Inalina skrev 2019-01-07 10:40:22 följande:
sockerbehandling är om en månad - 6 feb. men innan dess - den 31 jan har jag nästa gyn-besök när vi får se lillan igen :) ser alltid fram emot det! tar alltid stick i fingret och lämnar urinprov och mäter blodtryck på undersökingarna - gör du också det?
jag har inte kommit så långt ang möbler/vagn etc ännu. ska se om IKEA har något bra skötbord på jul - som jag kan tråckla in i badrummet
ska ni gå på någon kurs nu innan bebisen eller gör man bara det med första barnet? jag håller på att kolla upp lite kurser här nu och tror att det kan vara välbehövlgt. har ju heller inga föräldrar här som kan 'hjälpa' till i början, och vill ju gärna ha lite koll själv också !
Okej, så spännande!! :) förstår att du längtar till ul, så avis på att ni har det vid varje besök ;)
Jag har varit på besök hos barnmorskan idag. Det vi kommer göra framöver vid varje besök är mäta mage, ta blodtryck, urinsticka och lyssnar på hjärtljud. Det gjorde vi allt idag förutom mätte mage, de börjar man inte med ännu :) nästa befäl är om ca 4-5 veckor :)
Har däremot fått svar på att det inte alls va uvi jag hade efter jul där när jag åkte in akut med så starka sammandragningar och magsmärtor.. precis som jag misstänkte.. och detta har ju fortsatt till och från när jag är ute och rör mig eller stressar...
Så idag fick jag order att jag i princip inte ens får ut och gå med hundarna... Ingen träning eller långpromenader Alls. Ska "ta itu med allt som jag har hängande över mig" som kan vara undermedvetet stressande osv.. känns lite tufft gällande rörelse då det är relativt långt kvar till bebisen kommer, kommer gå upp 50 kilo innan det är klart.. men men, bebisens hälsa först såklart.
Har magen växt nått åt dig då? :)