• LiljaSagittarius

Kan ni sluta använda hen!?!?

Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel

• Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?
  • Grande Rock
    Anonym (Isak) skrev 2018-09-06 22:15:19 följande:

Jag identifierar mig som brunstig igelkott och kräver respekt !

Givetvis kan en alltid välja att inte vilja förstå, det är inget jag kan styra över, det är ett individuellt val.
    Att tro är att inte veta
  • Akira Öken
    Anonym (Håller med) skrev 2018-09-06 21:47:29 följande:

Skrev ju det ovan om du läser. Så länge inte någon benämner mig vid hen så bryr jag mig inte så mycket

Läst alla dina inlägg och ser inte att du skrivit något om hur ordet påverkar ditt liv. För att inte bry dig särskilt mycket verkar du onekligen vara väldigt uppretad över ordets blotta existens.
  • qfnafnjf
    Anonym (Håller med) skrev 2018-09-06 21:36:56 följande:
    Nej man kan inte känna hur någon annan känner men man kan se vad som existerar i verkligheten
    Inte nödvändigtvis. Det är ganska väl kartlagt hur sinnena fungerar. Med den kunskapen kan man också utveckla ting för att förvilla sinnena.

Rörande att känna av hur någon annan känner är det inte heller lätt att avskriva. Men bevisen blir svåra att konkretisera i något som kan accepteras som just ett bevis.
  • Bunny on speed
    Anonym (M) skrev 2018-09-06 10:42:09 följande:

Håller med om att det är jättelöjligt att kalla folk för hen! Ni vet för övrigt att hen betyder höna på engelska? Inte skulle jag vilja bli kallad för höna!

Oj vilken pinsam tankevurpa. Vi pratar svenska i Sverige förstår du, inte engelska. Rodnar du om du säger "han kom i full fart" också?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (ÄlskaHen)

Absolut inte! Jag älskar ordet hen och tycker det är extremt användbart. Dessutom är det många som behöver ordet. Det står i ordlistan också så varför ska vi sluta använda ett vedertaget ord? För att du vill det?

Kan du vara snäll och sluta använda ordet cykel. Jag gillar inte det ordet.

• GGN

Men lilla TS då, lilla bubbis...

Hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen!

• Lainie Kennedy
    Anonym (M) skrev 2018-09-06 10:42:09 följande:

Håller med om att det är jättelöjligt att kalla folk för hen! Ni vet för övrigt att hen betyder höna på engelska? Inte skulle jag vilja bli kallad för höna!

Idiot är samma på båda språken. Vi kanske kan använda det istället.

Annars går det ju utmärkt att inte blanda svenska och engelska ord utan bestämma sig för det ena eller andra språket.
  • Colourfulrainbow

Varför kan inte folk bara sluta bry sig om saker som inte påverkar dem på något sätt? Det är ett ord. Ett ord som du stör dig på, men som är otroligt betydelsefullt för icke-binära. 

• Anonym (Anne)

Fast man kan ju lika gärna skriva ?den personen? ist för ?hen?. Jag tycker också att det låter helt skevt och skulle aldrig få för mig att använda det ordet i varken tal eller skrift.

Många använder det ordet om tjejer med kort hår, rakad på sidorna och en lång lugg som slänger hit och dit. Många gånger har man hört ?men kolla vilken hen? och då är det alltid en tjej med det utseendet. Undrar varför det blev så..? Det kan ju inte bara vara jag som har hört det? Eller?

Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?