Vi som blivit gravida efter IVF
Bra att du har så täta kontroller man blir ju så lugn när det känns som att man har mer ?kontroll? på vad som händer därinne. Jag fick strikt träningsförbud efter mina blödningar men idag fick jag reda på att moderkakan ligger långt ner men dragit upp sig så pass mycket att den inte ligger för kanalen och bebis har lyckats vända sig från säte till huvudet ner!!!!:))) Så det kan bli naturligt sålänge inga kärl ligger för, ska på återbesök om 3 veckor. Så himla skönt och en sån lättnad!! Nu ska jag låta det sjunka in lite sen kanske våga mig på lite yoga och rehab övningar:)) Får fortfarande inte lyfta tungt mm så fortfarande order om att ta det lugnt:)) Ja olja. Har jag också hört talas om, är det någon speciell eller vad som helst? Är kokosfett fantast så tänkte att det kanske funkar haha:)
Nej ingen av oss är från Spanien men vi har mycket vänner där, min man ett bolag sen älskar vi klimatet. Så vi hoppas kunna prova på det:)) Ja det är mycket golfare där, jag har aldrig golfat men får nog lära mig!
jag ska på återbesök och ta bort stygn på måndag, de får väl känna igenom mina lymfkörtlar då också sen blir det förhoppningsvis någon lugn månad innan man ska dit igen. jag tänker inte så mkt på det nu utan antar att allt ska gå bra :)
men vilken tur du verkar ha haft att moderkakaen flyttat på sig!!! Fantastiskt!! hoppas det håller sig så nu =)!!
förstår att man får träningsförbud efter blödningar/för mkt sammandragningar - jag försöker mest göra lite rygg/höftövningar för att inte få för ont - men ska inte klaga - jag vet ju att många här inne har det ganska illa :/
Lyfta tungt tror jag ingen ska göra i graviditeten - själv får jag sammandragningar direkt om jag typ böjer mig ner så lyfta kommer inte på fråga.
ska kolla vad oljan hette- det var någon från weleda de rekommenderade! Kokos funkar säkert till det mest- man vill ju gärna hålla allt så naturligt som möjligt =)
vilken del av spanien tänkte ni flytta till? Låter underbart i alla fall - och roligt att ni redan har vänner där! ett problem mindre ;)