jaktenpaflow skrev 2018-11-23 18:24:15 följande:
Stort grattis till alla med fina KUB resultat!! Håller med inlägget tidigare, helt fantastiskt att vi alla kommit så långt!! Spännande att en del börjat känna lite rörelser, jag har känt lite grann men inte regelbundet... RUL är på tisdag och försöker att inte känna mig för orolig. Känner mig helt okej lugn:) Magen bara växer och växer, börjat synas ordentligt nu:) Är det någon som har börjar tänka på gravidförsäkring? Kram till er alla
[quote=79156850][quote-nick]BaKu skrev 2018-10-21 20:41:34 följande:[/quote-nick]
Kopierar ett tidigare inlägg jag skrivit gällande försäkringar.
Tänkte också passa på att dela med mig av lite av mitt yrke nu...
Jobbar med försäkring och då framförallt med sjuka barn, både födda och ofödda. Det är väldigt speciellt och ibland lite jobbigt när man själv väntar på att få träffa miraklet.
Man ser tyvärr mycket som kan gå fel. Men jag vet att jag bara ser de barnen. Jag ser ju aldrig alla dessa det går bra för.
Med det sagt vill jag råda alla er att teckna en gravidförsäkring. Välj en betalvariant. Gratisvarianterna är bra för att vara gratis, men de är ju just gratisvarianter av ett skäl. Välj försäkring i det bolag ni tänkt teckna barnförsäkring i. Oftast ger det någon ekonomisk fördel på premien på barnförsäkringen.
Betala gravidförsäkringen så snart som möjligt. Gärna innan ni börjar göra vanliga ultraljud. Försäkringen gäller sällan innan vecka 22 eller däromkring, men den kommer aldrig gälla för något som upptäckts innan den blivit betalad. Och det finns ofta något moment som kan gälla även om sjukdomen upptäcks innan vecka 22.
När barnet väl är fött så gäller gravidförsäkringen oftast i cirka 6 månader. Det betyder INTE att ni ska vänta med att teckna barnförsäkringen. Barnförsäkringen är mycket bättre och väntar ni riskerar ni att barnet hinner drabbas av något och i värsta fall kanske ni inte ens kan teckna en fullständig försäkring.
Jag tänker inte göra reklam för något särskilt bolag. Idag är de flesta barnförsäkringar likvärdiga och bra. Välj ett bolag där ni känner er trygga. Det går också bra att jämföra försäkringar på konsumenternas försäkringsbyrå. De är opartiska.