Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

Jilka skrev 2019-01-24 18:11:04 följande:

Hej! Jag tänkte uppdatera att min son tittade uti fredags efter en lång men bra förlossning :) sen har vi haft amningsmaraton precis som du Baku, sen mjölkstas med feber men nu rinner mjölken och amningen fungerar bra! Sova gör jag nästan inte men än så länge går det bra.

Förresten angående väggdekaler så finns det en massa fina! Jag googlade Wall decal tror jag och köpte på etsy (en med havsmotiv). Det var relativt enkelt att sätta upp och blev snyggt tycker jag! :)

Åh Stoort grattis!!! :) två små underverk i gruppen nu! Som man längtar när man hör er berätta. Helt otroligt!! Stor kram till dig!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-24 21:45:55 följande:

Har en fråga. Fick ju läkarintyg idag från läkaren att från och med måndag börja jobba deltid. Men f kassan betalar ju inte ut förrän efter dag 14 när min arbetsgivare skickar in en sjukanmälan å jag ansöker om sjukpenning. Men hur funkar det då? Är det jobbet som betalar dessa 14 dagar som när jag är sjuk som vanligt? Fast jag jobbar deltid? Haha snurrigt. Kanske låter korkad men har verkligen noll koll hur det funkar med deltidssjukskrivning. :P

Ja precis. Jag som hanterar personals sjukskrivningar kan försöka förklara lite, men du har rätt, Arbetsgivaren betalar fram till den 14e dagen av din sjukskrivning sedan betalar försäkringskassan efter det.

Men har du läkarintyg redan nu så skicka in det på en gång (efter att du gett arbetsgivaren en kopia) trotts att du inte är berättigad ersättning fören om 14 dagar, dom är inte världens snabbaste ;)

Lycka till!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-26 12:06:43 följande:

Sådär! Då har vi beställt ett barnvagnspaket :) blev slutligen britax smile 2. Har hört så gott om den. Å så bra med babyskydd som man bara kan sätta på chassit :) gjorde även en stor beställning på jollyroom med inredning osv :P ska bli roligt å sätta igång. Ändå är det mycket mer å fixa. Spjällsäng osv. Men det e ju ingen brådska!

Känns helt overkligt å ha köpt vagn... Wow. Trodde aldrig man skulle få göra det. Längtar tills den kommer hem så man kan få köra den lite å drömma sig bort ;)

Åh va roligt med barnvagn! Jag vill oxå!! Ska bli så kul att jämföra och prova :D vad beställde du på jollyroom?? :D
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-26 19:04:52 följande:

Jaa det e roligt :D det förstår jag! :) när skulle ni kolla?

Ja du, lite blandat. Fårskinn till barnvagnen, en sån där pandakudde, nattlampa måne, lite olika kuddar, en vit matta, lite sånt smått å gott ;)

Spjällsäng å tillbehör, skötbädd å så köper vi nog på Ikea sen :)

Va roligt! Jag vet inte än riktigt när vi ska åka. Inget inbokat ännu, men snart hoppas jag!

Jag köpte oxå sånt små saker på jollyroom och nått annat minns inte riktigt.. sen blir de större saker och möbler oså på IKEA sen för oss oxå :)
  • Mjbo

Hej allihopa!

Ny vecka och vi alla närmar oss våran dröm dag för varje dag som går. Helt underbart!

I helgen har jag äntligen hittat ett par mammabyxor jag älskar. Magen börjar bli stor och jag känner mig mer bekväm i mammakläder nu, förmodligen för att det veeerkligen är en bebismage och går inte alls att misstas med för mycket fika haha:D

Hittade dem på hm och det var jeans fast mjukt jeanstyg, köpte både gråa och svarta. Känns bra, så himla sköna :)

Inga känningar i mage trotts shopping och mycket promenader i helgen. Så skönt!

Hur har er helg varit? Någon som gjort något mer inköp till bebis kanske? :D

• Mjbo
    Inalina skrev 2019-01-28 09:08:51 följande:

ja visst är det underbart att räkna upp veckorna varje vecka känns fortfarande overkligt men nu börjar man ändå förstå att det ska hända...

