BaKu skrev 2019-01-30 09:29:40 följande:
Ja, det känns lite svårt nu på vintern. Men mest orolig är jag för alla baciller som härjar nu. Vi håller oss undan köpcenter och liknande, men nån gång måste man ju ge sig iväg till någon affär.
Haha. Ja grejjen var att det inte ens luktade. Men igår fick han lite revansch när han klarade ett byte helt själv. Visserligen "bara" kiss och min mamma stod bredvid och övervakade, men behövde inte hjälpa till.
Vi har kunnat besöka mina föräldrar vid två tillfällen nu och det har gått jättebra. De bor bara nån minuts bilresa från oss. De båda är så himla duktiga med småttingar så väldigt skönt att kunna komma dit och kunna gå ifrån och äta mat vid ett bord exempelvis och känna att lilleman ändå har det riktigt bra.
Imorgon blir det hembesök av BVC och jag hoppas de har med sig vågen så vi får se om allt ammande gett något.
Han kräks en del, men det börjar bli bättre. Innan var det mycket kräk efter varje måltid. Nu kräks han inte varje gång och det är oftare bara lite. Men han äter mer än vad som kan få plats så inte konstigt det kommer upp.
Inatt har åter gått bra, men han har nog varit lite gasig så han har sovit lite sådär, vilket gör att jag också sover lite sådär. Men nu har han somnat på mig så passar på att äta och vila lite.
ja det är sant - förstår att oron är värre för att han ska bli sjuk såklart. Hur har du återhämtat dig efter födseln? känns det ok?
så skönt att ha dina föräldrar så nära - min mamma kommer komma hit en vecka när lillan bara är några veckor gammal så då räknar jag också med lite avlastning... skönt med hembesök också! hur många såna får man?
gjort min första beställning av babykläder på newbie nu, känns helt overkligt! tänk att man ska ha en egen sån där liten... känns ju nästan lika kul som o skaffa hundvalp haha