Ellencassandra skrev 2019-04-16 11:38:02 följande:
Ja precis! Ska försöka vara mer aktiv här också :) där allting började!
Ja alltså jag kan inte påstå att det är några hårda träningspass direkt.. man får ju inte göra så mycket när man har foglossning. Å så svårt å röra sig nu överhuvudtaget :P men ben å rygg iallafall :) har även börjat nu med pilatesboll å att träna andning å avslappning. Har du nån träning eller meditation du kör för förberedelse? :)
Just det du hade väldigt nära. Måste kännas skönt å tryggt. Jag kan inte tänka mig att de har samma problem som Sverige med överfulla förlossningsavdelningar?
Det oroar mig lite, att man inte ska få plats på nåt sjukhus här i Stockholm.. å helst vill jag ju föda på sös. Man får hoppas på det bästa :)
2 juni har jag :) vilket datum har du?
Åh att du fortfarande har så mycket sammandragningar.. va jobbigt. Skönt att dom inte gör ont. Är det bara å vila då som gäller? Så går de över? Skönt att du får regelbundna kontroller.
Har ni några favoritnamn? :) för ni måste väl bestämma redan där å då på sjukhuset har jag för mig att du skrev.
Oj vilket bra minne du har! Stämmer bra det :) vi har inte ändrat oss. Än så länge ;) men tror inte vi gör det faktiskt. Känns bra å rätt :) har väl hört sisådär 10 olika som skämtat om: tänk om hon kmr i maj då? Ska hon heta Maj då? XD
jag hoppas vi får höra om någon fått sin lilla bebis i alla fall =) annars får du skvallra om du hör nåt i facebooktråden hihi!
förstår såklart att du inte tränar hårt! har köpt en pilatesboll här hemma också som jag sitter på en hel del för att hålla ryggen rak i alla fall. kör vissa yogaövningar men kan inte påstå att jag kör yogapass direkt längre...
nej överfullt ska det inte behöva bli på förlossningen här - och du får säkert plats på sös
. du får visualisera att det är där du ska hamna :) å andra sidan ingen panik om du hamnar nån annanstans - bara hålla sig lugn så går allt bra är jag säker på. har du några bestämda tankar om förlossningen/skrivit något brev ännu?
jag har 23 maj som bf, ska dock sluta med min medicin som lugnar sammandragningarna litegrann redan den 1 maj så jag blir förvånad om hon stannar så länge.
jag får sammandragningar även om jag vilar - gör inte så stor skillnad faktiskt. men upplever att det blir ännu värre när jag är stressad så det låter jag bli ;) har inte så många måsten ändå - och ska jag lämna huset försöker jag ta god tid på mig. (går sådär när man är van att alltid kunna springa till bussen hehe) sen är det jobbigt när jag måste gå i trappor eller uppförsbackar...
vi har 2 namn som vi gillar just nu, Leonora och Julia. Sen gillar jag lite fler namn som mannen inte är helt säker på - Nora, Ellen och Olivia bland annat. Jag tycker Juni är jättegulligt och ja kan tänka mig att det blir lite 'humor' kring det där men det är ju ganska oförargligt - folk tycker ju att de är lite finurliga ;)
jag tycker att jag de senaste dagarna fått lite mer 'slemmiga' flytningar så vet inte om det är slemproppen som lossnar litegrann - eller så är det inte det hehe ;) lätt att man analyserar lite extra nu så här i slutet ;)