För oss som tempar för att bli gravid
tempen. den har sjunkit och negativt test.. :(
tempen. den har sjunkit och negativt test.. :(
hur vet man vilken dag man är på? vet inte ens om NC har fått in äl rätt :/ så vet inte om jag e på äl+11
den här gången på CD 19, förra på CD 17 åh före den CD 24 enligt NC..
Jag testade med clearblue ägglossningstester med dubbel hormonidikator men hann aldrig få fast gubbe innan testen tog slut. Hade blinkande gubbe från cd17-cd25 (förutom cd21 då jag glömde testa). Därför vet jag inte exakt ÄL datum :(
Kan man få blinkande gubbe utan ÄL? Hur ska man räkna då?
Beställde munkpeppar och de andra clearblue ägglossningstester (2 paket x10) som jag skulle börjat med denna period, men mensen dyker ju inte upp så då vågar jag inte börja med tabletterna... eftersom det kan vara skadligt om man är gravid :( Har sökt tid hos BM hoppas jag får en snart.
har varit bäldigt noga med temp alla andra månaderna men denna va jag sjuk så blev ogiltiga temp därför de e lite!!
ja jag vet inte alls när jag har äl :/
Aha okej det visste jag inte faktiskt :0 intressant! Så jag kan lika gärna haft ÄL 1-2 veckor efter den blinkande gubben? Förstår jag det rätt då? Åh hoppas jag inte har missat ÄL då :(
Men då räknas inte blinkande gubbe som positivt ÄL test då?
Min cykel har aldrig varit såhär lång. Det är konstigt :/
Jag tror jag har haft temphöjning.
Bifogar bild från fertilityfriend
Ja på ett ungefär. Kan ha skett förändring efter jag skadade min fot (fraktur och annat) då jag sov sämre för jag hade så pass ont. Och ibland sov jag lite längre. Och då la jag inte in tempen från 9e - 11e. Men det har har bara blivit så denna månad. andra månader har det varit mer exakt tid.
Bifogar bild från fertilityfriend
Ja på ett ungefär. Kan ha skett förändring efter jag skadade min fot (fraktur och annat) då jag sov sämre för jag hade så pass ont. Och ibland sov jag lite längre. Och då la jag inte in tempen från 9e - 11e. Men det har har bara blivit så denna månad. andra månader har det varit mer exakt tid.
Och här är mina två senaste fulla cykler. Den gröna ser du är ganska jämn i follikulärfasen. Den lila åt jag rosenrot och munkpeppar och tyckte tempen kändes lite högre.
Jag har nu ändrat så att de gånger jag har sovit längre eller är avvikande pga mitt skiftarbete är avaktiverade. Det är tomma cirklar för i början av cykeln så arbetade jag och behövde gå upp cirka 30 - 45 minuter tidigare än vad jag gör nu. Jag köpte en termometer med två decimaler som jag började använda för drygt en månad sedan. Därför är det också stora temperatursskillnader. Detta är första månaden som det har blivit såhär avvikande och hoppigt. Troligtvis mycket pga min skada som gör att jag sover ojämnt pga smärta. De tidigare cyklarna har varit jämnare och inga missade dagar.
Jag försöker dock jämna till resterande av denna cykel. Och nästkommande. Men tack vare de jämnare tempningar från tidigare cyklar så vet jag ungefär min vanliga temp innan ÄL och efter ÄL samt sänkningen innan mens.
Rättad cykel.