Vi som har BIM november 18
Tack för svar! Jag ligger på 27 dagar i snitt skulle jag tro. Pendlar mellan 26 och 28 dagar.
Vad använder du för termometer? Funderar också på att samtidigt köra med temp men har inte så bra koll på om det måste vara en speciell typ av termometer eller vilken temperatur som indikerar att ägglossning är på G. Som sagt, jag är ganska grön på detta trots två barn
Grundprincipen är att mäta basal kroppstemperatur. Du mäter då ungefär samma tid varje morgon (+-2h) efter minst 4 timmars sammanhängande sömn.
Du mäter med en termometer med 2 decimaler för att kunna utläsa även små skillnader. Viktigt att mäta långt in under tungan och inte öppna munnen/prata innan du mäter.
Från mensens första dag fram til dagen för öl så ska din temperatur vara lite lägre, och dagen efter äl (om öl skett) så ska temperaturen höjas och hålla sig lite högre fram tills nästa mens. Skulle du bli gravid så fortsätter temperaturen vara hög genom hela graviditeten.
Min temp ligger under 36,4 (36,2-36,35) mellan mens-äl, och över 36,4 (36,45-36,65) mellan äl-mens.
Klistrar in en bild där man tydligt ser vilka hormoner som varierar under cykeln, och hur det påverkar temp. Den mörkgrå linjen är äl.