Inlägg från: Inalina |Visa alla inlägg
  • Inalina

Vi som blivit gravida efter IVF

Ellencassandra skrev 2019-02-13 12:59:33 följande:
    Ja hoppas du slipper få det men samtidigt ska man ju bli större å tyngre så tror nog att alla förr eller senare får lite foglossningsproblem :P

Har ju även börjat få vadkramp om nätterna. Usch!

Jo det har blivit bättre när jag kan lägga mig å vila när jag vill. Så det känns bra.

Åh å du som e kissnödig hela tiden! Kommer sammandragningarna varje gång då eller är det bara ibland? Samtidigt e det ju bara bra för du övar ju inför förlossningen ;)

Åh gud vad härligt med Spanien!! Avis! Vad härligt ni kommer ha det :) ja man får ta taxi istället men äsch :) vart i Spanien ska ni? Jag vill också åka iväg. Skulle va så härligt. Men blir nog inget förrän bebis kommer :)
    ja jag antar att man får fler krämpor ju längre tiden går Tungan ute så länge jag slipper illamåendet från v 8-12 så är jag nog rätt glad ändå!!

jo jag tycker nog magen blir rätt hård varje gång jag är kissnödig och ute o går - så antar att det är sammandragningar..går alltid bra till och från jobbet för då vet jag liksom när jag kan gå på toa nästa gång - men när jag bara ska på stan eller ut och gå blir det liksom en psykisk grej så förmodligen jagar jag upp mig då.. får träna på det..
    lite störigt tycker jag att det är - känner inte att jag behöver öva inför förlossningen redan nu! Flört

ja spanien ska bli härligt - bara fre - sön men mysigt att bo på hotell o äta god mat o sådär =) vi ska till Madrid - nytt resmål för oss båda. 

hur har det gått med ditt hundvaktande?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-02-14 11:19:17 följande:

Jaa jag läste det att hon tipsade om den, ska googla lite jag med :D 
    Blutsaft haft jag i min förra graviditet, spyr av bara tanken, sååå äckligt!! haha! Så ja håller mig till mina smaklösa piller jag ;) Men de är väl olika, du kanske tycker att de är gott, vad vet jag :D

Skönt att våren kommer tidigt, själv har vi mer vinter än nånsin just nu.. Är dock soliga dagar denna vecka så det är super fint ute just nu verkligen, men är minst en halvmeter snö iallafall ligger på backen.. Snön ligger oftast kvar till i början på april här, så vi har ett par månader med vinter kvar, och än så länge (tack och lov) går vinterjackan att stänga :D 

Åh fyy springa maration i vecka 20, all cred till den personen! haha! skulle jag aldrig klara av oavsett om ja inte ens va gravid över huvud taget! haha :D

Jaa kan man jobba hemifrån så anser jag att det måste ju vara det bästa just nu, iallafall om man haft lite "krämpor" som gjort att man ska/vill ta det extra lugnt. Så det uppskattar jag, och jag förstår att du oxå gör det såklart! :) 

Vecka 26 idag, känns helt galet. Drömde inatt att jag började blöda och att det läkte fostervatten.. Såå hemskt! va alldeles svettig när jag vaknade. Att man aldrig ska få vara lugn.. Är man inte orolig dagtid så är man de nattetid istället ;) 
    Hur har du det med dina drömmar nu? Har de släppt nånting eller är det lika intensiva nu med?

Stort lycka till på op på måndag, kommer gå bra ska du se <3

jag hittade något liknande blutsaft här med - provade precis och tyckte inte alls det var särskilt äckligt ;) så hoppas järnvärdena går upp också! (tänker ju ändå inte dricka det i onödan haha!)

var precis i väg hos gyn igen (känns som att jag springer där hela tiden - men ville kunna slappna av på vår weekend i helgen) allt verkar bra i alla fall, att jag blir kissnödig varje halvtimme är inget att göra åt - och jag fick några tabletter som ska motverka sammandragningar. Kan ju knappt gå 50-100m innan jag måste vila pga sammandragning om jag går ut. Tappen var opåverkad i alla fall - haleluja!
    jag tog även vaccinet mot kikhosta - som sagt här får alla gravida det som rekommendation till skillnad mot i sverige.

verkligen kanonväder här med - behöver solglasögon när man går ut - underbart!!
    snön ligger dock bara i bergen ;) 

är det bättre med dig idag? har magen fått återhämta sig nu?

