Mjbo skrev 2019-02-14 11:19:17 följande:
Jaa jag läste det att hon tipsade om den, ska googla lite jag med :D
Blutsaft haft jag i min förra graviditet, spyr av bara tanken, sååå äckligt!! haha! Så ja håller mig till mina smaklösa piller jag ;) Men de är väl olika, du kanske tycker att de är gott, vad vet jag :D
Skönt att våren kommer tidigt, själv har vi mer vinter än nånsin just nu.. Är dock soliga dagar denna vecka så det är super fint ute just nu verkligen, men är minst en halvmeter snö iallafall ligger på backen.. Snön ligger oftast kvar till i början på april här, så vi har ett par månader med vinter kvar, och än så länge (tack och lov) går vinterjackan att stänga :D
Åh fyy springa maration i vecka 20, all cred till den personen! haha! skulle jag aldrig klara av oavsett om ja inte ens va gravid över huvud taget! haha :D
Jaa kan man jobba hemifrån så anser jag att det måste ju vara det bästa just nu, iallafall om man haft lite "krämpor" som gjort att man ska/vill ta det extra lugnt. Så det uppskattar jag, och jag förstår att du oxå gör det såklart! :)
Vecka 26 idag, känns helt galet. Drömde inatt att jag började blöda och att det läkte fostervatten.. Såå hemskt! va alldeles svettig när jag vaknade. Att man aldrig ska få vara lugn.. Är man inte orolig dagtid så är man de nattetid istället ;)
Hur har du det med dina drömmar nu? Har de släppt nånting eller är det lika intensiva nu med?
Stort lycka till på op på måndag, kommer gå bra ska du se <3
jag hittade något liknande blutsaft här med - provade precis och tyckte inte alls det var särskilt äckligt ;) så hoppas järnvärdena går upp också! (tänker ju ändå inte dricka det i onödan haha!)
var precis i väg hos gyn igen (känns som att jag springer där hela tiden - men ville kunna slappna av på vår weekend i helgen) allt verkar bra i alla fall, att jag blir kissnödig varje halvtimme är inget att göra åt - och jag fick några tabletter som ska motverka sammandragningar. Kan ju knappt gå 50-100m innan jag måste vila pga sammandragning om jag går ut. Tappen var opåverkad i alla fall - haleluja!
jag tog även vaccinet mot kikhosta - som sagt här får alla gravida det som rekommendation till skillnad mot i sverige.
verkligen kanonväder här med - behöver solglasögon när man går ut - underbart!!
snön ligger dock bara i bergen ;)
är det bättre med dig idag? har magen fått återhämta sig nu?
ja du dessa mardrömmar! aldrig kan man slappna av
skönt det bara är drömmar dock!
drömde något liknande häromnatten - att jag fick värkar och att födseln skulle sätta igång nu alldeles för tidigt. förväntar mig inte att drömmarna ska lägga ner längre - får bara vänja sig istället. ang sexdrömmarna som jag också hade så verkar de ha lugnat ner sig haha! rätt skönt faktiskt!