Vi som blivit gravida efter IVF
ja självklart skulle det vara fantastiskt om det blir 2 - det kan det ju faktiskt bli för er med ;)
jag berättade för en väninna igår då vi båda vart med om tidiga mf och känner att jag kan prata öppet med henne - sen ses vi rätt ofta och dricker vin i hop så skulle ju inte funka med lögner och svepskäl där heller ;) lite skönt att någon vet - men kommer inte berätta för någon förrän v 12 eller nåt sånt tänker jag.
oj gör man inte nåt vanligt ultraljud i v 12?? vad har jag fått det ifrån..? eller är det kub jag tänker på kanske... det låter ju jättemärkligt! tänkte ni göra sånt där blodprov som man får betala massa pengar för? NIPT? Vi kommer göra det, tror man gör det redan i v 10 eller så - lika bra veta tidigt om något är fel tänker jag..nu går jag händelserna i förväg igen ;) men lite måste man ju våga planera!
I vårt landsting erbjuds alla KUB. Detta görs runt vecka 12. Vi hade även möjlighet att bara göra ultraljudet och skippa själva KUBtestet. Detta är dock inte helt säkert att man får överallt. Många landsting erbjuder endast KUB till exempelvis personer över 35. Det innebär att för alla andra blir det första ultraljudet runt vecka 19. Jag hade aldrig kunnat vänta så länge och hade annars betalat privat. Vi velade lite om KUB, men beslutade tillslut att göra det. Är glad vi fick bra resultat för ärligt talat vet jag inte hur vi hade valt att gå vidare privat.