Inalina skrev 2018-12-10 09:52:00 följande:
Hej!! vad skönt att bebisen håller på att lägga sig på rätt håll så du slipper oroa dig för det
skönt om du känner dig trygg inför förlossningen också - väldigt bra det där med förlossningsbrev, men själv tycker jag det är jättesvårt att veta vad man vill?? jag menar - jag antar att de är proffs som kommer vara där och mycket blir väl att bestämma sig för stunden misstänker jag?
jag mår jättebra nu, magen är inte särskilt stor och syns mest bara på eftermiddagen. Illamåendet är nog helt borta (ibland när jag ätit för mkt kommer det lite känningar igen men det försvinner ju fort igen :)) tror jag har en tendens att äta lite för mkt, vet att jag läser överallt att små portioner oftare är bättre men är väldigt dålig på det..
försöker känna efter sparkar från bebisen och igår tyckte jag mig känna lite dunkande - men tänker att det kanske lika gärna var min puls haha. är det väldigt långt ner man ska känna i början? som om man håller händerna i ett V mot underlivet typ? som sagt.. annars var det nog mina tarmar bara eller nåt annat
Har faktiskt inte skrivit något förlossningsbrev. Vi gjorde en sammanfattning på MVC som skickas till förlossningen och kände att det räcker för min del. Det var lite som de sa på en av föräldrautbildningarna att det går ändå aldrig att planera en förlossning. Men de har fått min och mannens syn på exempelvis smärtlindring amning och tiden efter på BB.
Ja, i början är det ju långt ner man känner. Känns lite som tarmarna är igång. När du väl börjar känna ordentlig kommer du veta att du faktiskt kände tidigare :) I början är man väldigt osäker.
Har mått illa till och från igen sista tiden. Har också lite molvärk och bebis håller på att fixera sig, vilket känns. Numer måste jag äta ofta. Äter säkert 4-5 mellanmål per dag. Stora portioner funkar inte alls för det får helt enkelt inte plats :p vaknar ofta hungrig på nätterna också.
Idag gick vi in i vecka 38 (37+0) och det är 20 dagar kvar till beräknat. Det är galet och man blir förvånad när man ser magen. Den är så stor och det är konstigt att se det på sig själv. Nu går det inte ta miste på rörelserna. Det sparkas och syns mycket på utsidan på mig. Mannen tycker det ser läskigt ut.
Det mesta är förberett, men får erkänna att jag började packa BB-väskan först igår. Svårt att veta vad man ska ha med. Tänker att det löser sig ändå.
Känns så konstigt att vi snart har ett barn hos oss. Både jag och mannen pratar om det varje dag och vi kan inte riktigt greppa det. Sen inser man ju att man aldrig riktig är "redo" på det.
Har spenderat mycket tid med syskonbarnet sista tiden och det gör en både lugnare och mer nervös. Men också att man längtar ännu mer. Har precis nattat syskonbarnet här och det är så mysigt med en liten som gosar in sig.
Vi har ännu inget pojknamn redo. Flicknamn är klart sen länge... Försökte göra en lista idag så nu har vi i alla fall några namn att fundera på. Vi tycker verkligen pojknamn är svårt. Flicknamn är mycket lättare. Nu vet vi ju inte vad det blir, men vi har ju trott pojke sen dag ett.