Inalina skrev 2019-01-14 08:45:38 följande:
Heej! Åh ja vi hittade världens bästa babybutik som hade ALLA de där vagnarna som vi skrivit om i gruppen! dessutom var det 20-30% på allt i hela butiken så jag o mannen gick loss och köpte faktiskt en vagn! Kändes som att det var på låtsas typ - när man åkte hem med vagnen o bara - men vi har ju ingen bebis!!!haha!
jag gillade flera alternativ - men flera kändes lite för 'klumpiga' för oss som måste ta oss upp o ner för lite trappor och det är väldigt kuperat där vi bor - men det blev en Bugaboo Fox till slut. den kändes väldigt smidig men hade ändå bra dämpning. sen tyckte jag den var väldigt fin också - inte lika enkel att bära upp liggdelen som Uppababy Vista (jag gillade att Uppababy varianten hade liggdelen så högt upp och med ett enhandsklick så hade du korgen i handen!) men enligt expediten passade Bugaboo Foxen bättre för våra behov och livsstil. det visar sig att de flesta av mina vänner i sverige har Bugaboo av någon anlending sen när vi kom hem - och alla verkade gilla det märket.
Känns jättekul att ha shoppat lite - blev även sovsäck eller vad det heter till de kallare månaderna, samt några söta bodys, en mössa. etc. får nog åka dit i helgen igen då det var en så stor butik! =) tror det får bli ett skötbord på badkaret för oss ändå - verkar vara det smidigaste alternativet i ett litet badrum.
Ang. viktökning ville jag bara säga WOW att du lyckats gå ner så otroligt mkt innan graviditeten!!! låter helt fantastiskt - och klart man förstår att efter en sån bedrift är det inte så kul när man går upp igen - men nu är det ju bara tillfälligt när du är gravid!! Kroppen ändras ju på alla och det är ju så otroligt olika hur många kg vissa går upp etc. Man måste ju inte vara värsta hälsogurun - men inte heller trycka i sig endast snabbmat och coca cola heller om man nu har möjlighet att äta/dricka annat.
Jag har vägt mig varje gång hos gyn (är ju där en gång i månaden) men jag har inte riktigt brytt mig om att kolla på vågen faktiskt.. försök att inte tänka på din vikt - utan njut av att vara gravid om det går 10kg låter inte som något konstigt tycker jag! Tycker att kvinnokroppen är helt fantastisk - och det är jag säker på att din man också gör jag tycker själv det är ganska fascinerande att stå och titta mig själv i spegeln nu när man fått en baby bump - brösten är ju även större och jag har mer börjat leta efter bristningar då jag hört att det är vanligt i dessa veckorna? Är det någon här inne som använder någon speciell olja på magen eller så? jag försöker smörja in mig med hudlotion när jag duschat men är också en riktig torris!
Kram
Så roligt att ni köpt vagn. Det är en ganska häftig känsla. Vår har ju stått monterad i vardagsrummet i flera månader nu och ibland hajar man ju till och inser att den är till ens barn, vilket känns galet.
Angående att gå ut och gå så tänker jag att det beror på bebis och förälder. Utan att veta vad som rekommenderas så känns det ju lite som att varken bebisen eller mamman vill på promenad direkt. Får för mig att de flesta tar första promenaden efter nån vecka.
Tror det är ett bra val med en sovsäck. Lättare att få av och på än massa kläder. Speciellt om liten vill sova.
Visst är det häftigt när man börjar se gravid ut. Jag kan fortfarande stå och kolla i spegeln och bara förundras. Kommer inte sakna att knappt kunna röra mig, men kommer sakna magen lite tror jag.
Gällande bristningar är ju det hormonellt och tyvärr inte så mycket att göra åt. Men det är inte dumt att smörja sig med nån fetare salva för att undvika klådan och för torr hy. Jag har klarat mig hyfsat utan bristningar på magen. Lite förvånad då jag i puberteten fick mängder med bristningar och trodde jag skulle få det nu också. Endast en liten har det blivit (vad jag kan se... Svårt att se med den stora magen ivägen). Däremot är mina bröst inte vad de en gång var. Där blev det så sjukt mycket bristningar och det var så jag fick sår och det gjorde ont. Så där fick jag smörja ordentligt. Det kom runt vecka 17-18 om jag inte minns fel. Men, det är något man får leva med. Förhoppningsvis bleker de med tiden :)