BaKu skrev 2019-01-28 13:16:05 följande:
Haha, ja det är mycket saker man får lära sig när man ska ha barn. Och ärligt talat ännu mer de här första dagarna.
Sitter och googlar saker varje dag. Försöker dock hålla mig till 1177.
En sak jag lärt mig är att det är svårare att byta blöja på en pojk än en flicka. Pojkar kan tydligen kissa ganska långt redan tidigt. Imorse lyckades grabben, så fort jag lossat gamla blöjan, att kissa sig själv i ansiktet. Lärdom dragen att vara snabbare med att hålla för.
Mannen går nu på blöjbytarkurs. Han hade aldrig bytt en blöja innan och det är ju lite knepigt. Speciellt när det sprattlas och gallskriks och helt plötsligt kissas på en...
Vi har köpt en näsfrida. Vet att det var guld värt för mitt syskonbarn. Pysventiler var också helt nytt för mig. Vi har fått några som blev över efter syskonbarnet så får se om de behövs. En sak jag kom på som jag redan är glad vi köpte är en örontermometer. Visst så ger tempen i rumpan bäst resultat, men med ett grinigt barn känns det svårt. Igår tyckte jag lillen kändes febrig och var så skönt att kunna utesluta det på nån sekund utan att det var jobbigt för honom.
Vi tog en tur till ullared och handlade massor av babysaker där. De har mycket bra saker till bra priser. Väldigt mycket kända märken och så klart en del egna. Beror ju självklart på hur långt ifrån man bor, men för oss var det värt resan. Också skönt att kunna bocka av mycket grejer tidigt. Sen köpte vi ju på oss en hel del förbrukningsartiklar som exempelvis tvättlappar. Och det var tur för hjälp vad det går åt :p
Vi är inne på Oskar just nu. Alexander har också varit med på listan, men också bara Alex. Men det är så märkligt hur man kan känna att barnet inte är ett visst namn. Vi sa det i princip i kör kanske 20 minuter efter han tittat ut.
hehe jag har faktiskt hört det där om bebispojkar som kissar ner allt (o alla) måste vara svårt att ha skötbädden någon annanstans än i badrummet
jag har aldrig bytt en blöja i hela mitt liv (och knappast min man heller!) så den där kursen kommer jag nog också behöva gå hihi! men youtube brukar hjälpa i många lägen när det gäller att göra saker man är ovan vid!
termometer låter som en bra idé - får skriva det på listan över mindre roliga saker att köpa - man lär väl komma med värsta tomtesäcken ut från apoteket när man är klar...
Kan tänka mig att Ullared är bra på bebisgrejer - jag satsar på second hand facebook grupper och blocket här för att komma ner litegrann i pris på saker o ting! Oskar låter toppen tycker jag! Har du några tjejnamn att tipsa om
?
bra tips om vad man ska ha med till BB förresten och första tiden hemma!