Kan ni sluta använda hen!?!?
Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel
Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel
Jaa, det där nya att man inte har nåt kön alls? Fattar inte. Klart att man har ett kön. Man är antingen en hon eller en han.
Är man? Har du nån erfarenhet i den frågan? Hen som känner sig som varken hon eller han, har hen hittat på det? Om hen mår bättre av att benämna sig som hen är inte det jättebra då? Eller mår du väldigt dåligt av att andra människor väljer att benämna sig som hen? Påverkar det ditt liv i större omsträckning?
Det är stor skillnad på att känna sig som något än att faktiskt vara det. Jag är ingen elefant bara för att jag känner mig som en elefant. Verkligheten är liksom en annan och sånt där sitter bara i huvudet och har ingen verklighetsförankring. Ungefär som en psykos . Vill "hen" bli kallad för hen ja då får väl personen bli det då men kom inte och påstå att det finns ett tredje kön eller ett kön som inte existerar.
Blir tokig på folk som ska säga till andra vad som är rätt och fel. Lite som att påstå att homosexualitet inte existerar för att man själv är hetero. Känns som att dessa människor preciiiis har insett och tvingats acceptera att transpersoner existerar, och nu ska de "behöva tolerera nästa påhitt".
Om du själv känner en stark tillhörighet till det ena könet har du inte tolkningsföreträde i den här frågan. Inte svårare än så. Sluta vara så kränkt och väx upp!
Det där med "könsförvirring" (som verkat öka DRAMATISKT) är riktigt illa. Unga människor är per automatik förvirrade. Liksom det hör mer eller mindre till. Vem är jag? Var finns min plats? Man har 110% fokus på sig själv 24/7 och mår man dåligt, känner sig osedd or whatever så kommer detta med att man kan bli en "hen" som ett välkommet brev på posten. Man blir speciell, synlig och sticker ut för att man blir ifrågasatt. Full pott...... Riktigt sorgligt.
Ursäkta att jag lägger mig i men om vi ska ha ett "tredje kön" så kommer de kosta väldigt mkt för samhället och bli krångligt. VAR ska en "hen" föda barn? Var hamnar prostataproblemen? Hur gör man med offentliga toaletter (som knappt det finns så det räcker för oss MED kön)
Det där med "könsförvirring" (som verkat öka DRAMATISKT) är riktigt illa. Unga människor är per automatik förvirrade. Liksom det hör mer eller mindre till. Vem är jag? Var finns min plats? Man har 110% fokus på sig själv 24/7 och mår man dåligt, känner sig osedd or whatever så kommer detta med att man kan bli en "hen" som ett välkommet brev på posten. Man blir speciell, synlig och sticker ut för att man blir ifrågasatt. Full pott...... Riktigt sorgligt.
Jaa, det där nya att man inte har nåt kön alls? Fattar inte. Klart att man har ett kön. Man är antingen en hon eller en han.