när det kommer till graviditet och längtan, en längtan som när den slår till kan bli otroligt stark och man kan få svårt att acceptera att någon annan inte delar den helt. Lätt att bli besatt och bara köra på.

Det verkar som att din sambo känner sig pressad av det här, och nånstans behöver ni kanske mötas halvvägs.

Men jag förstår också om det känns omöjligt att fokusera mindre på äl/graviditet. Jobbig situation och stor kram till dig!
  • Jojjans
    Teresee skrev 2018-10-31 05:47:59 följande:

Det var inget spökstreck! Detta med Clearblue early. Jag är gravid!!!! Kan inte fatta det!

Åååå grattis! Jah visste det! :)))
  • Jojjans
    Teresee skrev 2018-10-31 05:47:59 följande:

Det var inget spökstreck! Detta med Clearblue early. Jag är gravid!!!! Kan inte fatta det!

Hur länge var det du hade försökt? Är det första barnet? Och får man fråga hur gammal du är?

Så peppigt med plus!!! Berätta gärna vad du haft för symptom i förhållande till vanlig pms för dig :)
  • Jojjans
    Sångfågeln87 skrev 2018-10-31 07:03:34 följande:

Hej!

Jag hoppar in här då jag har BIM den 6/11. Första försöket för mig och sambon så jag vågar inte hoppas för mycket. Är 31 år gammal och jag har aldrig varit gravid innan så vet inte hur lätt/svårt det kommer vara att bli gravid. Har ni andra några symtom? Jag har haft svullen mage och mensvärk/stickningar i livmodern i mer än en vecka. 

Hej, vad spännande att precis ha börjat!

När hade du äl? Jag själv hade den 26/10 och har läst att det tar minst 6 dagar innan ägget fäster, så jag väntar mig inte några symptom förens om några dagar tidigast.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18