För oss som tempar för att bli gravid
Fråga. Varför sätter natural cycles ut ÄL trots en serie av negativa test?
Fråga. Varför sätter natural cycles ut ÄL trots en serie av negativa test?
Okej det är jättekonstigt för jag fick fast gubbe förra månaden på test så borde ju få det nu också i sånna fall. Plus att min andra app som mäter temp hela natten säger ÄL på onsdag... Hmm får vänta och se vad den säger! Jag har bara tempat i typ tre veckor med NC så kan det vara så att den gör "fel"? Ja ja om jag hade ÄL igår har jag i alla fall haft sex på den dagen hahah Jag tänkte börja ta progesterall men vet inte om jag vågar än??
Okej det är jättekonstigt för jag fick fast gubbe förra månaden på test så borde ju få det nu också i sånna fall. Plus att min andra app som mäter temp hela natten säger ÄL på onsdag... Hmm får vänta och se vad den säger! Jag har bara tempat i typ tre veckor med NC så kan det vara så att den gör "fel"? Ja ja om jag hade ÄL igår har jag i alla fall haft sex på den dagen hahah Jag tänkte börja ta progesterall men vet inte om jag vågar än??
Ja om du bara tempat i 3 veckor så gör NC garanterat fel. Efter en hel cykel brukar dom kunna sätt ut äl rätt, men för att kunna förutspå när nästa ägglossning kommer bli så krävs det att man tempat i flera månader och har ganska konsekvent data.
Jag tycker inte om NC som app för dens algoritmer är väldigt avancerade och den flyttar runt äl för minsta förändring. Jag vill hellre hålla koll själv så använder mest NC för att läsa av temperaturkurvan, så att jag själv kan räkna ut när äl var.
Nej. Så jag kanske bara ska sluta med NC för det är det jag inte gillar haha. Så jag ska nog bara hålla mig till mitt armband och ÄL-tester. Anledningen att jag lite trodde på det är att jag hade älflytningar i torsdags, men det kan man väl ha långt innan?
Ja såklart, så kan det ju vara. Menar mest att det kan dröja iallafall en cykel innan NC hittar rätt osv. Men finns en tydlig höjning så har ju ägglossning skett, det har du helt rätt i (om man tempat konsekvent).
Hej:) Kan någon hjälpa mig att tyda min kurva? Har tempat sen 2015 men aldrig varit med om att mensen är såhär försenad. Brukar ha 26-29 dagar men är nu på dag 33, ÄL+19 enligt FF appen. Testet var helt blankt imorse..suck :(
Hur brukar kurvan se ut om ÄL uteblir??
Kan det vara det som hänt?
Testar att bifogar bild:
Enl NC är det bara ÄL+8 idag, känns så tråkigt om det inte tagit sig den här mån heller..
Kanske syns bättre på den här. Det är liksom för tidigt för dipp och mens
Tack, hoppas det! Tyckte ändå den här mån såg annorlunda ut först, hoppas det är en sån dipp. Sov också dåligt i natt, 8 h men vaknade 3 ggr så kan ju påverkat