Vad kul att du gillar mammabyxorna - jag använder mina svarta nästan varje dag! tycker de är så himla snygga och sköna  jag tycker också det är roligt med 'babybumpen' - idag träffade jag min chef för första gången på 3 månader som alltså inte sett den förrän idag =) det var lite kul!

jag får sammandragningar om jag blir upprörd och är ute o går samtigt upptäckte jag i helgen - gick o pratade babysaker/säng med min man och blev så upprörd då han ALLTID måste komma med en massa konstiga/urdåliga förslag och då drog magen ihop sig i en stor sten direkt så nu får han låta bli att göra mig upprörd och låta mig bestämma helt enkelt haha!

Jag har mest siktet inställt på babysängar just nu, håller stenkoll på Facebook och schweiziska blocket då jag vet att jag vill ha en Babybay säng som bebisen får sova i från början

Jaa dom här som jag köpte nu kommer bli favoriter, känner det redan efter första dagen idag! Underbart sköna!

Åh nej, va jobbigt med sammandragningarna att du får dom så "enkelt".. har du pratat med din bm om det att det händer allt mer ofta? Känns som nått man borde ha koll på med jämna mellanrum så det inte påverkar tappen om det håller på länge. Kan ju även bli problem med andra moment än just mannen, stress och sånt med tänker jag.. hoppas det lugnar sig :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-28 09:50:57 följande:

Åh här är en irriterad tjej. Började halvtid idag. Jätte skönt. Men så kommer min gruppledare å säger att jag ska börja 12-16 istället. Då fallerar ju allt. Tanken var ju att jag skulle kunna gå på vattengympa å träna med sjukgymnasten som börjar vid 13 däromkring. Då kan jag inte det.. känns så himla ovärt. Då kommer jag bara bli ännu segare, sova längre å så ska man ta sig till stan för å jobba. Förlåt för gnälligt inlägg men blev verkligen irriterad. Har jobbat så himla länge här, 9 år nu. Kan dom inte vara lite snälla å hjälpa till liksom.. :/ räcker det inte med att dom vägrar ta bort tunga ärenden å så?

Förstår din frustration. Jag har inte heller vart glad.. och vi är till för att gnällas till, så bara att vräka ur dig :D

Jätte jobbigt att de tagit detta beslut. Är det fast nu och går inte att ändra? Annars tycker jag absolut att du ska ta ett snack med alla inblandade och förklara. Eller som Inalina säger att komma fram till en kompromiss, varannan vecka fm och andra em?? Nånting borde dom kunna hjälpa till med. Lycka till i kampen <3

Det är trist när man inte känner att sin arbetsgivare jobbar MED en utan bara mot en.. hade ett sånt jobb innan det jag är på nu och det är SÅ jobbigt... försök prata med dem iallafall även om jag förstår att det känns tufft.
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-28 15:26:43 följande:

Hihi vi har nog till 90% bestämt att vår dotter ska heta Juni :)

Åh Det är ett fint namn! Kul att ni nästan bestämt och skönt att det löst sig med allt andra med jobbet! Skam den som ger sig :D
  • Mjbo
    authentic skrev 2019-01-28 19:46:38 följande:

Idag är jag 11+5 och jag har upptäckt en bulla eller rundad kant ovanför blygdbenet, är det livmodern jag känner?

Äntligen är mina beiga/halvbruna minispottings över, efter en veckas oroande. Kollade min app och det kan ha varit en genomblödning då jag skulle haft mens.

På fredag får jag äntligen kika igen så stt allt står rätt till. Känns som om tiden står stilla.

Förstår att du längtar tills fredag!! När gjorde du ul sist? :)

Skönt att du slutat blöda oxå, vet hur hemskt orolig man blir... :/
  • Mjbo
    authentic skrev 2019-01-28 20:39:40 följande:

I morgon är det 2 veckor sen jag var på UL. På fredag är det UL för NIPT och sen nästa vecka på fredag är det UL för KUBen. Känns så tryggt att ha ett två veckor i rad, älskar att se den lille.

Är det vanligt att man blir mer törstig med tiden? Jag dricker som vatten som en galning nu känns det som, men ändå kissar jag ingenting.

Förstår det, man är lite "bortskämd" i början med alla ultraljud man får extra, så himla mysigt att se den lille :)

Vet inte faktiskt gällande vattnet. Aldrig hört det förr. Men det känns väl som att det kan vara helt normalt med tanke på allt kroppen går igenom, att bli extra törstig. Jag är tvärt emot, dricker knappt nånting. Måste ha en vattenflaska nära mig till hands hela tiden för att komma ihåg att dricka..

Jag går in i vecka 24 om någon dag.. Helt otroligt. Tiden går så himla fort :) hoppas du oxå tycker det snart :D
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF