• Jojjans

Vi som har BIM november 18

Anonym (Tildis) skrev 2018-10-14 22:53:32 följande:

Huhu hoppas det är OK att jag hoppar in här

Jag och min sambo är 26, respektive 27 år gamla och har varit tillsammans i snart 4 år. Har bara varit utan p-piller i 2 veckor än så länge och har ingen aning om min mens tänker komma som planerat eller inte, jag låter mig överraskas helt enkelt

Vi försöker ännu inte aktivt att skaffa barn utan tar det hela med godan ro och ?skulle jag plussa så plussar jag?. Givetvis hoppas jag dock på att plussa så fort som möjligt hihi!

Iallafall känns allt väldigt pirrigt och spännande i dagsläget och jag längtar SÅ tills det blir vår tur att få bli föräldrar.

Kram på er

Spännande! Och välkommen :) har du tur har du fått ägglossning redan nu typ.
  • Jojjans
    Mathilda1 skrev 2018-10-15 21:04:19 följande:

Tack I september fick jag aldrig min mens som planerat (27/9) utan den kom först veckan efter, den 7/10. Dock bara i 2 dagar så jag tror att den mensen var i samband med att jag slutade med mina p-piller den 1/10 men jag vet inte? Har jag isåfall fortfarande chans att bli gravid denna månad ändå om detta nu var den s.k. pillermensen?

Mensen säger ju ingenting om ifall du kommer få ägglossning efter det. Låter ju rimligt att du den 7/10 fick var typ utfasningsblödning efter p-piller. Efter det kan ju din riktiga äl komma redan efter två veckor om du har tur. Men det kan ju också ta tid efter pillerstop. Känner du av äl? Eller testar med stickor? Så du märker om du har den menar jag
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 22:37:54 följande:

Nu blöder det knappt. Mycket konstig ?mens? den här gången. Inte alls likt en vanlig mens. Du har rätt, jag tar ett test i morgon bitti. Så kan vi i alla fall gå vidare till nästa försök.

Så var det för min del också. Var dessutom tillsammans med mitt ex som helt plötsligt tvärvände i frågan. Därför var väl tålamodet ännu sämre när jag träffade min stora kärlek. Vad jobbigt med ultimatum, men bra att du vågade att ta upp det. Det känns inte som att man vill vänta längre med tanke på åldern. Det konstiga för oss var att han var väldigt skeptisk i början av sommaren för att sedan vilja försöka i mitten av sommaren. Glädjen i att höra de orden alltså :)

Testar du något med ägglossningstest?

Hur gick det för dig, tog du något test?
  • Jojjans
    Anonym (Evi82) skrev 2018-10-16 07:04:11 följande:

Vad tror ni? Jag ser två streck.

Jag tycker att jag kan aaaana något, men inte helt säker. Vilken dag är du på? Äl+?
  • Jojjans
    Anonym (Evi82) skrev 2018-10-16 07:17:31 följande:

Äl+12 idag

Bim-5 idag

Då kan du nog hänga kvar i oktobertråden för det är verkligen inte kört :)
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-16 11:26:40 följande:

Så svårt det där. Men vad starkt gjort att du har gett upp dina ex när du har förstått att barn inte är deras grej. Ok då förstår jag mer gällande ditt ultimatum. Men vad härligt att ni äntligen är på samma bana. Ändå härligt att få längta tillsammans efter barn. Oavsett hur historian innan har varit.

Tack men det blev inget pluss. Jag lyckades glömma i går och hade gått på toa när jag kom på att jag skulle testat. Snacka om att vara trött ;) Men i morse tog jag ett negativt test. Ringde faktiskt och pratade med en barnmorska i går som antydde att det kunde ha varit ett tidigt missfall. Men nu är vi redo för nästa försök. Hoppas så att ägglossningen kommer som vanligt. Så nu får vi följas åt här i tråden ändå :)

Det är ju verkligen en fördel att känna äl-smärtan när man försöker. Dock kan den smärtan vara överjäklig. Men du har också äl i slutet av mån? Eller du hade kanske BIM några dagar före mig förresten. Hur lång tid tog det för kroppen att bli som vanligt med äl efter missfallet?

Jag har också tydliga känningar av äl men jag tar nog och använder resterande tester den här månaden. Är inne på min andra mån nu med tempning. Så äl-tester är kanske lite onödigt i fortsättningen.

Långa svar det blir här :)

Ja, nånstans tänker jag att det var meningen att jag skulle få vänta tills nu med barn, så jag hann träffa rätt person för att verkligen kunna göra det Tillsammans :)

Jag känner av min äl lagom mycket. Det går aldrig att missta sig, men jag behöver inte värktabletter för att stå ut. Skönt att känns att kroppen fungerar tycker jag.

Har trolig äl den 25/10, om min cykel är som den ska efter MF. Jag blödde i 10-12 dagar, och fick äl 3 veckor efter MF. Så ändå snabb återhämtning av kroppen. Känner mig precis som vanligt nu.. bim 7/11 :)

Ja jag började tempa i våras, men hann bara 1 månad innan jag blev gravid. Så denna månad är andra månaden. Men kan ju liks gärna använda testerna jag har kvar, varför inte när jag ändå köpt dom...

Hoppas på oss alla i nov!!
  • Jojjans

Alla ni som testar rosenrot och munkpeppar och andra preparat. Har ni försökt väldigt länge och inte lyckats? Har ni stenkoll på era cykler och vet att något inte fungerar som det ska, och en tanke med vad preparaten ska förbättra/hjälpa till med?

Blir nyfiken eftersom det verka är så otroligt vanligt. Även bland folk som enligt vården inte har svårt att bli gravida.

• Jojjans
    Jojjans skrev 2018-10-16 16:55:36 följande:

Alla ni som testar rosenrot och munkpeppar och andra preparat. Har ni försökt väldigt länge och inte lyckats? Har ni stenkoll på era cykler och vet att något inte fungerar som det ska, och en tanke med vad preparaten ska förbättra/hjälpa till med?

Blir nyfiken eftersom det verka är så otroligt vanligt. Även bland folk som enligt vården inte har svårt att bli gravida.

Inser att jag lät lite ifrågasättande. Menar inte så. Utan är genuint nyfiken. Hade ingen aning om att folk jobbar så hårt med olika metoder/preparat/tillskott osv, utöver att bara ligga på rätt tillfälle. Är uppriktigt fascinerad :)
  • Jojjans
    Canary skrev 2018-10-16 18:57:05 följande:

Jag har ätit bidrottninggelé nu, vilket är märkligt eftersom jag bryr mig mycket om vetenskaplig evidens i vanliga fall och det finns ingen evidens på att bdg skulle vara allmänt fertilitetshöjande vad jag vet. Men jag är obsessed med att bli gravid nu...

Ja jag tycker det är spännande hur man i denna längtan typ tappar sitt i vanliga fall förnuftiga eller rationella jag... jag har stark tillit till min kropp men blir så lätt påverkad i ?hetsen?.

Jag blev liksom gravid på andra försöket, men DIREKT när det inte gick på första försöket började jag googla på vad det var för fel på mig trots att jag vet att jag lätt blir gravid och att min cykel fungerar som en klocka (har gjort 3 aborter. Visste alla gånger att jag var gravid innan test).
  • Jojjans
    Canary skrev 2018-10-17 16:11:37 följande:

Coolt ändå! Jag har aldrig blivit gravid, trots massor av oskyddat sex. Det bidrar på ett sätt till min stress.

Men såg att du bara har 4 försök bakom dig? Borde snart vara dags! Hoppas att du slipper stressen och blir gravid snart iallafall :)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18