jaktenpaflow skrev 2019-03-15 11:02:49 följande:
Ja precis, vi får sova superbra alla tre så det funkar för oss. Men som sagt fråga mig igen om några månader haha:)
Nej det var ju inte särskilt mycket ansträngning för att framkalla så mycket sammandragningar! Samtidigt så kanske din livmoder är så pass känslig att det är fullständig vila från lyft och ansträngningar, hur nu det ska gå ihop med vardagen?! Vad säger läkarna om det? Skönt att bebis mår bra<3 Hur kunde de se att livmodern betedde sig konstigt? Små kramper typ? Ja så otroligt bra stt du åker in och kollar! 0,5 cm är ju ändå ?en del? inget att oroa sig över men ändå bra att ha koll på...
Jag har det rätt lugnt nu för tiden när jag vilar mycket. Men så fort jag blir stressad eller ansträngd så får jag en del och efter det mörker jag att livmodern blir mer lättretlig. För SD av ingenting . Men har jag vilat några dagar så klarar den mer... men är ju snart i v 36 så om ca två veckor får den gärna börja påverkas lite haha. Då blir det maraton och storstädning som gäller !!:)
hehe ja du kommer kanske inte sova jättebra om en månad - men förhoppningsvis kan din dotter sova igenom alla matningar etc med lillen ;)
nä min livmoder verkar sjukt känslig - men har dock lugnat sig väsentligt sedan jag fick mina tabletter igår. tydligen kan de göra att blodtrycket sjunker en del så får kolla på måndag. har haft någon enstaka sammandragning nu bara.
På nätterna har jag börjat märka att jag vaknar och har riktigt ont i övre delen av magen - tror det är tarmarna som bråkar - men det är ordentligt smärtsamt och har alltid försvunnit till morgonen som tur är, någon du/ni känt av?
under CTG får de ju en sån där kurva där hon såg tydligt att livmodern får som du skrev 'småkramper' istället för att vara avslappnad som den borde vara när man vilar. och nej jag har ju knappast 'råd' att tappa 5mm på livmoderhalsen i veckan direkt så hoppas inget nytt hänt till på måndag!
ja i v 36 behöver man ju inte oroa sig lika mkt för för tidig födsel - men förstår att du vill ha klart om det blir en vaginal förlossning eller kejsarsnitt såklart innan bebis är på G!
jag gick in i v 30+0 idag - känns också som en milstolpe
ja jag kommer nog börja storstädning och fönsterputsning i v 37

tänkte bara klara mig dit först! Nu kör vi!!!