ja du dessa mardrömmar! aldrig kan man slappna av Obestämd skönt det bara är drömmar dock!
    drömde något liknande häromnatten - att jag fick värkar och att födseln skulle sätta igång nu alldeles för tidigt. förväntar mig inte att drömmarna ska lägga ner längre - får bara vänja sig istället.  ang sexdrömmarna som jag också hade så verkar de ha lugnat ner sig haha! rätt skönt faktiskt! 
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-02-14 14:51:58 följande:

men va bra! då är de ju bara att köra på med dessa! hoppas de ger effekt som du vill oxå då :) 

Skönt att allt såg bra ut även denna gång och att du kan va lugn inför er resa, läste att ni skulle till spanien över helgen, guud så underbart. Hur långt är det från där ni bor nu? 
    Flyger ni eller hur tar ni er dit?

Skönt att solen redan är så stark åt er, så långt har inte vi kommit än ;) men de kommer väl! Hur varmt/kallt har ni om dagarna nu? :) 

Jaa magen är bättre idag. känner ingenting faktiskt. Den behövde en dags soffläge och vila, sen är den som ny igen :P Konstigt, men ändå skönt att jag vet vad som hjälper så jag kan göra nånting åt det :) 

Ha en toppen helg nu i värmen :D 

Ja plus att jag ska ta magnesium 2-3 ggr om dagen som brustablett- hjälper tydligen också magen att slappna av. så testa det om du får sammandragningar - helt ofarligt ska det vara - och rätt gott med hallonsmak iaf =)

berättade för mina chefer om min oro och psykiska stress litegrann inför mån etc och de är jätteförstående (liksom dina) så det känns skönt. nu kan jag slappna av ordentligt i Madrid! vi flyger dit i morgon bitti - tror det tar ca 1 timme! 

Vi har 8-10 grader på dagarna men kyliga morgnar - men som sagt sjukt stark sol så lika bra att smörja sig o på med Cool

Ja visst är det skönt när man kan 'läka sig själv' och inte behöva vara så osäker hela tiden. Hoppas jag kan lugna mig nu också - ändå kollat tappen 3 ggr nu senaste 4-5 veckorna och den har inte ändrat sig trots en del mensvärk etc. ska försöka koppla av och njuta av egentid med mannenSolig
    ha en härlig helg allihopa!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-02-18 10:15:48 följande:

Inalina!
    Hur har ni haft det i Madrid?? Sol och mys?
    Hur har det gått med sammandragningarna?

Jag måste bara berätta, va ute och gick i 1 h i fredags jag och dottern.. Och i lördags åkte hon och mannen slalom så jag tog en promenad på 2 h (dock väääldigt lugna/sakta promenader båda dagarna, men ändå)... Sen tapetserade vi klart rummet i lördags kväll, och la hela golvet igår, Och jag har fortfarande inte fått ont i magen! Sååå skönt, ja är överlycklig!! :D 
    Dock så har jag sjukt ont i fogarna, det var väl ganska väntat.... Men så länge ja slipper magsmärtorna så är jag såå glad! För foglossningen vet jag ju iallafall inte påverkar bebis nånting :) 

Hoppas ni har haft en underbar semester :D 

Madrid var fantastiskt!! sol o fint , grym shopping och god mat =) behövdes verkligen ett litet miljöombyte =)!!

sammandragningarna har gått förvånansvärt bra (dvs knappt haft några!) - tror det handlar om att jag känt mig trygg med att allt var normalt hos gyn förra veckan - kunde gå över en mil om dagen i helgen så är jäkligt stolt hehe!

vad underbart att du också verkar må bra och kan röra dig också =)! vad härligt att snart vara klar med barnrummet också - kan tänka mig att det blir superfint! lägg gärna upp en bild här sen när du har tid!

igår var det operationsdags för mig - gick bra och tog inte så lång tid. Mannen var med som mentalt stöd (var dock lite orolig för honom då han har svårt för sprutor hehe) men han tittade bort bara ;) 
    idag har jag rätt ont i armen dock - får ju ett rätt stort ärr men det är ju inte hela världen - och smärtan ska nog inte vara långvarig heller. Lyckades koppla bort det ämnet under helgen vilket var väldigt skönt! nu försöker jag att inte tänka på det så mkt utan fokusera på jobb o bebis istället Hjärta
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2019-02-16 21:34:49 följande:
    Hej!! Förlåt för segt svar (även om det inte var riktiga till mig personligen) har varit lite off här, glömde bort mitt inlogg haha!

Fy vilka jobbiga nyheter såhär i graviditeten! Man är ju så fokuserad på det att man lätt glömmer bort övriga kroppen! När ska du opereras? Vad bra att du tittade upp märket! Tyckte du det såg annorlunda ut? Hur är det med sammandragningarna? Vad hade du för symptom på bakteriell vaginos? Kram till dig
    heeh ingen fara - lite skönt att man har några dagar ledigt ibland från forumet =) men mysigt att läsa ikapp sig också - så roligt med en massa nya medlemmar också!

jag opererades igår (skrev till Mjbo här ovanför) och det gick bra. ja det såg annorlunda ut - och man ser det ju hela tiden när det är på underarmen på framsidan. det var stor skillnad på detta märket jämfört med mina andra prickar/fräknar. man ska se upp för märken som på olika sätt skiljer sig från 'mängden'. 
    jag hade inga symptom på bakteriell vaginos - hade rätt mkt sammandragningar dock vilket ibland kan tyda på en infektion så de tog en odling på det. men det ska tydligen vara borta nu :)

men alltså du - vilken dramatik med sjukhus i 4 dagar och blödningar! märkte du det genom att det började blöda eller vad hände när ni bestämde er för att åka in? förstår att man är orolig att bebisen ska komma tidigt Gråter så bra att de verkar tagit hand om er på ett bra sätt och att du tar det riktigt lugnt nu.. varför börjar moderkakan blöda? finns det någon förklaring till sånt? ligger den långt ner? så glad att det gick bra och att du även fick medicin till den lillaHjärta
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2019-02-19 15:07:26 följande:
    Okej men vad bra att du såg det tidigt! Gör man en kontroll efter ett tag? Usch för de där infektionerna som man inte får några symptom av!! Samma med mig när jag fick äggledarinflammation:/ Skönt att du blev av med den också:)

Ja fy det car väldigt dramatiskt faktiskt. Började blöda rätt mycket typ kraftig mens när jag var ensam hemma. Min andra blödning, hade den första några dagar innan. Då åkte vi också in till sjukhuset och jag träffade en barnmorska som var väldigt hård mot mig och sa ?du måste börja ta det lugnt, om du skulle börja blöda ordentligt så skulle du kunna förblöda på fyra minuter och då dör din bebis? jag har marginellt föreliggande moderkaka så då är blödningar vanligt. Men när jag började blöda några dagar efter mötet med henne och det var som en riklig mens tänkte jag bara ?ok jag har fyra minuter på mig?. Så ringde 112 och ambulans med akutläkare kom, de var tvungna att krossa en ruta för att komma in till oss för jag fick inte röra mig. Så det var väldigt dramatiskt... Men nu är läget stabilt:) Är sjukskriven på heltid så verkligen börjat varva ner så det är så skönt!
    jag ska gå på 3 månaders kontroller för lymfkörtlar och andra prickar nu framöver - så de är rätt noggranna känns det som!
    äggledarinflammation låter inte kul - min ena äggledare är rätt kaputt så kan ha haft något sådant också verkar det som :/

men hua vad hemskt att börja blöda - det är fortfarande en stor fasa för mig - kan inte torka mig på toan utan att titta varje gång fortfarande då jag hade en del blödningar innan v 12 som var helt oförklarliga.
    vad tufft med en hård barnmorska ocksåObestämd man kan ju förstå allvaret ändå tänker jag utan att behöva gå o ha ångest för att något ska kunna hända en själv o bebisen - men bra du tog det på allvar och ringde efter ambulans - klart man aldrig ska riskera vare sig sig själv eller ditt lilla underverkHjärta

vad hemskt att du var ensam hemma också! men nu kommer det säkert gå bra och du går säkert hela tiden ut hoppas vi - skönt att du känner dig lugnare:) hade du gjort något särskilt krävande eller tungt innan blödningarna kom? 
    har de sagt nåt om ev. kejsarsnitt om din moderkaka ligger lite tokigt? Stor kram!
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2019-02-19 21:49:03 följande:
    Vad skönt att höra att det gått bra! Tänkte på dig igår. Kram
    Tack snälla :) hoppas du börjar må bättre snart med huvudvärk o grejer - efter vecka 12 ska det ju vara en dans på rosor att vara gravid Flört Kram!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-02-19 12:57:47 följande:
    Va härligt att ni haft det bra och kunnat koppla bort och hitta på saker. Låter underbart! Längtar såå efter en utomlandssemester jag med. Kollar dagligen på resor och drömmer mig bort. Är lite inne på att boka en resa i Oktober för oss alla fyra.. Skulle va så mysigt. Men vi får väl se, det beror ju på hur allt går och hur vi mår osv..

Bra att operationen gick bra och att den är ut världen. Jag tänkte på dig igår <3 .. Nu fokuserar vi som du säger på bebis och jobb istället :) 

Absolut kan jag lägga upp en bild här med, kan ta en sen när vi satt upp lister och så. Ska nog börja med det nästa vecka tror jag. Ska försöka ta det lite lugnt ett tag nu. Hemma från jobbet idag och har datorn i knät i soffan istället. jobbar och slöar lite om vartannat. Haft lite små ont i magen idag tyvärr. Kanske kom efter allt i helgen ändå trotts att jag va så mallig över att inte ha ont. Eller så är det bara en slump, vem vet :) 
    Ha en fortsatt fin dag!
    ja i oktober funderar jag också på att sticka en vecka eller två till gran canaria eller liknande! hade vart skönt att förlänga sommaren lite - och då är ju våra småttingar lite äldre  =)!!

synd att det inte blev långvarigt din lycka efter vara 'skadefri' men du vet i alla fall att det inte är farligt. har du sammandragningar också eller 'bara' ditt onda?

ska kika lite på blocket i sverige nu och se om jag kan plocka upp ytterligare lite saker i helgen ;) är ju så mkt billigare hos er än vad det är här! vill köpa en sån där babybjörn babysitter och tänker att jag lika gärna kan släpa med den med haha! sen försöker jag hitta en fin sänghimmel som inte är för dyr - verkar också svårt...

ska skriva ihop en lista med grejer jag tänkte fixa från apoteket också som är mindre roliga men troligtvis kommer behövas.. 
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2019-02-19 22:09:07 följande:
    Ja jag förstår det! Om man har varit med om det en gång så sätter det sina spår och man blir ännu mera orolig! Men du har inte haft några blödningar efter det? Ja verkligen, jag hade nog inte ringt om jag inte varit ensam hemma men hellre en gång för mkt än en för lite... Ja jag har sagt det efter v 36 är han välkommen haha men inte innan! Ska på ultraljud nästa vecka för att se om jag kan få en vanlig förlossning eller om vi måste snitta. Nu ligger han i tvärlage också så han har 4 veckor på sig att vända sig, annars blir det också snitt...
    nej jag har inte haft blödningar sedan v 12-13 så egentligen har jag nog inte så mkt att oroa mig för - och min moderkaka ligger rätt högt upp så så länge den inte flyttar på sig ska det vara lugnt. 

rör inte bebisen på sig hela tiden i v 30-31 också? typ snurrar runt eller så? tänkte eftersom ni redan nu ser att han ligger i tvärläge..? har nog inte förstått det där riktigt... roligt att ni ska på ultraljud i alla fall - alltid roligt att se de små liven där inneHjärta
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-02-21 08:43:12 följande:
    Nej inga onda sammandragningar iallafall har jag haft. sammandragningar har jag varje kväll, men de ska ju va helt normalt sägs det så länge de inte gör ont samtidigt.. Så de är ja inte orolig för :) 

Smart att plocka upp lite i sverige när du är här, du ska hit i helgen eller? :) 

Jaa de är precis gran canaria jag kollat på, och rhodos. Nått utav det. Jag brukar alltid åka i Maj varje år, tycker det är så skönt att få lite färg och sol innan sommarn börjar i sverige.. Men denna år blir de ju ingen Maj-resa, så satsar på oktober istället detta år. Tror det är en bra månad, inte för varmt åt bebisarna heller.. :) 
    japp åker idag - tänkte göra en sista minuten beställning på ellos nu precis då jag såg att de hade express-frakt - men givetvis var det inte på babygrejer Obestämd och 4 dagar (om det tar så lång tid) kan jag inte vänta då jag åker tillbaka på tisdag.

Men de flesta saker går ju även få tag i här såklart :) och i fysiska butiker i sverige haha! (de finns ju också ;))
    ja alltid skönt att komma i väg och känna att man har semester om inte annat :) (jag kommer väl inte direkt sola nåt mer med min hy) men bara att känna värmen och äta gott etc är ju underbart! funderade också på någon grekisk ö annars - är ju så himla fint där!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF