Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

authentic skrev 2019-01-29 06:12:54 följande:
    Vad roligt att du kommit så långt, spännande :) är det fler ultraljud efter RUL sen? Har bebisen börjat sparka så du känner i v24? Jag kan tänka att man inte har samma behov av ul efter man börjat känna bebisen, eller?

Detta blir vårt första barn trots att jag fyller 37 i slutet av året, tog lång tid att komma hit, så jag är lite dålig på detta med barnets utveckling. Måste läsa på mer helt enkelt.

Förstår inte hur tarmarna ska kunna fungera sen när man blir större, tycker de krånglar som det är redan haha
    Ja det är helt otroligt. det är ofta jag kommer på mig själv att tänka att "herregud att vi kommit såhär långt, det trodde jag aldrig".. Speciellt nu när man håller på och kollar barnvagnar, handlar hem bebiskläder och renoverar barnrum.. Trodde man ju aldrig skulle hända. Man är helt löjligt lycklig under de stunderna :) 

Hur länge har ni försökt? :)

Jadu, tarmarna.. Dom är inte roliga. Jag har stora problem och har fortfarande.. Har haft ända från början.. Får fortfarande ibland lov att ta tabletter för förstoppning så det "får en skjuts".. Äter havregrynsgröt varje morgon och har linfrön i.. och så måste jag ta 30ml laktulos varje kväll.. annars blir det kaos (och jag måste ta förstoppningstabletter)... Så jag vet inte heller riktigt hur de ska gå sen i slutet när de är ännu större och trängre i magen.. Hoppas att de funkar att fortsätta som jag gör nu.. Annars vet ja inte riktigt :) 

Jaa jag känner bebisen tydligt varje dag flera gånger om dagen.. hon är vaken ganska mycket nu för tiden och det är såå härligt att känna. Mannen och dottern (som kom till på naturligt vis för 9 år sen) har oxå känt tydliga sparkar. Såå mysigt :) 
  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-01-29 08:57:28 följande:
    Men åh så fina saker newbie hade - ska beställa en fin tunn mössa, jeansklänning, grå tajts/mjukisar och lite annat därifrån! tack för tips!=)

Vi lutar åt Alice i dagsläget - eller Julia. får se om vi kan få ihop fler förslag. tycker pojknamn är mkt enklare nu såklartTungan ute
    Jag äääälskar oxå Newbie! Har handlat en hel där därifrån.. Så himla fina men även såå mjuka och sköna. Helt klart ett favoritmärke hos mig!! :) 

Fina namn! Vi har lite svårt att bestämma oss vi med.. Har två stycken vi älskar, men kan inte bestämma oss för vilket. Jag återkommer med vad de är för namn när vi bestämt oss :D 
  • Mjbo

Någon mer än jag som har problem med tandköttet? 
    Blöder som bara den när jag borstar tänderna, och är alldeles öm.. varit i flera veckor nu :/ Någon mer? Någon som sitter på något tips kanske? :)

• Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-29 09:51:36 följande:
    Mjbo skrev 2019-01-29 09:01:44 följande:

Jag äääälskar oxå Newbie! Har handlat en hel där därifrån.. Så himla fina men även såå mjuka och sköna. Helt klart ett favoritmärke hos mig!! :) 

Fina namn! Vi har lite svårt att bestämma oss vi med.. Har två stycken vi älskar, men kan inte bestämma oss för vilket. Jag återkommer med vad de är för namn när vi bestämt oss :D 

Ja men visst är dom fina?? Dör för deras små leggings/byxor! Så söta! Köpte en fin liten klänning till midsommar också haha :)

Håller med om att deras kläder är väldigt mjuka å ekologiska är dom också :) så plus!

Åh älskar Alice! Jättefint :) Julia är också fint :)

Nä det är inte lätt med namn :)
    Åh, vad räknar du med för storlek tills dess?? Så svårt med storlekarna tycker jag. Man vet ju inte. Tänk om hon är jätte stor när hon föds, då har hon ju typ 56 när hon kommer ut..  Eller om hon är jätte liten när hon föds, så kanske hon har 56-62 lagom till hösten! haha..Såå svårt! Hur har du gjort??
  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-01-29 10:29:15 följande:
    Tycker också det där mes stl är jättesvårt!

jag köper det mesta i 56-62 nu - jag var själv en rätt stor baby och varken jag eller min man är små - men föds de tidigare än beräknat får man väl gå o leta dockkläder ;) köper man lite stort kommer de ju åtminstne kunna ha det någon gång! tycker det är svårt att hitta 'sommarkläder' till bebisen - i typ linne-tyg så att de är klädda men inte varma...
    Ja det är svårt. Jag har oxå köpt mest 56 nu.. iallafall på bodys. Har köpt rätt många byxor i strl 50 då jag vet att byxor kan de ha längre i mindre strl eftersom de har så små korta ben när de föds :P Nått plagg 62 oxå har jag köpt, men inte så mycket.. har fått en del i 62 oxå.. Men ja det är jätte svårt! Speciellt när man ska tänka vilken årstid det blir oxå.. man har ju ingen aning! haha :) 

Men jag tänker att jag kommer inte köpa så mycket mer nu.. har köpt hem så de finns lite grann i olika strl så klarar man sig nog på det tills att man mer än gärna tar en promenad på stan med barnvagnen och kollar in nya kläder om de behövs ;)

Igår fick jag hem lekmattan och mysflätan jag pratat om.. Även mina mrs mighetto posters jag beställt.. ÄÄÄÄÄLSKAR dem! Älskar märket mrs mighetto, så sjukt fina saker.. Rekommenderas att kolla in detta. Dock är det tyvärr rätt dyrt, men så himla fina saker, så jag kunde inte låta bli att beställa 3st posters som kommer passa perfekt in på lillans rum :D 
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-30 07:45:34 följande:
    Jag har mest köpt i storlek 50 och 56.. försöker köpa de lite ?varmare? kläder i storlek 50 för juni kan ju va lite kylig ibland å så tunnare kläder i storlek 56. Men har köpförbud nu :P har så det räcker i början tror jag. Så svårt också när man inte har nån aning hur stor hon kommer vara när hon föds.. :)
    Okej :) Ja det är ju så olika. Förra året va de ju 30 grader redan i Maj, så blir det som förra året behövs nog inga kläder alls första månaderna haha :P Sjukt svårt iallafall.. 
  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-01-29 20:03:36 följande:
    ja det verkar vettigt =) och precis - en sommar i sverige kan ju innebära förra sommaren med 30gr varje dag eller 16-20 grader.. vilket inte är så himla varmt. då går man ju själv runt i mjukisbyxor typ... kunde inte ha på mig jeans en enda dag på min 4 veckors semester i sverige i somras Tungan ute

jättefina posters på mrs mighetto - hade aldrig sett dem förrHjärta! alla tips e välkomna gällande kläder o inredning och annat praktiskt också =)

fastnade framför datorn på newbie, ellos och hm baby - gud så mkt fint det finns!! får ta lite beslut ikväll vad jag ska beställa =) ska även beställa en myspöl.. 
    Vart ska du beställa din myspöl ifrån? Finns så många olika.. kollat på såna jag med :D

Ja det är svårt med kläder i sverige.. man vet ju inte alls hur sommarn blir, antingen som du säger 16 grader och spöregn eller 30 grader och oändlig värme haha :P 

Jag tar oxå gärna emot tips på kläder/tillbehör gärna i ekologiskt material, om någon sitter inne på lite tips :D
  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-01-31 09:23:57 följande:

Hej på er!

Jag var ju på en undersökning hos gyn förra veckan pga sammandragningar och allt verkade frid o fröjd när jag var där. hon tog dock lite prover för att säkerställa att jag inte hade uvi eller annan infektion. igår fick jag hem ett BREV från gyn där det sod att de hittat en 'ofarlig' infektion och bifogat låg ett recept på medicin som skulle hämtas ut. 
    jag hade haft en middag hemma så öppnade inte brevet förrän kl 22 och började googla på 'bakteriell vaginos' som jag tydligen hade. hittade då givetvis en massa statsitik och undersökningar om att just BV kan leda till för tidig födsel Gråter

som tur e har vi ett nattöppet apotek i stan så jag fixade tabletterna direkt och tog första igår innan jag la mig. Men känner mig fortfarande orolig (trots att jag inte kan göra nåt åt detta nu) och irriterad på min gyn att de inte ringde och berättade detta så fort de fick svaren istället. (kollar inte brevlådan varje dag).
    någon annan som hört om/haft bakteriell vaginos? skräckhistorierna kan ni kanske hålla för er själva...men så 'ofarlig' känns den här infektonen absolut inte...kram på er!Hjärta

Förstår din oro! Usch va dåligt att de inte sa det direkt de fick svaren.. Man vill ju gärna börja behandla så snart som möjligt. Förstår att du är orolig, men det är säkert ingen fara! Jag hoppas att du kan försöka slappna av trotts vetskapen om detta då jag tror oron är ännu "farligare" för bebisen än själva infektionen, den är vad jag förstått ganska vanlig.. Har minst 2 st som haft detta i min bekantskap som gått över tiden till och med, båda två. Så det behöver inte betyda nånting alls..Men som sagt, jag förstår dig.. Aldrig ska det få vara helt bra. :( <3 

Tänk att det är bra att du nu fått behandling och att du vet om det, så du kan med jämna mellanrum kontrollera så allt står rätt till. Stor kram till dig <3 

• Mjbo
    Elcca skrev 2019-01-30 19:22:51 följande:

Hej!

Har nu på kvällen testat mig. Är i v.6 (5+3) via ivf. Så anledningen till att jag testar trots flertalet positiva tester är för att försöka intala mig själv att det är påriktigt!

Dock så är jag nu väldigt orolig! Jag testade mig i lördags med morgonurin och fick då +3 på CB digital, tog nu samma test fast med utspätt kvällsurin och fick nu 2-3 veckor! Är nu arg på mig själv att jag testade och börjat stressa upp mig själv. Är det någon mer varit med om liknade och det har gått bra?

Förstår att du blir orolig. Det behöver dock inte betyda nånting om du tagit dem på olika tidpunkter eller druckit olika mycket vätska under dagen. Har du något ul inbokat snart?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-01-31 12:05:22 följande:
    Precis - jag hade nog inte fått en blund i natt om jag inte åkt till apoteket, så glad att vi bor i stan. men jag vet - min oro är ju sådant som skapar sammandragningar så ska försöka komma in i lugnet nu och tänka på annat och drömma om bebisen och bebisgrejerHjärta
    Ja det låter bra, även om jag förstår dig fullt ut! Kryp upp i soffan och kolla på en riktigt bra serie, mys hela helgen.. Eller är det fullt upp med planer i helgen åt dig? :) 
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF